fransje23 schreef:Het zou niet alleen aardig zijn maar ook gewoon de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de hond om te voorkomen dat de zoon van ts de hond aait.
Natuurlijk moet ts en haar zoon ook proberen de confrontatie te voorkomen maar zoals dieren onvoorspelbaar kunnen, zijn kinderen dat ook.
Als eigenaar van de hond aangeeft dat de hond tegen andere kinderen wel lief is herkent ze dus in ieder geval de zoon van ts.

Volgens mij is de zoon van de ts toch nog steeds de verantwoordelijkheid van de ts. Dus ook hem leren dat hij geen vreemde honden mag aaien is haar verantwoordelijkheid. Net zoals leren dat hij niet zomaar de speeltuin uitloopt (die keer om op de hond af te gaan).
De eigenaresse van de hond moet inderdaad voorkomen dat haar hond bijt. Ingrijpen als er wordt gebromd is daar een onderdeel van. Als een hond zelfs geen signalen mag afgeven dat hij iets onprettig vindt kan je er vanuit gaan dat hij inderdaad gaat bijten zonder signalen.
Maar de eigenaresse verbieden om haar hond mee te nemen omdat de ts het niet voor elkaar krijgt om haar zoontje te leren geen vreemde honden te benaderen gaat mij toch echt een stap te ver.
Speirs schreef:Hmmm, ik vind het ergens toch ook wel jammer om het kind te leren om geen honden te aaien. Hij is al eens gehapt, straks wordt hij nog bang van honden.
Ik zou, als dat lukt, hem wel leren om met een boogje om deze hond heen te lopen.
Verder vind ik het vanuit de eigenares van de hond onbegrijpelijk dat je een hond die een keer een kind gehapt heeft, meeneemt naar een schoolplein.
Volgens mij heeft de ts zelf ook een hond. Dus bang worden voor honden zal niet snel gebeuren denk ik.