marleen_usar schreef:Toen had ik maar 1 natuurlijk middel nu heb ik er meer. Canis puris vlo en teek weg. Dat is poeder en dat doe ik door het eten, ik gebruik nog wel spuitbussen met gif voor de voer en naden en kieren. Ik dwijl de vloer 1 keer per week met natuurazijn. En ik heb een plantenspuit daar doe ik etherische olie in maar dan echt de duurdere olie. De goedkopere die zijn giftig.
Ik doe appelzaijn in de plantenspuit ik doe hem half vol, daar bij gaan 10 druppels tea tree olie, 10 druppels lavendelolie en 10 druppels kamille olie. Goed schudden en dan goed sprayen op de buik en richting de staart. Dan met een borstel goed in borstelen.
Oef wat een werk...mag ik blij zijn met bravecto? Tea tree geur vinden mijn honden afschuwelijk en bij verkeerd doseren dodelijk. Daarnaast moet ik daar zelf niet aan denken ze rondom mij in huis te hebben met al dat spul erop. Werkt hier ook niet, ze zwemmen veel te veel en graag in de zee.
Fijn dat het voor jou een oplossing is maar gebruik het aub ook voorzichtig! Niet alles wat natuurlijk is, is onschadelijk. Knoflook is overigens ook zo'n voorbeeld. Ondanks dat het in vele snoepjes zit is knoflook schadelijk!