Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daphne__ schreef:Mijn mening is dat alleen mensen met een gebrek aan kennis en een te kort lontje hun dier bewust pijn doen.
Als ik het zie gebeuren zeg ik er ook zeker iets van.
Kleine hond of grote hond. Kun je je grote hond alleen aan door hem te slaan (of omdat het net wat vriendijker klinkt "corrigerende tik"), neem dan gewoon een kleinere hond
ChantalAM schreef:Daphne__ schreef:Mijn mening is dat alleen mensen met een gebrek aan kennis en een te kort lontje hun dier bewust pijn doen.
Als ik het zie gebeuren zeg ik er ook zeker iets van.
Kleine hond of grote hond. Kun je je grote hond alleen aan door hem te slaan (of omdat het net wat vriendijker klinkt "corrigerende tik"), neem dan gewoon een kleinere hond
Das jouw mening. Mijn mening is dat een por of tik geen pijn doet en geen gebrek aan kennis.
Dan vind ik rijden op een paard zieliger. Maar das een ander topic
ChantalAM schreef:Moderatoropmerking:Bericht verwijderd ivm persoonlijke aanval.
luuntje schreef:Lori fijn dat je honden jou helpen.
Dat je ziet wat hun gedrag betekent voor jou.
Ik ben van mening dat veel mensen te laat ingrijpen bij hun hond.
Ik zie een hond fixeren, borstelen, lage houding.
Mijn hond die achter mij komt staan.
Andere hond valt uit en pas dan willen mensen iets doen.
Voorkom escalatie als het kan.
Daphne__ schreef:Ik heb er ook niet om gevraagd om overtuigd te worden dat ik m'n hond wat vaker moet slaan. Ik reageerde gewoon in het algemeen in dit topic en jij quote mij omdat je je aangesproken voelt. Misschien omdat ik onder jouw reactie sta, maar als ik op jouw gereageerd had, dan had ik je wel gequote.
Ik speelde op de bal, jij op de man