Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LadyDaily schreef:DiantaM schreef:Ik zou gewoon wat geduld hebben en een Finse lappie afwachten.
Als je ziet hoe fantastisch onze lap met de kinderen is. Echt goud waard. Er staan rond school soms 10 kinderen om heen, en dan ligt meneer op zijn rug en wordt hij aan alle kanten geaaid.
Hoe zit het met her blaffen?
LadyDaily schreef:Nou valt een rescue hondje ook weer af.
Ik weet in ieder geval wat ik straks niet wil maar wat wel....
Finse lappenhond vinden we prachtig maar valt waarschijnlijk wel af door vele blaffen.
SumSum schreef:Je vroeg waarom wij geen 2e jack wilden. Onze Jack Russel is ook een black en tan. In huis heel rustig, buiten energiek,ze is waaks, lief met de kids, kan heel goed loslopen. Opzich Klinkt dit perfect, alleen in vreemde omgeving is ze heel erg allert en vocaal. Bv op de camping. Dat is flink gehorig en slaat ze snel aan. Wij wonen thuis in een buitengebied op een boerderij, dus veel minder prikkels. Nu gaan wij graag kamperen en vinden het fijn als onze hond mee kan. Vandaar ook voor een ras gekozen wat over het algemeen weinig blaft. Onze Cavalier King Charles Spaniel, blaft zelden, is dan ook niet waaks.
Kooiker zou ik zelf niet doen. Ken er meerdere en die zijn toch vaak wel wat nerveus aangelegd. Niet fijn met jonge kinderen.
Als je niet te klein wilt, wel zacht aardig is misschien een Cocker Spaniel wel wat voor jullie.
SusanH schreef:Onze eerste eigen hond was een rescue, ex straat hond uit Turkije. Wereldhond aan gehad. Ik mis hem soms nog. Dat was echt mijn soulmate. Vind mijn huidige hond ook geweldig. Maar met Timo had ik een heel bijzondere band. Hij was ook super met onze dochter. Als je kind er mee op groeit kun je er zelf echt wel veel in sturen met een paar simpele basis regels. De belangrijkste is als de hond rustig ligt in zijn mand/bench dan laat je de hond met rust. Dus niet roepen, aanraken etc. Dan voelt een hond zich ook veilig.