Beste middel tegen teken/vlooien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 14:32

thequeensmum schreef:
@ dierenfan:
Ik lees nu twee keer dat jij Bravecto slechts eens per jaar geeft? Is dat bij jou echt voldoende? Heb dat zelf nog niet uitgeprobeerd.

Hier krijgen de honden normaal ook maar 1x per jaar bravecto.
Echter dit jaar voor de 1e keer 2 keer gegeven omdat de teken hier al heel vroeg actief waren.

thequeensmum

Re: Beste middel tegen teken/vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 14:45

Grappig, hier heb ik 1 april gegeven ipv 1 maart zoals andere jaren. Had nog geen teek gezien voor die datum.
Vroeg mij daarom af of ik het hierbij zal laten

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 14:51

@ Palmera: zandvliegjes kunnen leishmania overbrengen.

Maar ik lees hierboven dat de spaanse seresto wel tegen de zandvliegjes zou werken ?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 14:52

Renske_W schreef:
thequeensmum schreef:
@ dierenfan:
Ik lees nu twee keer dat jij Bravecto slechts eens per jaar geeft? Is dat bij jou echt voldoende? Heb dat zelf nog niet uitgeprobeerd.

Echter dit jaar voor de 1e keer 2 keer gegeven omdat de teken hier al heel vroeg actief waren.

En dat is dan de Bravecto van 3 maanden?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 15:06

Lukasje schreef:
Renske_W schreef:

En dat is dan de Bravecto van 3 maanden?

Ja

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 15:07

thequeensmum schreef:
Grappig, hier heb ik 1 april gegeven ipv 1 maart zoals andere jaren. Had nog geen teek gezien voor die datum.
Vroeg mij daarom af of ik het hierbij zal laten

Hier hebben ze de 1e in februari al gekregen. :=
Had toen al teken op onze golden retriever.
Normaal hoef ik het ook pas rond april te geven en dan heb ik genoeg aan 1 keer bravecto

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 16:03

Het neemt op het moment weer wat af met de teken merken we. Tot een week of wat geleden elke dag wel een stuk of 3 a 4 teken die zwemles kregen, sinds een week nog hooguit een, of een per twee dagen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 16:30

Wij geven de honden zodra de eerste teek te zien is een halve bravecto en dan een maand of vier later weer een halve. Voor onze honden werkt dit afdoende. De jongste is een tekenmagneet, dus na een boswandeling halen we soms zes of meer levende losse teken van z’n kop. Gelukkig hebben ze geen last van vlooien. Als ik ze kon beschermen met een lavendelspray had ik dat gedaan, maar helaas.

troetjoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 17:23

Is echt rot zo'n vlooienplaag
Voordat ik de hond had en 4 binnen katten ook eens zo'n plaag gehad.

Pipetten,omgeving spray, kammen,
Kleden en krabpalen de deur uitgedaan.
Ik heb uiteindelijk de katten kaalgeschoren :o :')

daarna bakjes zeepsop met een lichtje erin savonds neergezet, die zaten de volgende ochtend vol.

Vergeet niet andere kamers ook mee te nemen met reinigen,ook al komen ze daar niet de vlooien kan jij onder je schoen of op je sok meegenomen hebben.

Hier preventief seresto bij de hond het hele jaar rond helaas.

Aangezien we geen strenge winters hebben

Ik had hem van de winter af en vond toen een vlo op de kat, ik kam iedere maand de katten en hond met vlooien kam preventief, uit angst om nog eens een vlooienplaag te krijgen.

Dat was dus in december dat ik een vlo vond dus meteen maar weer de seresto bij de hond omgedaan en de katten ook.

