Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karijn schreef:Dat komt vanzelf wel weer als de kinderen ouder worden.
Ja, dubbel schoonmaakwerk heb ik nu ook. Ik heb dus swiffervloerdoekjesgehaald. Even over de grootste oppervlakten swifferen. Scheelt toch een hoop stofzuigwerk. Het is een paar minuten werk.
Alleen ze knoeien enorm met water. Daar moet ik nog wat op verzinnen.
SusanH schreef:Voor de mensen met 2 of meer honden, hebben jullie ook een kind of kinderen? Denk dat dat ook wel meespeelt bij mij. En ook al is onze dochter al 13, ik vind het huis al aardig vol met 2 volwassenen en 1puber, en een hond. Ik lees ook over buiten wonen. Wij wonen in een gewone woonwijk. Als ik buitenaf zou wonen zou ik het wel weten. Ik ben er nog niet uit maar neig steeds meer naar nee. Ik weet nu wat ik heb, het draait lekker en het past nu qua tijd en ruimte.
stoer schreef:Mijn tweede hond mist een paar hersencellen. Is voor mijn andere hond echt niet zo leuk. Heb me daar erg in vergist. Gelukkig vechten ze niet meer en is hond 1 heel vergevingsgezind. Maar na deze ervaring denk ik niet dat ik nog snel een tweede er bij zou nemen.
superpony schreef:stoer schreef:Mijn tweede hond mist een paar hersencellen. Is voor mijn andere hond echt niet zo leuk. Heb me daar erg in vergist. Gelukkig vechten ze niet meer en is hond 1 heel vergevingsgezind. Maar na deze ervaring denk ik niet dat ik nog snel een tweede er bij zou nemen.
Ik snap wel dat een nare ervaring niet leuk is, maar dat zegt niks over andere honden samen natuurlijk.
Wij hebben al zoveel honden samen gehad en eigenlijk nooit gevechten. Teven samen, teef en reu en nu 3 reuen en 1 teef waarvan 2 reuen intact.
Alleen broer en zus hebben weleens serieus ruzie gehad, maar de laatste keer is inmiddels wel weer jaren geleden en elke keer was iets met eten of botje een oorzaak.
superpony schreef:stoer schreef:Mijn tweede hond mist een paar hersencellen. Is voor mijn andere hond echt niet zo leuk. Heb me daar erg in vergist. Gelukkig vechten ze niet meer en is hond 1 heel vergevingsgezind. Maar na deze ervaring denk ik niet dat ik nog snel een tweede er bij zou nemen.
Ik snap wel dat een nare ervaring niet leuk is, maar dat zegt niks over andere honden samen natuurlijk.
Elin_ schreef:Ik ben benieuwd naar verhalen over een tweede hond, wanneer hond 1 verlatingsangst heeft, waarbij ik moet melden dat dit in de roedel van mijn ouders weg is. Gedragstherapeut is ook aanwezig in het proces en denkt ook dat een tweede erbij in dit geval zou werken.
Daarnaast ben ik ook benieuwd hoe jullie de kennismaking laten verlopen. Mijn Shih Tzu vind de ene hond super en de andere negeert hij. Zou zonde zijn als ik twee honden heb die elkaar tolereren en thats it.