Zit zo'n beetje alles in wat ooit het erf heeft betreden of langs is gelopen
Super slim en sterk hondje.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
juniper schreef:Hoe werkt dat eigenlijk met honden, kun je net als bij paarden rietjes bestellen en zelf bepalen met welke reu je fokt, of wordt dat door de fokker gereguleerd?
juniper schreef:Hoe werkt dat eigenlijk met honden, kun je net als bij paarden rietjes bestellen en zelf bepalen met welke reu je fokt, of wordt dat door de fokker gereguleerd?
Albert schreef:Hier een Oud Veluwse Herrie-Terriër van de boerderij voor 250,=
[ Afbeelding ]
Absolem schreef:juniper schreef:Hoe werkt dat eigenlijk met honden, kun je net als bij paarden rietjes bestellen en zelf bepalen met welke reu je fokt, of wordt dat door de fokker gereguleerd?
Dat word door de fokker gereguleerd. En (correct me if I'm wrong) Volgens mij hanteren sommige stamboeken ook een deklimiet voor een reu. Om andere een kans te geven.
Albert schreef:Hier een Oud Veluwse Herrie-Terriër van de boerderij voor 250,=
[ Afbeelding ]
Warboel schreef:Oh ik heb toch zo de pest aan die doodle hype, alles wordt maar met elkaar gekruist, fancy naam eraan gehangen en vervolgens een zak geld voor gevraagd![]()
En zoveel mensen weten niet hoe ze die vachten moeten verzorgen…
Ik heb deze 2 apen. Appa is de zwart/witte whippet en hij heeft me €750,- gekost. Otje is de sable/witte Windsprite en zij heeft me €950,- gekost. Gelukkig zijn windhonden niet zo heel populair
[ [url=m/cPEONE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VvjE99.jpg]Afbeelding[/url] ]
Silenna schreef:juniper schreef:Hoe werkt dat eigenlijk met honden, kun je net als bij paarden rietjes bestellen en zelf bepalen met welke reu je fokt, of wordt dat door de fokker gereguleerd?
Kunstmatige inseminatie is bij gezelschapsdieren niet toegestaan; tenzij de teef bijv door een kortdurende blessure (die qua erfelijkheid niet kan worden doorgegeven aan nakomelingen) niet gedekt kan worden.
Jennyj01 schreef:Ik heb deze zomer een labrador gekocht met een mooie stamboom voor 1500,-. Ik heb hem met 14 weken gekregen en alles wat ze moeten leren op die leeftijd wist hij al. Toch ben ik altijd wel benieuwd hoeveel kosten iemand nu werkelijk heeft van de dekking en pups tot dat ze opgehaald worden.
Thioro schreef:Silenna schreef:
Kunstmatige inseminatie is bij gezelschapsdieren niet toegestaan; tenzij de teef bijv door een kortdurende blessure (die qua erfelijkheid niet kan worden doorgegeven aan nakomelingen) niet gedekt kan worden.
Zeg dat tegen de stamboeken van engelse/Franse bulldog, boston terriër en andere rassen die zonder inseminatie niet ver komen.
Bij gezonde rassen is het meer uitzondering dan regel maar hondenfokkers zijn tegenwoordig bijna dezelfde zenuwpezen als paardenfokkers. Er moet en zal een nestje komen en als daar kunst en vliegwerk voor nodig is, zullen ze het niet laten.
Anna79 schreef:moonsparkle schreef:Ik wil over een paar jaar weer een middenslag poedel, maar ik vind weinig nesten en wil geen witte, dus ik ga er maar vanuit dat het behoorlijk wat gaat kosten...
In mijn woonplaats (Drachten) zit een fokker die verantwoordelijk zwarte middenslag fokt
Anna79 schreef:moonsparkle schreef:Ik wil over een paar jaar weer een middenslag poedel, maar ik vind weinig nesten en wil geen witte, dus ik ga er maar vanuit dat het behoorlijk wat gaat kosten...
In mijn woonplaats (Drachten) zit een fokker die verantwoordelijk zwarte middenslag fokt
XxDiandraxX schreef:Jennyj01 schreef:Ik heb deze zomer een labrador gekocht met een mooie stamboom voor 1500,-. Ik heb hem met 14 weken gekregen en alles wat ze moeten leren op die leeftijd wist hij al. Toch ben ik altijd wel benieuwd hoeveel kosten iemand nu werkelijk heeft van de dekking en pups tot dat ze opgehaald worden.
Snelle berekening. Ik heb net een nest gehad van vier pups waarvan ik er een zelf houd.
Dekgeld 1500
Stambomen/chips pups 520
Gezondheidonderzoeken/shows moeder 1000
Vaccinaties/paspoorten/ontwormen 400
Dna vader (buitenlander dus niet het juist dna profiel) 100
Reis en hotel duitsland 200
Echo en rontgen dracht 150
Rasvereniging inventarisatie etc 50
Ecvo oogonderzoek pups 115
Ostheopaat voor puppycheck 200
Spullen voor het nest als werpkist etc etc heb ik kunnen lenen maar wil je dat kopen ben je al gauw weer 1000 euro verder.
En dan rekening ik de tijd die er in zit nog niet eens mee. Het zoeken naar een geschikte reu, de reisjes er heen (niet alleen voor het dekken maar ook al een keer eerder om hem te ontmoeten) de tijd die ik bij de pups en moeder heb gezeten, het opruimen en wassen de hele dag door, de hoeveelheden voer die erin gaan bij moeder en pups.
Al met al heb ik aan mijn fjordenveulen meer verdiend dan aan mijn pups hoor..
Leo schreef:Dan denk ik serieus: waar zijn we toch als mens mee bezig (geweest) dat sommige rassen niet meer op natuurlijke manier kunnen voortplanten![]()
Maar dat is offtopic van mij...
Terugkomend op de KI vraag: sommige designerrassen komen idd via KI tot stand. Als voorbeeld f1 van de Pomsky (Pomeriaan x Husky)..
Anna79 schreef:Is het erg dat een fokker geld verdiend aan een nest?