Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Flux schreef:welmoedz schreef:Ik geef zelf laatste tijd Britt, is eigenlijk altijd 50 euro per 12 kg (lijkt permanent in de aanbieding bij voeronline). Meerdere smaken.
Op voerwijzer 5*
https://www.voeronline.nl/brit-fresh-ch ... adult.html
Mag ik je heel hartelijk bedanken voor deze tip?Dit is precies het soort voer dat ik zoek voor mijn actieve collie die dagelijks 600 / 700 gram barf wegvreet maar alsnog slecht op gewicht te houden is. Dank dank dank. Ik heb een kleine zak gekocht.
@TS, ik denk dat dit ook perfect zal zijn voor jouw Skip! Je moet 5% inleveren op de koolhydraten maar daartegenover staat dat deze brok vetter is en Skip er dus minder van hoeft te eten. Ik heb even de vergelijking gemaakt met de brok die je in je beginpost postte van alpha spirit waar je dus 1% van zn lichaamsgewicht van gaf:
Alpha Spirit (multiprotein)
3307 cal / kg
250g p/d = 826,75 cal p/d
9 kg = €77,99
9 x 4 = 36 voerbeurten
77,99/36 = €2,16 per dag
Brit Fresh Duck with Millet (active dog)
4200 cal / kg
200g p/d - 840 cal p/d
12 kg = €49,95
9 x 5 = 60 voerbeurten
49,99 / 60 = €0,83 per dag!
Dus Skip eet 50 gram minder dus doe je langer met een zak. Zelfs als je daar niet voor kiest is het goedkoper dan wat je nu voert. Ik zou als ik jou was een kleine 2,5 kg zak proberen te scoren via voeronline (i know i did) en kijken of Skip het extra vet verdraagt.
dierenfan schreef:Welmoedz ik heb niet meerdere smaken britt geprobeerd.
Sasja0705 ik voer al 15 jaar alles wat ik op dat moment net leuk geprijst tegen kom. Zowel vers als langhoudbaar als blik of brok in welke vorm dan ook. Ik schakel gewoon om zonder gedoe enz. Zelden merk ik dat terug aan de ontlasting. Waarschijnlijk omdat ik zoveel variatie voer. Ze eten ook nog eens deels met de pot mee overigens. Ik heb 1 lastige eter maar zo blijft hij eten. Soms zijn mensen ook wel eens te voorzichtig. Ik biedt bewust vanaf hier in huis zijn (ook herplaatsers) veel variatie aan.
Voerton bijna leeg? Dan kiep ik het in grote emmer of curvers. Nieuwe zak er in...oude voer bovenop en gewoon weer door voeren. Mengt vanzelf wel wat en anders maar niet
sunshine schreef:sunshine schreef:
Ik ben benieuwd of je deze optie hebt bekeken?
Deze kan ook gecombineerd worden met rauw voeding.
mvdende schreef:sunshine schreef:
Ik ben benieuwd of je deze optie hebt bekeken?
Deze kan ook gecombineerd worden met rauw voeding.
Deze heeft maar 20% vlees.
Ik wil minimaal 50-60-70% vlees in een brok.
Vroeger heette dit merk anders geloof ik en heb ik eens een zak gehad, wat alleen maar diaree betekende.
dierenfan schreef:Soms kan 'ik' veel willen maar als de portemonnee het niet toe laat zal 'ik' andere keuzes moeten maken. Heel simpel gedacht misschien maar zo werkt het nu eenmaal
mvdende schreef:KimD schreef:Hoe ga je dat doen als Skip vaste medicijnen nodig heeft in de toekomst? Of nog erger, dieetvoer op voorschrift?
Daar heb ik een verzekering voor.
En dieetvoer zal ik gaan kijken of dat als vers vlees gegeven kan worden. Voorlopig nog niet aan de orde gelukkig.
CupCakes_ schreef:mvdende schreef:
Daar heb ik een verzekering voor.
En dieetvoer zal ik gaan kijken of dat als vers vlees gegeven kan worden. Voorlopig nog niet aan de orde gelukkig.