Mijn hond heeft lange haren dus als je haar aait aai je niet meteen de seresto..

maar moet eerlijk bekennen als ik ga borstelen en ik doe hem af en om dat ik daarna niet mijn handen was :Y)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 18:00

thequeensmum schreef:
@ dierenfan:

Is hier al zeker 10 jaar voldoende. Moet wel zeggen vorig jaar begon de ellende met teken al vroeg, dit jaar ook dus 1 maart bravecto er in. Werkt tot nu toe prima. Vorige jaar 1 september wel pipet advantix gegeven voor het warme najaar. Ze komen hier gewoon veel in de schuur waar populatie wilde katten leeft die zeker vlooien hebben. Ik denk dit jaar september ook weer een pipet. 2x bravecto per jaar vind ik dankzij alle verhalen eng. Hoewel in verreweg de meeste verhalen erg stom entingen en of ontworming en bravecto gecombineerd in paar dagen tijd gegeven is. Dat is gewoon dom in mijn ogen om een afweersysteem zo gigantisch op proef te stellen. Bijna vragen om problemen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 18:34

Hier geen chemische troep en al zeker geen Bravecto, ik gebruik natuurlijke middelen sindsdien zijn er geen vlooien meer.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 18:37

marleen_usar schreef:
Hier geen chemische troep en al zeker geen Bravecto, ik gebruik natuurlijke middelen sindsdien zijn er geen vlooien meer.

marleen_usar 10 maart 2024 schreef:
marleen_usar @ [BB] Beste middel tegen teken/vlooien
Kokosolie werkte hier niet dan heb je echt veel nodig, ik zit in een groep waar veel natuurlijke oplossingen staan maar dat werkt allemaal niet genoeg.

Bijzonder, 3 maanden terug schreef je hier nog dat het allemaal niet genoeg hielp.

Ik ben nieuwsgierig welke natuurlijke middelen nu wel helpen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 18:47

Toen had ik maar 1 natuurlijk middel nu heb ik er meer. Canis puris vlo en teek weg. Dat is poeder en dat doe ik door het eten, ik gebruik nog wel spuitbussen met gif voor de voer en naden en kieren. Ik dwijl de vloer 1 keer per week met natuurazijn. En ik heb een plantenspuit daar doe ik etherische olie in maar dan echt de duurdere olie. De goedkopere die zijn giftig.
Ik doe appelzaijn in de plantenspuit ik doe hem half vol, daar bij gaan 10 druppels tea tree olie, 10 druppels lavendelolie en 10 druppels kamille olie. Goed schudden en dan goed sprayen op de buik en richting de staart. Dan met een borstel goed in borstelen.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 18:57

Seresto band

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 19:02

Daar had mijn kat heel zijn nek kapot van en dat hoor ik vaker dat seresto dat doet.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 13:03

marleen_usar schreef:
Toen had ik maar 1 natuurlijk middel nu heb ik er meer. Canis puris vlo en teek weg. Dat is poeder en dat doe ik door het eten, ik gebruik nog wel spuitbussen met gif voor de voer en naden en kieren. Ik dwijl de vloer 1 keer per week met natuurazijn. En ik heb een plantenspuit daar doe ik etherische olie in maar dan echt de duurdere olie. De goedkopere die zijn giftig.
Ik doe appelzaijn in de plantenspuit ik doe hem half vol, daar bij gaan 10 druppels tea tree olie, 10 druppels lavendelolie en 10 druppels kamille olie. Goed schudden en dan goed sprayen op de buik en richting de staart. Dan met een borstel goed in borstelen.

Oef wat een werk...mag ik blij zijn met bravecto? Tea tree geur vinden mijn honden afschuwelijk en bij verkeerd doseren dodelijk. Daarnaast moet ik daar zelf niet aan denken ze rondom mij in huis te hebben met al dat spul erop. Werkt hier ook niet, ze zwemmen veel te veel en graag in de zee.
Fijn dat het voor jou een oplossing is maar gebruik het aub ook voorzichtig! Niet alles wat natuurlijk is, is onschadelijk. Knoflook is overigens ook zo'n voorbeeld. Ondanks dat het in vele snoepjes zit is knoflook schadelijk!

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 13:31

Ik gebruik op mijn Poedels ook een seresto band.
Wij lopen overal en nergens en pas 3x een vastgezogen al overleden teek tegengekomen op mijn (pas overleden) middenslagpoedel, dat was wel in Duitsland.
Mijn Koningspoedel heb ik nog nooit iets op aangetroffen.

