Wat spannend dat je binnenkort je eerste pup krijg! Na het topic gelezen te hebben hebben zou ik gezien jullie ervaring eerder hebben geadviseerd om voor een volwassen hond te kiezen, zodat je weet wat je krijgt. Jonge honden vragen zeker de eerste 1,5 jaar veel opvoeding en aandacht, maar persoonlijk vind ik het dit altijd zeker waard! Geef het dan ook niet te snel op als de dingen niet gaan zoals verwacht, maar vraag bij eventuele problemen op tijd advies aan de fokker, dan komt het vast goed!
Celebi
Geplaatst: 11-10-23 09:38
Toevallig komt dit topic omhoog. Ik kende het ras niet maar wat een ongelooflijk leuke beestjes zo om te zien. Nog even afwachten, maar alvast heel veel plezier met jullie pup!
Ik zou overigens willen aanraden om nu al een hondenschool uit te zoeken en je daar in te schrijven. Het kan soms even duren voordat je een fijne gevonden hebt en soms zijn er wachtlijsten dus dan kun je maar beter optijd erbij zijn. Ik vind een puppycursus, basiscursus en minstens 1 maar beter 2 vervolgcursussen (afhankelijk hoe het is ingedeeld uiteraard) eigenlijk altijd het minimum om te volgen met een hond. En het is nog leuk ook!
Ik kom alleen even zeggen, veel plezier met jullie pup. Gezien het inlezen etc denk ik dat het helemaal goed komt hoor. Dus lekker vooral genieten van je pup straks.
Bedankt allemaal! Het zal zeker een uitdaging worden, maar we hebben er enorm veel zin in.
En hondenschool is al geregeld
Bij ons?
Century
Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-23 19:16
Nee, ik ben via-via ergens anders terecht gekomen . Maar ik ben nog steeds erg dankbaar dat we mochten kom kijken en proeven toen, dus nogmaals dank je wel
Birdie60
Geplaatst: 12-10-23 08:27
Century schreef:
Nee, ik ben via-via ergens anders terecht gekomen . Maar ik ben nog steeds erg dankbaar dat we mochten kom kijken en proeven toen, dus nogmaals dank je wel
Ik ben stiekem benieuwd... je mag me altijd pb sturen?
Century
Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-23 18:43
Vandaag zijn we weer wezen kijken. Hij is zo schattig ik wilde hem eigenlijk al wel meenemen... bij deze vast een slechte foto ter impressie, het was geen fantastisch weer voor foto's.
amy_leftover
Geplaatst: 20-10-23 19:12
Ben nieuwsgierig waar ie weg komt en of het wellicht familie is van de mijne
Dit was Nori toen we hem ophaalden met 8 weken. Ik vind jullie knul nog wel net wat groter tonen! En Nori is al uitgegroeid tot een aardig flinke kerel
Century
Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-23 21:51
Hij is stiekem ook al 9 weken Dus dat klopt dan ook dat hij wat groter lijkt! Wat een schatje is Nori, ook duidelijk zo'n Finse-Lap-hoofd! Het nestje kwam net wat sneller dan wij dachten (we hadden gedacht pas later in het jaar of pas in 2024 in aanmerking voor iets te komen), en er stond nog een vakantie ingepland, dus hij mag nog lekker even bij zijn moeder en zusje blijven voor hij naar ons verhuisd.
Ahja! En dan 3 weken vakantie en met 12 weken ophalen toch? Zo spannend! Inmiddels is Nori 2, 20 kilo met een lekkere reuenkop erop. Ben heel benieuwd naar z’n wintervacht. Vorig jaar had hij al een flinke ontwikkeld.
Onze pup is ook snel hoor met z'n oortjes al omhoog, dat ziet er dan ook gelijk al ouder uit dan hij is. Hij is erg leergierig en snel met alles, erg ondernemend ook. De grootste uitdaging is hem ook regelmatig stilzetten, want uit zichzelf wil hij altijd door.