Hondenpensions nu al vol voor 2025??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paddington

Re: Hondenpensions nu al vol voor 2025??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 19:20

Ook bij een pension kan je net van te voren horen dat je hond eigenlijk niet meer welkom is.

Wij hebben dit vorig jaar mee gemaakt en ze heeft het eindelijk nog netjes opgelost maar leuk was het niet.

Ze had besloten te stoppen maar ons niet op de hoogte gebracht en 1 week van te voren kregen wij dit te horen.

Nadat ik haar apte met een vraag anders hadden wij waarschijnlijk voor een dichte deur gestaan.

En ruim 3 kwart jaar van te voren geboekt en betaald.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 19:29

Ik lees dit echt met verbazing. Wees blij dat er nog iets te boeken is zo kort dag. := Je hebt je antwoord, nee het bestaat niet meer voor €15.

Probeer ook eens aan de kant van de ondernemer te denken. Of mogen ze er geen geld aan over houden?

Dat veel pensions voorrang geven aan bestaande klanten is natuurlijk logisch. Ze kennen de honden én niet geheel onbelangrijk, de baasjes. Want ook een pension heeft de luxe zijn eigen klanten uit de kiezen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 20:11

Als je blijft hangen in prijzen van 7 jaar terug heb je dagelijks een zwaar leven.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 20:20

Citaat:
Nogmaals..... ik vraag of er een plekje te vinden zou zijn wat HETZELFDE of beter bied dan dat pension van €20 per dag, maar dan voor minder.

Nee.
Die is er niet.
Dit is niet 2018 meer.
Zo, duidelijk? Nou stop met zeuren en boek die plek. Klaaaar en door met het leven.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 21:07

Mijn pension in Emmeloord kost 18 euro per dag voor een grote hond.
Maar dan ben je vanuit jouw woonplaats aan brandstof al meer kwijt, dus ik zou zeggen boek dat pension, kies voor het gemak en het feit dat je weet dat het daar goed is.
Heel eerlijk heb ik niet eens gekeken naar de tarieven, ik was al blij dat ze nog plek hadden want de plekken liggen niet voor het oprapen.

Ik zou ook graag terug naar de tarieven van 2002 maar helaas is dat niet de realiteit.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 21:22

Met verbazing lees ik dit topic...

Wij zijn standaard 700 per vakantie kwijt voor de hond en kat in de opvang. Dat calculeren wij er gewoon bij. Onze beesten zijn onze familie leden en verdien ook een fijne vakantie!

Vaker 9 wkn naar het buitenland geweest, dus vaker veel geld aan opvang uitgegeven. Snap ook niet dat je zo aan het leuren bent met je hondemaatje!

Dat je voor 50 euro aan het martelen bent voor een pension. Boek die plek gewoon voordat er daar ook op die site staat dat ze vol zijn!! Kan je je gehele vakantie/ reis op je buik schrijven!

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 06:20

Heel simpel antwoord, nee het kan niet meer voor 15 euro per dag.
En aangezien je topic al loopt sinds vorig jaar kan je die conclusie ook wel trekken neem ik aan

Maar wat andere ook al zeggen, laat die ene plek niet schieten voor die 50 euro extra omdat je 20 per dag betaald ipv 15. Het is nog steeds goedkoper dan 4 weken pension.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 08:30

Dus als ik het goed begrijp is het geen budget probleem maar een principe probleem?

Je had namelijk wel budget voor opvang van 4 weken voor skip als dat minder dan 15 euro per dag was. Maar nu niet voor 1 week voor 20 euro per dag.

4 weken is 28 dagen, zeg dat je een pension had gevonden voor 13 euro per nacht. Dat had je €364 gekost. Nu 1 week is 7 dagen en dan 20 euro per nacht. Dat kost je €140.

Houd je nog €224 over van je budget van Skip en kan je toch lekker een keer uit eten in Canada.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 08:48

Dat is waar ik (en met mij anderen) over vallen. Eerst zou ze 4 weken pension moeten betalen en nu 1,5 week. Dat betekent een hoop onverwacht vrijgekomen budget maar dan nog moet de hond voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Dat extra budget wordt aan haar zelf besteed maar de hond krijgt geen zekerheid.

Als dadelijk dat gekende pension van 20 euro vol zit, wat dan? Boek gewoon en je bent van de stress af

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 09:08

Wat een ellende.
Er wordt hier echt tegen dovenmans oren gepraat hoor.

Het is wel duidelijk dat TS alleen een bepaald antwoord wil horen. De rest is totaal niet interessant.

Een goed pension is gewoon elke cent waard.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 09:15

“Het pension waar Skip afgelopen oktober is geweest heeft als het goed is nog plaats, maar vind ik met €20 per dag dus behoorlijk aan de prijs! Graag zou ik dus een pension vinden (westland of Bergen op zoom) die voor €15 per nacht nog een fijn plekje aanbied.”

