Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
TinkerTreas schreef:Trouwens ook nog een reactie van het baasje van de doodle gehad dat de ab kuur verlengd moet worden.
Ik ben hier eigenlijk een beetje geïrriteerd over, omdat ze pas een dag later naar de dierenarts is gegaan. En toen was de wond al ontstoken.
Esther schreef:TinkerTreas schreef:Trouwens ook nog een reactie van het baasje van de doodle gehad dat de ab kuur verlengd moet worden.
Ik ben hier eigenlijk een beetje geïrriteerd over, omdat ze pas een dag later naar de dierenarts is gegaan. En toen was de wond al ontstoken.
Toen mijn hond gegrepen was door een andere hond en bijtwonden had moest de AB kuur ook verlengd worden. Ik was binnen een uur bij de dierenarts, de eerste dagen iedere dag voor controle, later minder vaak. Het heeft twee maanden geduurd voor het dicht was met de nodige zorg, schoonmaken ed meerdere keren per dag. Onderschat niet wat er onderhuids allemaal kapot gaat door een hond die serieus bijt en vasthoudt. Het geschreeuw van mijn hond vergeet ik ook nooit meer.
Dus jammer voor jou dat jij je irriteert, wat denk je wat het doet met de baas en hond die dachten even een lekkere wandeling te gaan maken?
maralyn schreef:Nou nou Esther, moet dat nou zo...?
"Jammer voor jou dat het irriteert" en de rest van de zin ga ik niet eens herhalen.
Je laat het overkomen alsof er opzet in het spel is. Tenminste, zo lees ik dat.
Daarnaast, waarom mag zij zich niet ergens aan irriteren? Zeker omdat de eigenaar pas na een paar dagen actie ondernam?
Kan me best voorstellen dat het ts dwars zit.
Vind het een rare post...
Nyaleti schreef:Nou nou.. het is ook echt belachelijk dat ze pas een dag later naar de dierenarts is gegaan. Dat kan écht niet.
Waarschijnlijk had de antibiotica sowieso verlengd moeten worden TS, niet omdat ze pas zo laat is gegaan.
Tieneke schreef:Ze ergert zich niet aan die verlengde ab-kuur op zich. Ze ergert zich aan het feit dat de eigenaar te lang gewacht heeft en dat dat allicht nu als gevolg heeft dat de infectie verder gegaan is. En dat TS haar verantwoordelijkheid wou nemen, maar dat het een beetje zuur is dat de zorgen en kosten allicht zullen oplopen omdat de eigenaar niet snel genoeg gehandeld heeft. En ik snap dat wel.
rien10 schreef:Nyaleti schreef:Nou nou.. het is ook echt belachelijk dat ze pas een dag later naar de dierenarts is gegaan. Dat kan écht niet.
Waarschijnlijk had de antibiotica sowieso verlengd moeten worden TS, niet omdat ze pas zo laat is gegaan.
Maar dat is niet de issue. TS haar hond heeft gebeten. Daar gaat het om. De rest is bijzaak.
kiki1976 schreef:Nou ik snap best dat TS daar zich aan irriteert. Eerst zit ze al met goede bedoelingen te wachten op een update van de da. TS had al netjes haar verantwoording genomen en geeft ook aan dat het hond is die het heeft veroorzaakt.
Maar als ze dan een berichtje stuurt en blijkt dat een paar uur op het strand lopen, vraag ik het met ook af. Helemaal als blijkt dat ze pas een dag later naar de da gaan.
En ik vermoed dat het op ts nu een beetje verwijtend overkomt van de eigenaren dat nu opeens door haar hond de ab verlengt moet worden. Beetje als klagen.... Tja ik snap wel dat ze daar wat geïrriteerd over is.
Tieneke schreef:Ze ergert zich niet aan die verlengde ab-kuur op zich. Ze ergert zich aan het feit dat de eigenaar te lang gewacht heeft en dat dat allicht nu als gevolg heeft dat de infectie verder gegaan is. En dat TS haar verantwoordelijkheid wou nemen, maar dat het een beetje zuur is dat de zorgen en kosten allicht zullen oplopen omdat de eigenaar niet snel genoeg gehandeld heeft. En ik snap dat wel.
Petpa schreef:noox schreef:Maar in principe dekt je aansprakelijkheidsverzekering gewoon toch?
Nee dat is niet vanzelfsprekend.
De doodle was niet aangelijnd en de hond van TS wel.
De eigenaar van een hond die los loopt is altijd aansprakelijk.
In dit geval hangt het van de welwillendheid van de verzekeraar af.
Petpa schreef:noox schreef:Maar in principe dekt je aansprakelijkheidsverzekering gewoon toch?