Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Avalanche schreef:100% eens met Roodvos. Ik vind het ook nogal wat om aan te nemen dat dierenartsen dat willens en wetens doen. En verder mag een dierenarts noodzakelijke zorg niet onthouden. TS wil dus de dierenarts strafbaar stellen voor iets wat die volgens de wet verplicht is te doen.
Verder zegt niemand dat de schuldige niet gepakt mag worden. Maar het is de fokker die de schuldige is. Pupkopers zullen vaak naïef zijn en je kunt ze beschuldigen van nalatigheid, maar zij zijn niet degene die die teef elke keer volstoppen, wel?
Evamarie schreef:Dat wordt ook nergens gezegd. Ik ga het nog 1 x benoemen en dat is dat het gaat om alle partijen die meewerken aan het in stand houden vd situatie. Uiteraard niet die ene DA die goed zijn werk probeerd te doen en waarbij bijv een casus per ongeluk ontglipt.
Breder kunnen kijken dus!
Daarbij is het niet zo simpel direct de juiste mensen te straffen, maar zouden strengere regels, zwaardere straffen en meer toezicht ten alle tijde helpend zijn. En ja ook op Marktplaats.
De reden vh topic kun je goed terugvinden, daar is ook geen discussie over nodig...
Maar wat ik wel belangrijk vind, is om samen te kijken wat we hieraan kunnen doen. Wat mogelijkheden zijn ect.
Wil je daarin meedenken ben je welkom te reageren.
Evamarie schreef:Dat kan iedereen wel bedenken en als jij daar alsnog vragen over hebt verwijs ik je door naar Wikepedia
Daphara schreef:Evamarie schreef:Dat kan iedereen wel bedenken en als jij daar alsnog vragen over hebt verwijs ik je door naar Wikepedia
Als iedereen het kan bedenken, dan zou er geen broodfok zijn en dan zouden alle maatregelen al actief zijn, om de handel in broodfok pups en kittens te voorkomen.
Dit topic alleen al bewijst dat niet “iedereen dat kan bedenken” en dat er veel te veel onduidelijkheid is over waar we het specifiek over hebben als er gezegd wordt “wie grijpt in?”
Maar wanneer jij, als TS, al terugvalt op “doe je eigen onderzoek” en je geen inhoudelijke uitleg wil geven, dan vraag ik me echt af wat je wil bereiken met dit topic.
Evamarie schreef:Wat een onzin, dus je zegt doodleuk dat als een broodfokker erachter komt dat hij een broodfokker is hij er dan direct mee stopt.![]()
Als de inhoud te verwarrend voor je is, kun je beter niet reageren.
@meggiemeg idd!
Evamarie schreef:Dat kan iedereen wel bedenken en als jij daar alsnog vragen over hebt verwijs ik je door naar Wikepedia
Evamarie schreef:Daphara schreef:
Als iedereen het kan bedenken, dan zou er geen broodfok zijn en dan zouden alle maatregelen al actief zijn, om de handel in broodfok pups en kittens te voorkomen.
Dit topic alleen al bewijst dat niet “iedereen dat kan bedenken” en dat er veel te veel onduidelijkheid is over waar we het specifiek over hebben als er gezegd wordt “wie grijpt in?”
Maar wanneer jij, als TS, al terugvalt op “doe je eigen onderzoek” en je geen inhoudelijke uitleg wil geven, dan vraag ik me echt af wat je wil bereiken met dit topic.
Wat een onzin, dus je zegt doodleuk dat als een broodfokker erachter komt dat hij een broodfokker is hij er dan direct mee stopt.![]()
@meggiemeg idd!
DuoPenotti schreef:Mars schreef:Pas een docu/film gezien van de beruchte broodfokker uit Eersel, man wat word je daar verdrietig van. House of Animals was daar ook undercover geweest, afschuwelijk wat je dan voor beelden ziet. Ik meen dat ze zich nu naar België gaan verplaatsen en daar doodleuk verder gaan
Kwispel enzo heten ze, normen zich nu puppyhome.
https://www.ed.nl/eersel/horrorfokker-i ... ~affa4383/
en die blijf doorgaan
Die max van 25.000 lacht hij om.
heeft hij zo terug verdient.
Die moeten ze elke week 25.000 boete geven
Daphara schreef:Evamarie schreef:Wat een onzin, dus je zegt doodleuk dat als een broodfokker erachter komt dat hij een broodfokker is hij er dan direct mee stopt.![]()
@meggiemeg idd!
Nee, ik zeg dat wat mensen onder broodfok verstaan nogal eens kan verschillen. Wat jij broodfok vind, hoeft een ander geen broodfok te vinden en visa versa. Daarom stelde ik jou ook de vraag wat volgens jou onder “broodfokkers” en wat niet. Bij welke fokkers moet ingegrepen worden en bij welke niet? Wat is voor jou de grens?
Je hebt het over “regels opstellen” maar als je niet eens kunt specificeren wat de doelgroep is en wat er wel en niet onder valt, hoe wil je dan ingrijpen? Bij wie moet ingegrepen worden.