Dit kan je niet menen TS ? Echt ?!?! Je hebt een plekje waar je hond terecht kan, reeds geweest is, maar je struikelt over 5€/dag voor een periode van max 10 dagen terwijl je zelf voor langere periode naar Canada reist, per vliegtuig.
Ik heb hier gewoon geen woorden voor. Zielig vind ik dit.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 09:26

Ik volg dit topic al tijden met verbazing. Ik woon in dezelfde omgeving als TS en opvang is hier mega lastig. Ik betaal voor de uitlaatservice al €12,50 per hond per keer en dat is zover ik kan vinden de goedkoopste hier in de omgeving (en ook de fijnste imo).

Je hebt nu eenmaal gekozen voor een dier. Je kunt ook overwegen de vakantie uit te stellen totdat Skip er niet meer is, of een week minder lang te gaan als alles te duur is. Als je bijna niets wilt uitgeven aan opvang moet je geen hond nemen of niet op vakantie gaan.

Wij hebben bewust voor onze honden gekozen en wisten dat we de komende 10-15 jaar dus geen grote lange reizen naar het buitenland kunnen maken. We gaan sinds we ze hebben met de auto op vakantie en de honden gaan mee. Boeken speciaal huisjes met prive zwembad in niet de heetste periode van het jaar, zodat ze altijd bij ons kunnen blijven (niet in het zwembad uiteraard, maar wel in de schaduw ernaast).

Eens een weekje zonvakantie zouden we nog wel kunnen oplossen met opvang bij familie, maar naar een wildvreemde opvang brengen kan ik niet over mn hart verkrijgen en hebben we de honden ook niet voor.

Je hebt nu eenmaal gekozen voor een hond. Dat heeft consequenties.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 10:42

Fem schreef:
Wat een ellende.

Het is wel duidelijk dat TS alleen een bepaald antwoord wil horen. De rest is totaal niet interessant.

Dat dus en ineens herinner ik mij een ander topic van TS... en dat gaat precies hetzelfde. Voor een dubbeltje op de eerste rang. Je kan niet het beste krijgen voor het goedkoopste budget en je vervolgens toch nog in allerlei bochten proberen te wringen, terwijl het er gewoon niet is. :o

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 10:57

Momo94 schreef:
Fem schreef:
Wat een ellende.

Dat dus en ineens herinner ik mij een ander topic van TS... en dat gaat precies hetzelfde. Voor een dubbeltje op de eerste rang. Je kan niet het beste krijgen voor het goedkoopste budget en je vervolgens toch nog in allerlei bochten proberen te wringen, terwijl het er gewoon niet is. :o

Ik denk haar reacties in het marktplaats topic :+

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 11:34

Ik laat hierbij. TS staat iets anders in het leven, dan een hele hoop reageerders. Straks reageren met, het verblijf van skip viel tegen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 11:54

Schuur_ schreef:
Dat is waar ik (en met mij anderen) over vallen. Eerst zou ze 4 weken pension moeten betalen en nu 1,5 week. Dat betekent een hoop onverwacht vrijgekomen budget maar dan nog moet de hond voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Dat extra budget wordt aan haar zelf besteed maar de hond krijgt geen zekerheid.

Als dadelijk dat gekende pension van 20 euro vol zit, wat dan? Boek gewoon en je bent van de stress af

Dit topic heb ik vorig jaar geopend toen ik net te horen kreeg dat familie waarschijnlijk voor langere tijd naar Canada zou vertrekken. Eerste wat ik dacht: opvang voor Skip regelen. Het is vervolgens tot half december onzeker geweest of Canada door zou gaan, ja of nee, en pas vanaf december dus echt begonnen met plannen. En er toen achter gekomen dat Canada DUUR, héél héél DUUR is! Ik dacht altijd dat Australië en Nieuw-Zeeland duur waren, en daar heb ik me ook financieel weten te redden, maar Canada blijkt nog een héél stuk duurder te zijn helaas.... wat ik nu kwijt ga zijn aan 3-4 weken, daar kon ik in Australië bijna 3 maanden van leven, zo duur blijkt Canada te zijn.

Dus ja, er is budget "over" omdat ik nu ipv 4 weken, 1,5 week opvang voor Skip nodig heb. Maar dat budget is dus helemaal niet "over" want Canada is véél en véél duurder dan ik vorig jaar zag aankomen.

Vluchten minimaal €1000, autohuur 3 weken €850... Dan minimaal €40 per nacht voor een simpele camping of €60 voor een bed in een 10 persoons slaapzaal..... ter vergelijking: in Australië was het duurste hostel z'n €35 per nacht, maar gemiddeld rond de €25.

Het is dus tot vertrek en tijdens de vakantie echt elke eurocent omdraaien voorlopig.