Ik heb nu een dwergpoedelpupje van 8 weken oud, vind haar zo klein om dat gelijk een seresto band om te doen... maarja wat doet je dan bij zon klein mini pupje...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 14:31

Canis Puris poeder kan je geven over het eten, hier werkt het super.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 15:06

Mijn herdermix met dik lang haar heeft de seresto band om. Toch haal ik er dagelijk nog ong 5 teken vanaf. Meestal op zijn snuit en voorpoten.
Toen we in de achterhoek op vakantie waren waren het er nog meer.
Ook heeft hij regelmatig last van vlooien. Hij is mijn 5e hond en nooit eerder zoveel last ervan gehad.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 15:37

Er zijn steeds meer kleine vlooien die je moeilijk kan vangen, ik kijk dagelijks de vacht na. Teken kan je steeds minder aan doen.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 16:50

marleen_usar schreef:
Er zijn steeds meer kleine vlooien die je moeilijk kan vangen, ik kijk dagelijks de vacht na. Teken kan je steeds minder aan doen.

Je schrijft net dat Canis Puris poeder zo goed werkt??
Dan hoef je de vacht toch niet na te kijken en gaan kleine vlooien ook wel de pijp uit? Of begrijp ik iets verkeerd?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 16:57

Mijn hond kreeg voorheen altijd een seresto band om, maar ineens kreeg hij daar een reactie op. Hij had ook het mdr1-gendefect, waardoor hij sowieso gevoelig was op alles. We zijn toen overgestapt naar natuurlijke middelen, maar ik raad het echt niet aan.

Uiteindelijk heeft hij Anaplasmose opgelopen, een nu nog redelijk zeldzame tekenziekte. Dit is een trigger geweest waardoor hij verder ziek is geworden en uiteindelijk is overleden. De Anaplasmose was wel degelijk een oorzaak van zijn overlijden.

Daarom adviseerde ik iedereen om voor een seresto band of iets dergelijks te gaan. De natuurlijke middelen werken echt niet afdoende.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 10:46

dierenfan schreef:
Oef wat een werk...mag ik blij zijn met bravecto? Tea tree geur vinden mijn honden afschuwelijk en bij verkeerd doseren dodelijk. Daarnaast moet ik daar zelf niet aan denken ze rondom mij in huis te hebben met al dat spul erop. Werkt hier ook niet, ze zwemmen veel te veel en graag in de zee.
Fijn dat het voor jou een oplossing is maar gebruik het aub ook voorzichtig! Niet alles wat natuurlijk is, is onschadelijk. Knoflook is overigens ook zo'n voorbeeld. Ondanks dat het in vele snoepjes zit is knoflook schadelijk!

Doe mij maar wat extra werk en moeite, dat liever als (landbouw)gif in/op m'n hond én (al kan niemand dat verder iets schelen heb ik inmiddels de indruk) via hem in de natuur, waar het zeker wél schade aanricht. Ik smeer m'n hond een paar keer per week in met wat niet ontgeurde kokosolie, en daarnaast spray ik hem dagelijks, na elke "risicovolle" wandeling, in met een mengsel van (troebele, biologische) appelazijn en water. Verhouding half/half, zonder verdere toevoegingen. Daarnaast afwisselend door zijn voer een teen knoflook, een scheut karnemelk of kefir, en/of een lepel kokosolie. Nog nooit een vlo, of sporen daarvan, gezien en ik pluk maar een heel enkele keer een vastzittende teek van hem af. Wel nu en dan een nog lopende, en daarvoor heb ik altijd een stukje ductape binnen handbereik.

Vwb knoflook: dat dat schadelijk of giftig is is allang achterhaald. Of tenminste: ja, het is giftig, maar pas bij extreem grote hoeveelheden, namelijk gemiddeld 20 gram per dag. Een teentje weegt gemiddeld twee gram.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 14:15

Sandra_h er zit verschil in de ene of andere hond want ik had hier ook een teken magneet en de andere 3 niet.
Wees blij dat het bij die van jou helpt al zou ik met af en toe een teek ook uitkijken en niet blij zijn kijk maar naar CupCakes verhaal.
Dus beetje kort door de bocht gelijk roepen dat het niemand wat kan schelen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 14:37

Het poeder werkt heel goed maar ik kijk toch altijd de vacht na, ik heb ook een electrische vlooienvanger en die werkt goed bij gladharigen.