Als het voor iedereen duidelijk zou zijn wat nou “broodfok” is, dan zou men het meteen herkennen en zou men daar ook geen pups of kittens willen kopen. Aangezien dat wel gebeurt, lijkt het voor veel mensen toch niet duidelijk te zijn wat broodfok is en hoe een broodfokker te herkennen.
En jij blijft weigeren daar antwoord op te geven.
Wat is jouw criteria voor een broodfokker en hoe verwacht jij dat men dat gaan herkennen, zodat er (door o.a. marktplaats) ingegrepen gaat worden. Wat zijn de criteria in jouw ogen om iemand als broodfokker te bestempelen?
Als die vraag te verwarrend voor je is, dan had je beter dit topic niet kunnen openen.
meggiemeg schreef:Zolang de opbrengsten nog altijd beter zijn dat ze er met gemak een boete van kunnen betalen is de boete niet hoog genoeg. Ik zie het in mijn omgeving vaak genoeg, dit heeft dan niets met broodfok maar met andere praktijken.
DuoPenotti schreef:Mars schreef:
https://www.ed.nl/eersel/horrorfokker-i ... ~affa4383/
en die blijf doorgaan
Die max van 25.000 lacht hij om.
heeft hij zo terug verdient.
Die moeten ze elke week 25.000 boete geven
Inderdaad super erge horror. Krijg er helemaal de kriebels van. Bedorven vlees en broodfok! Man man man, mij had het niets verbaast als die gast z’n puppy’s na een niet al te lange tijd slachtte (omdat ze niet snel genoeg eerder verkocht) en er vlees van maakte wat hij vervolgens verkocht.
Evamarie schreef:Daphara schreef:Nee, ik zeg dat wat mensen onder broodfok verstaan nogal eens kan verschillen. Wat jij broodfok vind, hoeft een ander geen broodfok te vinden en visa versa. Daarom stelde ik jou ook de vraag wat volgens jou onder “broodfokkers” en wat niet. Bij welke fokkers moet ingegrepen worden en bij welke niet? Wat is voor jou de grens?
Je hebt het over “regels opstellen” maar als je niet eens kunt specificeren wat de doelgroep is en wat er wel en niet onder valt, hoe wil je dan ingrijpen? Bij wie moet ingegrepen worden.
Als het voor iedereen duidelijk zou zijn wat nou “broodfok” is, dan zou men het meteen herkennen en zou men daar ook geen pups of kittens willen kopen. Aangezien dat wel gebeurt, lijkt het voor veel mensen toch niet duidelijk te zijn wat broodfok is en hoe een broodfokker te herkennen.
En jij blijft weigeren daar antwoord op te geven.
Wat is jouw criteria voor een broodfokker en hoe verwacht jij dat men dat gaan herkennen, zodat er (door o.a. marktplaats) ingegrepen gaat worden. Wat zijn de criteria in jouw ogen om iemand als broodfokker te bestempelen?
Als die vraag te verwarrend voor je is, dan had je beter dit topic niet kunnen openen.
Het is de manier waarop je vragen steldt. Als je echt geintresseerd bent naar mijn definitie dan doe je dat op een respectvolle manier ipv dat je steeds met aannamens komt, onjuiste conclusies trekt en duidelijk maakt dat je totaal niet mee wil denken of maar weet waar je het over hebt omdat je samen met Avalanche overduidelijk moeite hebt met lezen wat er staat. En dus maar gewoon blijft verzinnen wat er gezegd zou kunnen zijn of maar blijft bedenken hoe ik erin zou kunnen staan.
Ik wil je dan ook voor een laatste keer vragen ontopic en respectvol te blijven en anders gewoon niet te reageren.
En dat geldt ook voor Avalanche. Leer eerst eens lezen voordat je zomaar dingen gaat roepen die nergens staan, wat absoluut niet ten goede komt aan de sfeer.
En als t onderwerp jullie niet aan staan of jullie moeite blijven hebben met de inhoud, wat doe je hier dan nog?
Hou t gewoon een beetje gezellig!
Evamarie schreef:Wat een onzin, dus je zegt doodleuk dat als een broodfokker erachter komt dat hij een broodfokker is hij er dan direct mee stopt.
Daphara schreef:Als iedereen het kan bedenken, dan zou er geen broodfok zijn en dan zouden alle maatregelen al actief zijn, om de handel in broodfok pups en kittens te voorkomen.
Evamarie schreef:meggiemeg schreef:Zolang de opbrengsten nog altijd beter zijn dat ze er met gemak een boete van kunnen betalen is de boete niet hoog genoeg. Ik zie het in mijn omgeving vaak genoeg, dit heeft dan niets met broodfok maar met andere praktijken.
Eens.
Uiteindelijk gaat het vooral om zoveel mogelijk inkomen. Er zijn genoeg fokkers die na een ontruiming gewoon weer elders opnieuw beginnen.
Jennyj01 schreef:Ik denk dat Evamarie er helemaal niet omheen draait. Ze heeft gewoon geen zin om op jullie drammende manier van communiceren te reageren. Blijkbaar is het voor jullie helemaal normaal. Maar nee of niet reageren is ook een optie en die zul je dan ook moeten respecteren. En dat gebeurd niet.