Edit. Het lijkt er inderdaad op dat in een jaar tijd de prijzen van pension weer zijn gestegen (want vorig jaar toen ik het topic opende, kwam ik ze nog wél tegen, goede pensions voor €15, alleen met klantenstop op dat moment) dus ik zal binnenkort dat ene pension voor Skip gaan boeken, als mijn eigen plannen wat meer vorm hebben gekregen.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 17-01-25 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 11:57

Dan ben ik waarschijnlijk veel te simpel dat ik zou kiezen voor mijn dieren ipv naar Canada te gaan als het op iedere euro aankomt :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 12:06

dollyspikkel schreef:
Dan ben ik waarschijnlijk veel te simpel dat ik zou kiezen voor mijn dieren ipv naar Canada te gaan als het op iedere euro aankomt :')

Skip komt echt niets te kort hoor!

Iedereen valt hier over low budget, maar ik zou van alle bokkers met honden wel eens willen weten wat ze voeren. Ja, een gedeelte van de bokkers weet ik voert echt high end voer, maar ik denk dat de meeste bokkers voer voeren wat een behoorlijk stuk goedkoper (en minder van kwaliteit) is. Als ik alle honden voer gerelateerde topics door lees...

En kennelijk zijn er ook ruim voldoende mensen die hun hond tijdens hun vakantie wél in een simpele kennel achter laten, want op bijna elke website, van elk pension is de zomervakantie al volgeboekt, óók bij kennels waar ik Skip niet onder zou willen brengen!

Dus nu over mij vallen dat ik een goedkoper pension zoek, mèt kwaliteit, terwijl er straks honderden honden in simpele kennels worden achter gelaten, voelt niet fijn.....

Nogmaals, ik voer Skip absoluut niet het goedkoopste voer (nu Real Wildernis met 60% vlees) en het is ook absoluut niet het goedkoopste pension..

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 12:08

Heb je al wat gevonden/geboekt? Of ben je nog opzoek?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 12:10

_chou schreef:

Ik heb besloten dat Skip naar hetzelfde pension gaat als waar hij in Oktober geweest is, die ga ik boeken zodra ik mijn eigen planning wat verder heb uitgewerkt.

Maar mocht je nog iets weten/ vinden dan ga ik daar zeker naar kijken.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 12:11

Ik betaal ook 20 euro per hond en krijg korting vanwege de tweede erbij maar dat pension zit al jaren vol. Ik boek dus echt direct in het begin van het jaar voor oud en nieuw het jaar erna. Gouden plek en het geld meer dan waard. Ik hoef zelf nergens op tijd mijn vakantie te boeken maar doe dat dus wel vanwege de honden ;-)

En simpele kennels, ik weet niet wat je dan zoekt maar het pension wat adverteerde met dat hun honden in "appartementen" zou zitten, is toch niet mijn keuze gezien de toestanden die ze daar gehad hebben met overleden honden.

Kruim en Lowie doen het prima in hun kennels en hun buitenverblijven en zolang Kruimeldief, die onwijs lastig is met van alles, er juichend naar binnen gaat, zegt mij dat genoeg. DUs als je een plek hebt, waar je weet dat je hond het goed hebt, zou ik niet verder zoeken.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 12:12

Het is geen grondrecht om 4 weken naar Canada te gaan, ja het is duur daarom doet Jan Modaal het ook niet zomaar.

Je zit het moeilijk te maken voor jezelf omdat je er zelf voor kiest, als het je zoveel stress en ellende kost waarom uberhaupt gaan :?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 12:18

Meid, je bent 10 jaar geleden in Australie en NZ geweest volgens je vorige comment.
Ook hier zijn de prijzen omhoog gegaan. De tijd staat niet stil.

Vind dit echt ZO onsmakelijk. Beetje lijstjes zitten maken over hoe duur alles is. Zielig ocharme. Hallo, het is je eigen vakantie.

Vakanties kosten geld. Iedereen die op vakantie gaat moet zulke dingen betalen. Niet jij alleen.

Ik heb het idee dat je gewoon super gierig bent met je geld. In het engels hebben we hier een gezegde voor; you want the cake and eat it too.

Niemand gaat je hier medelijden geven voor de uitgaven die je op vakantie moet doen.

En die arme hond - ja dat mag dan bijna niets kosten.
Echt bizar.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 12:21

Alleen al bij de OP wist ik al wat voor een topic dit ging worden...
Dit gebeurt namelijk elke keer bij deze...

Er is 1 antwoord : betaal gewoon.
JIJ kiest voor een hond...
Dus moet JIJ iets regelen en betalen als JIJ zo godsnodig op vakantie wilt zonder hond.

Dan had je na moeten denken voor de aanschaf van je hond. Zo simpel is het.

Punt.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 17-01-25 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 12:22

mvdende schreef:
_chou schreef:

Ik heb besloten dat Skip naar hetzelfde pension gaat als waar hij in Oktober geweest is, die ga ik boeken zodra ik mijn eigen planning wat verder heb uitgewerkt.

Maar mocht je nog iets weten/ vinden dan ga ik daar zeker naar kijken.

Is het nu zeker, dat je gaat en wanneer?
Als ja,is het dan niet kortzichtig om te wachten met boeken ?
Want voor hetzelfde geld is dan al volgeboekt.
Jij schreef dat er "waarschijnlijk " nog plek is.
Als het nu zo belangrijk is... dan zou ik toch echt eerst de opvang regelen...