Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mizora schreef:Bedenk goed dat wortel en appel in gedroogde vorm grotendeels suiker zijn. Daardoor bestaat darf voor bijna 25% uit suiker
Schuur_ schreef:Mizora schreef:Bedenk goed dat wortel en appel in gedroogde vorm grotendeels suiker zijn. Daardoor bestaat darf voor bijna 25% uit suiker
Ik heb even opgezocht en gedroogde wortel zou max 15% uit suikers bestaan en appel wat meer. Uiteindelijk is uit de hele brok 27% koolhydraten wat ik dus goed mee vind vallen.
bribro schreef:Die van ons krijgen RC Anallergenic, we hebben 2 honden met een allergie. Ik was ondanks de prijsstijging nog niet meteen van plan om over te stappen naar een ander merk want onze dierenarts vindt voor allergie RC toch echt het beste. Maar beide honden zijn vorige week gestopt met brokken eten. Eerst de ene hond en twee dagen later de andere hond. Het staat ze allebei ineens enorm tegen, eten er geen hap meer van. Terwijl we normaal een anti-schrokbak gebruiken om te zorgen dat ze het niet te snel eten en we het al jaren voeren. Nu dus noodgedwongen over op een ander merk, is een hele zoektocht. En hoe dan ook best prijzig, omdat de meeste brokken dus niet geschikt zijn.
Bravura schreef:bribro schreef:Die van ons krijgen RC Anallergenic, we hebben 2 honden met een allergie. Ik was ondanks de prijsstijging nog niet meteen van plan om over te stappen naar een ander merk want onze dierenarts vindt voor allergie RC toch echt het beste. Maar beide honden zijn vorige week gestopt met brokken eten. Eerst de ene hond en twee dagen later de andere hond. Het staat ze allebei ineens enorm tegen, eten er geen hap meer van. Terwijl we normaal een anti-schrokbak gebruiken om te zorgen dat ze het niet te snel eten en we het al jaren voeren. Nu dus noodgedwongen over op een ander merk, is een hele zoektocht. En hoe dan ook best prijzig, omdat de meeste brokken dus niet geschikt zijn.
Al gekeken naar de houdbaarheidsdatum? Had dat hier met mijn vorige hond. Was een nieuwe zak, gekocht bij de DA. Bleek al ver over de datum te zijn...
En ik maar denken dat de hond ziek was. De volgende dag zelfde voer van de buren gegeven en ze at het gelijk. Toen pas naar de houdbaarheidsdatum gekeken... Terug bij de DA met die zak en bleken er meer zakken ver over de datum te zijn.
dierenfan schreef:Wat een raar verhaal dat die 2 brok soorten niet gemengd mogen worden. Leuk verkoop praatje verwacht ik zo. Nog nooit van gehoord in elk geval. Het is ook niet zo dat 1 van de 2 geperste brok is, hoewel ook dan kun je mengen mdan zit je wel met groot verschil...
_San87_ schreef:Is allemaal leuk, Dierenfan. Maar als je een hond hebt die speciaal voer nodig heeft, of loopt met allergiën ben je er wat voorzichtiger mee, lijkt me. En ik snap goed dat TS dan afgaat op wat haar dierenarts zegt.
Momo94 schreef:Spenk schreef:Dat is echt een verkoop praatje aan rc verdienen ze meer
Aan royal canin verdient een dierenarts of winkel bijna niks.. er wordt zoveel gestunt met die prijzen dat ze het bijna voor de inkoopprijs moeten verkopen.
Stephanie schreef:Van mijn kant een update. Heb toch maar besloten om erbij te blijven. Ik heb overwogen om naar Hills over te stappen, maar dat mag je blijkbaar niet mengen met RC aangezien het op een andere manier gemaakt wordt. Het schijnt dat honden daar ziek van kunnen worden. Ik werd hierover gebeld door mijn DA nadat ik een antwoord had ontvangen op hun vervangend alternatief.
Ik vind de prijsstijging buiten proportie, Maarja m’n honden doen het er goed op. Je moet er wat voorover hebben hè![]()
Hannanas schreef:Stephanie schreef:Van mijn kant een update. Heb toch maar besloten om erbij te blijven. Ik heb overwogen om naar Hills over te stappen, maar dat mag je blijkbaar niet mengen met RC aangezien het op een andere manier gemaakt wordt. Het schijnt dat honden daar ziek van kunnen worden. Ik werd hierover gebeld door mijn DA nadat ik een antwoord had ontvangen op hun vervangend alternatief.
Ik vind de prijsstijging buiten proportie, Maarja m’n honden doen het er goed op. Je moet er wat voorover hebben hè![]()
Dat is echt onzin.
Bij katten kun je oa ook alle medische voeding door elkaar geven.
Bijv Royal canin Renal, Hills k/d en Pro Plan renal. Net als dat ik vroeger RC urinary s/o en Hills CD gewoon door elkaar voerde.
Hills is een goed merk, je hebt geen enkel argument om niet te switchen behalve dat je dieren het goed toen op RC.
Lugea schreef:Hannanas schreef:
Dat is echt onzin.
Bijv Royal canin Renal, Hills k/d en Pro Plan renal. Net als dat ik vroeger RC urinary s/o en Hills CD gewoon door elkaar voerde.
Hills is een goed merk, je hebt geen enkel argument om niet te switchen behalve dat je dieren het goed toen op RC.
Het is zeker geen onzin als het ene voer geperste brokken betreft en het andere hondenvoer krokante brokken zijn. (Ik voer beide niet, dus dat zou ik na moeten kijken) In dat geval is het bij overstappen niet aan te raden om het voer te mengen omdat dit door verschil in de manier waarop het verteerd wordt voor buikklachten kan zorgen. Het kan dus heel goed zijn dat de dierenarts om die reden aanraadt het voer niet te mengen.
Lugea schreef:Hannanas schreef:
Dat is echt onzin.
Het is zeker geen onzin als het ene voer geperste brokken betreft en het andere hondenvoer krokante brokken zijn. (Ik voer beide niet, dus dat zou ik na moeten kijken) In dat geval is het bij overstappen niet aan te raden om het voer te mengen omdat dit door verschil in de manier waarop het verteerd wordt voor buikklachten kan zorgen. Het kan dus heel goed zijn dat de dierenarts om die reden aanraadt het voer niet te mengen.