Maar een verzekering dekt niet alles. Of heb je alle aanvullende pakketten erbij? Geloof mij maar.
Afgelopen ziekteproces van Jip ben ik zeker €5000,- kwijt geweest als het niet meer is, want onze eigen dierenarts heeft niet altijd alles gerekend namelijk. En dat is dan zonder benzine en bekers koffie meegerekend. De verzekering heeft een grove schatting van €3000,- vergoed. Dus nee. Een verzekering dekt niet 100%.
Ik vraag me dan ook af als je kwaliteit voer voor een dubbeltje wil, hoe ga je het dan doen als Skip daadwerkelijk wat gaat mankeren en op maandelijkse basis medicatie, supplementen of speciaal voer nodig heeft?
MyWishMax schreef:Maar zowel een huisdier als vakantie zijn luxe, vooral vakantie en meerdere keren. Dan ook nog pension voor de hond nemen ook, dat zijn luxe keuzes gewoon.
Alles is duurder geworden en dan moet je keuzes gaan maken. Je kan niet verwachten dat je dezelfde kwaliteit kan blijven voeren als je niet mee wilt gaan met de prijzen. En juist met een gevoelige hond zou ik niet continu willen wisselen.
Ik kan al jaren niet meer op vakantie, laat staan meerdere keren, en daarvoor was het enkel vakantie dat de honden mee konden. Voor mij was de keuze simpel, als ik het voer niet meer zou kunnen betalen waar mijn hond het goed op doet schrap ik andere luxe dingen die ik nog zou doen. Want ik zit ook vast aan bepaalde eisen aan voer voor hem, maar dan echt vast ipv voorkeur. Voor mij betekent dat dat alle luxe eerst geschrapt worden voordat ik ga bezuinigen op het voer.
MyWishMax schreef:Mijne krijgt gewoon vers vlees hoor. Die mag niks anders en bepaalde merken daarvan vallen ook af vanwege toevoegingen. Dus ik moet er gewoon altijd voor zorgen dat het er op tijd uit is. Dat wil jij niet, maar er zijn hier enorm veel opties gegeven. Net als dat er aangegeven is dat jouw prijsberekening niet klopt bij bepaalde merken waardoor dat merk ineens wel in jouw budget past. Maar eigenlijk haal jij hem dus wel van een voer af waar hij het goed op doet, want vers vlees gaat goed en brok allemaal niet goed genoeg of niet in jouw budget.
Maar ik denk dat je dus keuzes moet gaan maken. Je kan al enorm veel op jouw inkomen, wat echt extreem bijzonder en luxe is. Daar mag je echt heel dankbaar voor zijn, want dat is voor heel veel mensen iets wat ze niet kunnen. Niemand kan en en en. Het is niet 'een keer wat leuks zoals vakantie' wat jij doet. Helemaal niet voor een minima, waarbij jij aan de bovenkant zit van de minima qua inkomen. Het is dus wel een keuze om zulke dingen te doen en minder uit te willen geven aan de hond. Dat is jouw keuze en helemaal prima, maar dan moet je je er bij neerleggen dat jouw eisen heel moeilijk tot niet mogelijk zijn en je genoegen moet nemen met minder. Of dat je er dus voor kiest om alleen vlees te voeren en strenger voor jezelf te zijn.
thequeensmum schreef:Als ik het goed begrijp zoek je dus een brok voor het geval je bent vergeten te ontdooien of als je ‘even gemakkelijk een beker brokken in de voerbak wil gooien’.
Je hond doet het goed op KVV en wat minder op brok? Veel brokken verdraagt hij slecht?
Ik zou het wel weten hoor, zou brok gewoon skippen. Vergeet je een keer vlees uit de vriezer te halen dan heb je toch vast wel een magnetron? Even op de ontdooistand en klaar is Kees. Half uurtje in koud water doet ook wonderen.
Voor echte noodgevallen heb ik Platinum gestoomd vlees in huis. Gebruik ik ook met vakantie. Niet heel goedkoop, maar het is dan ook alleen maar voor nood. Hond eet haar bakje erbij op en ontlasting is heel mooi, beter nog dan van de KVV