Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Riviera87 schreef:Onderzoeken hebben uitgewezen dat een paar zaken heel belangrijk zijn als we grit kiezen. Namelijk dat we kiezen wat de voorkeur voor de kat heeft en niet voor ons...
Dus het product moet geen chemische geurtjes hebben zoals babypoeder of lavendel. Daarbij geven katten ook voorkeur aan iets dat zacht onder de poten aanvoelt en dus geen groffe houtkorrel of silica.
En ja, nu zullen sommige vast denken maar dat gebruik ik en mijn kat gaat er gewoon op. Dat komt omdat de kat voor haar gevoel geen keuze heeft. Ze is een jager en prooi, wat betekend dat als jouw ontlasting en urine niet begraven word je een doelwit bent. Ze zullen dus altijd het voordeel geven aan kunnen begraven boven niet begraven. Als jij nodig naar het toilet moet en je keuze is alleen een gat in de grond (ipv westers toilet) ga je ook op het gat in de grond, maar voor bijna niemand is dat aangenaam. Denk daaraan als je een keuze maakt voor grit voor je kat, zij moeten het aangenaam vinden want moet er meerdere keren per dag op. Hetzelfde geld voor de kattenbak keuze uiteraard.
Billy schreef:Ik zag tofu kattenbakvulling ook bij Amazon staan, scheelt nogal in prijs. Iemand daar ervaring mee?
IngeK schreef:Wij hebben Catsan Natural, dus die bio-afbreekbaar is. Kan dus bij gft en is in tegenstelling tot de gewone catsan wel klontvormend. Ik vind het erg prettig.
Yv_ schreef:Heeft iemand foto's van die tofukorrels?
Mijn oude kat deed het het best op gebroken houtkorrels, maar de mevrouw die nu het huis terroriseert wil ik op (fijn) grit hebben, met het oog op de automatische kattenbak die van de zomer komt.
Ik heb tot nu toe huismerk jumbo en hoogvliet geprobeerd: klonteren aan de bodem, dus dat valt af. Almo Nature (de fijne variant) maakte mooie klonten en plakte nauwelijks, maar is behoorlijk aan de prijs en ook niet zuinig in gebruik. Kittyfriend heb ik wit en grijs gehad, plakte ook aan de bak. Denk dat klei over het algemeen gewoon plakt als het nat wordt en dus niet handig voor een automatische kattenbak. Nu heb ik Biokat Diamond Care en die doet het tot nu toe het beste. Alleen qua geur ben ik het er niet helemaal mee eens, terwijl deze zelfs van die actieve kool erin heeft.
Heb dus nog steeds niet de perfecte grit ontdekt en jullie maken me toch wel nieuwsgierig met die tofu. Heb je die ook in verschillende formaten?
amy495 schreef:https://www.bol.com/nl/nl/p/versapet-pl ... 6bc3cf603b
Ik gebruik nou sinds een tijdje deze en ik (en de katten) zijn er erg tevreden mee! Voorheen gebruikte ik de todu van Ekoo, maar deze is vergelijkbaar en in bulk een stuk goedkoper.
Yv_ schreef:Thanks voor de foto's. Denk dat dat echt nog wel te grof gaat zijn voor automatische kattenbak...
Slmt9, waarom ben jij van Almo afgestapt? Ook vanwege de prijs en dat het bij lange na niet zo zuinig is als dat ze zeggen?
Ik wil nog andere varianten van Biokat proberen, want de Diamond Care is tot nu toe wel de fijnste die ik in de tussentijd allemaal geprobeerd heb, alleen dus een paar dingetjes wat beter kan/moet.