Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Doubtless schreef:Pareltjes schreef:Als de hond zich gedraagd binnen de wettelijke bepalingen ( aantal decibellen, hoe vaak en lang ) is het heel vervelend voor de buurvrouw en het kindje. Maar dan staat de hondeneigenaar volledig in haar recht.
Natuurlijk. Vraag is dan wat voor buur je wil zijn: zo een die zich alleen binnen het wettelijk kader beweegt en daarbuiten kan je doodvallen, of kan je hier samen ff over nadenken wat een oplossing zou kunnen zijn?
Ik denk dat het voor TO vanuit Azië nogal lastig vast te stellen is hoe erg de overlast daadwerkelijk is. Heel eerlijk snap ik de betrokkenheid, het verantwoordelijkheidsgevoel voor een oplossing en dit hele topic niet. Die hond woont aan de andere kant van de wereld bij een gezin dat er zelf mee bezig is. Lijkt me dat de aanpak en verantwoordelijkheid daar liggen, maar goed.
Pareltjes schreef:Dat geldt natuurlijk ook voor de betreffende buurvrouw. Wat voor buurvrouw wil zij zijn?
Als het onderling niet kan worden opgelost zullen de wettelijke bepalingen voor de oplossing moeten zorgen.
Doubtless schreef:Pareltjes schreef:Dat geldt natuurlijk ook voor de betreffende buurvrouw. Wat voor buurvrouw wil zij zijn?
Als het onderling niet kan worden opgelost zullen de wettelijke bepalingen voor de oplossing moeten zorgen.
Uiteraard. En als beide partijen voet bij stuk houden dat de ander een zeikerd is die zich niet aan wil passen, krijg je van die topics over horror buren hier
Nagini schreef:Ik vraag me oprecht af of er uberhaupt wel echt overlast is. De beste manier om dat uit te vinden is om meerdere dagen echt met video op te nemen zodat je het kunt tellen/waarnemen.
Voor een kind niet te kunnen slapen aan de overkant van de straat met de ramen/deuren dicht zou de hond echt wel bizar veel moeten blaffen hoor. Dan zou het kind waarschijnlijk ook wakker worden van auto deuren die slaan of andere omgevings geluiden. En je zou toch denken dat als het zo ernstig is de buren ook zouden zeggen ja joh de hond blaft wel erg regelmatig maar het stoort mij niet zo.
Dus als je alles al probeerd qua training en wilt zorgen dat je een beleefde buur bent is dat waarschijnlijk de enige optie die dan checkt of buurvrouw onrealistisch is of dat TS haar familie er 'numb' voor is geworden.