Nieuwe kat, welk ras?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Re: Nieuwe kat, welk ras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 17:21

Dankjewel voor de tips! Ga ik eens voor kijken!

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 17:54

Ineke2 schreef:
Moet je die niet vaak wassen?

Nee hoor 1 keer in de maand ofzo.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 17:57

Wat een heerlijk beest heb je daar <3

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 18:50

Zoek naar brokken met een zon hoog mogelijk vlees gehalte, die hebben minder calorieën. Porta 21 is een betaalbare optie. Je hebt ook meerdere slow feeders en spelletjes voor katten

Van de Ragdoll Facebook pagina weet ik wel dat veel dierenartsen ragdolls snel te zwaar vinden terwijl het ook gewoon grote katten zijn. Onze weegt bijvoorbeeld 6 kilo en is prima op gewicht

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 19:18

Ik heb twee sphynxen en 1 htk . De sphynxen zijn niet zo heel groot , zijn erg aanhankelijk, maf op zijn tijd . De htk is groter dan mijn sphynxen. De sphyxen speken graag samen , kan er ruw aan toe gaan . De htk speelt soms met hun maar vindt hún spelen te ruw . Dit zijn mijn bende katten
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 19:50

Selina schreef:
Ragdollcat schreef:
Een Ragdoll hadden we.

Ontzettend lief dier en erg mooi!
Maar die haren, heel vervelend zitten overal aan stof en je kleding.
Ook al kammen we hem regelmatig en hij het ook heerlijk vind.

Het klopt met wat de anderen zeiden over de haren en dat is voor mij een reden om geen nieuwe Ragdoll meer te willen.

Had ik nou nooit verwacht met jouw gebruikersnaam :))

De haren moet ik ook weer even aan wennen. M’n hond verhaart alleen tijdens de rui. Van die katten komen voor m’n gevoel non-stop witte plukjes af. Al heb ik het maar omarmd.
.

;) Ik heb mijn gebruikersnaam nooit meer gewijzigd, en ik hou van Ragdolls.
We hadden hem 17 jaar in ons midden tot we hem helaas moeten laten inslapen, hij was helemaal op en versleten en was ook ziek. We missen hem nog steeds.

Maar ik doe het om die haren nooit meer, daar ben ik wel eerlijk in.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 22:28

Ik heb een voerbak die zo'n 6 x per dag brokjes geeft en ik geef nog 1x natvoer. Zo heeft ze eigenlijk nooit echt honger en krijgt ze gewoon wat ze nodig heeft. Ze is een enorme schrokker en wordt moddervet als ik het anders doe.
Voor mijn andere kat heb ik een bak die werkt op een chip aan zijn halsbandje waardoor zij er dus niet uit kan eten.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 22:56

Geef je ook natvoer?
Daar zitten sowieso minder calorieën in als in brokken en is goed voor ze qua vocht.

Onze katten (Britse korthaar en htk) krijgen 2x per dag natvoer en daarnaast nog 4x eten uit hun voer automaat. Als brokken krijgen ze power of nature meadowland. Dat is een brok laag in calorieën, hoog in vlees.
Als je gaat voor een brok met een hoog vlees percentage voelen ze zich ook langer gevuld.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 13:39

Wat een leukerd! Fijn dat ze het zo goed doet. Gezellig zo'n kletsmajoor in huis.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 14:04

Kimbers schreef:
Ik heb een voerbak die zo'n 6 x per dag brokjes geeft en ik geef nog 1x natvoer. Zo heeft ze eigenlijk nooit echt honger en krijgt ze gewoon wat ze nodig heeft. Ze is een enorme schrokker en wordt moddervet als ik het anders doe.
Voor mijn andere kat heb ik een bak die werkt op een chip aan zijn halsbandje waardoor zij er dus niet uit kan eten.

Zo doet mijn beste vriendin het ook en deze bakken werken echt perfect :j

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-23 22:47

Dankjewel voor jullie reacties!

Zo'n voerbak die automatisch porties geeft lijkt me handig! Is namelijk niet echt haalbaar om het iedere dag zelf in zoveel mogelijk porties op regelmatige tijdstippen te geven. Natvoer heb ik geprobeerd, maar ik denk niet dat ze ooit iets anders heeft gegeten dan brokken. Ze lijkt de structuur een beetje vreemd te vinden, likt er wel eens van maar laat het meeste staan.

Ik ga eens kijken naar merken met een hoog vleesgehalte! Nu krijgt ze Royal Canin omdat ze dat bij de vorige eigenaar ook kreeg.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 22:59

Ragdolls hebben een gevoelig maag darmkanaal, dus echt voorzichtig zijn met (overstappen op) ander voer dan ze gewend is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 00:59

Het is dat je al gekozen heb, maar blauwe rus zijn er ook in wit en zwart. Ze zijn wel zeldzaam.

En voor de rest nebelung.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-23 16:12

Ineke2 schreef:
Ragdolls hebben een gevoelig maag darmkanaal, dus echt voorzichtig zijn met (overstappen op) ander voer dan ze gewend is.

Goed om te weten! Ik let erop!

Marcella schreef:
Het is dat je al gekozen heb, maar blauwe rus zijn er ook in wit en zwart. Ze zijn wel zeldzaam.

En voor de rest nebelung.

Ik weet inderdaad dat ze in andere kleuren bestaan, maar omdat ik specifiek op zoek ben (was) naar een volwassen kat/herplaatser is dat echt zoeken naar een speld in een hooiberg.

Ben wel benieuwd naar de Nebelung, ga het eens opzoeken!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 18:59

Ik hoop er een nebelung te fokken over 1,5 jaar. :D