Hond heeft gat gebeten in andere hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Re: Hond heeft gat gebeten in andere hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-22 21:26

Hij is net weg. We hebben heel veel informatie en tips gekregen, wat hij gelukkig ook nog op stuurt zodat we het na kunnen lezen.

Hij ziet een lieve, rustige hond met toch wel wat stress. Hij denkt dat het een incident was, maar Mo heeft natuurlijk wel gebeten.
Voorlopig hebben we de opdracht gekregen om andere honden te ontwijken. We gaan werken aan de aandacht oefening, band tussen Mo en mij sterker maken.
Veel snuffel wandelingen tussendoor om zijn stress emmertje leeg te maken.

Verder moet Mowgli nagekeken worden, hij lijkt pijnlijk op zijn rug te zijn. En hij heeft een slechte tand (dat had ik al gezien). En hij vermoed dat Mowgli niet helemaal goed meer ziet.

De muilkorf vindt hij een goed idee, ook omdat dat mij meer vertrouwen geeft en dat dat mogelijk ook mensen met honden op afstand houdt.

Strand mag ik gewoon naartoe, maar alleen met Mowgli en 's ochtends vroeg als het rustig is op strand.

We zijn nog even naar buiten geweest en tot grote blijdschap van de gt kwamen er 2 honden langs zodat hij goed kon laten zien wat ik moet doen.

Misschien ben ik nog wel wat vergeten, maar dit was het in grote lijnen.
Voorlopig kan ik aan de slag met hem.
O ja, hij zei ook nog dat we hem zeker nog 2 maanden de tijd moeten geven om een beetje te landen na alles wat hij heeft meegemaakt.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 21:39

Dat niet goed meer zien kan de reden zijn waarom hij uitviel naar de doodle.

Mijn rustige en betrouwbare labrador viel plotsklaps uit naar iemand van zijn roedel (een mens).

Controle bij de dierenarts leerde dat zijn zicht verminderd was als gevolg van een trauma, hij had idd 2 weken daarvoor zijn oog gestoken tegen een tak.

Na dat oogprobleem kon hij niet meer over zijn hoofd geaaid worden, volgens de dierenarts volledige verklaarbaar door zijn slechte zicht.

Veel succes met Mowgli!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 21:42

Dat klinkt voorzichtig positief.
Succes met alle tips en hopelijk kan Mowgli gewoon nog veel fijne jaren bij jullie doorbrengen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 22:39

Wat een fijn bezoek was dat. Top!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-22 22:48

Trouwens ook nog een reactie van het baasje van de doodle gehad dat de ab kuur verlengd moet worden.
Ik ben hier eigenlijk een beetje geïrriteerd over, omdat ze pas een dag later naar de dierenarts is gegaan. En toen was de wond al ontstoken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 02:37

Laat dat gaan. Schakel gewoon je verzekering in en laat die het lekker uitzoeken.

Verder wat een fijn bezoek en duidelijke handvaten. Ben benieuwd hoe het verder loopt!

colette40

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 04:22

Ik heb ook altijd honden uit het buitenland .

Heb nu een Rus ,die muilkorf ik ook .
Vanuit het niets grijpt hij andere honden en ik kan er niet achter komen welke wel of niet .
Hij moet zijn ei kwijt kunnen en lekker rennen dus korf op.
In het begin pakte hij kippen eenden en groef de mollen uit

Gaat stuk beter maar blijft onbetrouwbaar ,ook thuis voor vreemden en helemaal als je bang bent voor honden
Voor ons enonze chiuhuahua perfect.
Zeg het maar ,de meeste hebben wel iets wat hun trikkie maakt .

heb een super hondje uit spanje gehad helaas kreeg die leismania , vandaar de keuse voor een Rus.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 10:24

TinkerTreas schreef:
Trouwens ook nog een reactie van het baasje van de doodle gehad dat de ab kuur verlengd moet worden.
Ik ben hier eigenlijk een beetje geïrriteerd over, omdat ze pas een dag later naar de dierenarts is gegaan. En toen was de wond al ontstoken.

Toen mijn hond gegrepen was door een andere hond en bijtwonden had moest de AB kuur ook verlengd worden. Ik was binnen een uur bij de dierenarts, de eerste dagen iedere dag voor controle, later minder vaak. Het heeft twee maanden geduurd voor het dicht was met de nodige zorg, schoonmaken ed meerdere keren per dag. Onderschat niet wat er onderhuids allemaal kapot gaat door een hond die serieus bijt en vasthoudt. Het geschreeuw van mijn hond vergeet ik ook nooit meer.
Dus jammer voor jou dat jij je irriteert, wat denk je wat het doet met de baas en hond die dachten even een lekkere wandeling te gaan maken?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 10:37

Nou nou Esther, moet dat nou zo...?

"Jammer voor jou dat het irriteert" en de rest van de zin ga ik niet eens herhalen.

Je laat het overkomen alsof er opzet in het spel is. Tenminste, zo lees ik dat.

Daarnaast, waarom mag zij zich niet ergens aan irriteren? Zeker omdat de eigenaar pas na een paar dagen actie ondernam?
Kan me best voorstellen dat het ts dwars zit.

Vind het een rare post...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 10:40

Esther schreef:
TinkerTreas schreef:

Toen mijn hond gegrepen was door een andere hond en bijtwonden had moest de AB kuur ook verlengd worden. Ik was binnen een uur bij de dierenarts, de eerste dagen iedere dag voor controle, later minder vaak. Het heeft twee maanden geduurd voor het dicht was met de nodige zorg, schoonmaken ed meerdere keren per dag. Onderschat niet wat er onderhuids allemaal kapot gaat door een hond die serieus bijt en vasthoudt. Het geschreeuw van mijn hond vergeet ik ook nooit meer.
Dus jammer voor jou dat jij je irriteert, wat denk je wat het doet met de baas en hond die dachten even een lekkere wandeling te gaan maken?

@Esther: Ik ben het volledig met jou eens. Het is victim-blaming om de eigenaar van de gebeten hond te beschuldigen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 10:43

Nou nou.. het is ook echt belachelijk dat ze pas een dag later naar de dierenarts is gegaan. Dat kan écht niet.
Waarschijnlijk had de antibiotica sowieso verlengd moeten worden TS, niet omdat ze pas zo laat is gegaan.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 11:37

maralyn schreef:
Nou nou Esther, moet dat nou zo...?

"Jammer voor jou dat het irriteert" en de rest van de zin ga ik niet eens herhalen.

Je laat het overkomen alsof er opzet in het spel is. Tenminste, zo lees ik dat.

Daarnaast, waarom mag zij zich niet ergens aan irriteren? Zeker omdat de eigenaar pas na een paar dagen actie ondernam?
Kan me best voorstellen dat het ts dwars zit.

Vind het een rare post...

Je leest het niet goed, maar het is wel haar hond die schade heeft veroorzaakt. Die minuut (om er maar een tijd aan te hangen) waarin dat is gebeurt zorgt bij de gebeten hond en zijn eigenaren voor meer zorg dan ze zich waarschijnlijk voorstelt. En dan is het hopen dat het verder geen consequenties heeft op het gedrag van het slachtoffer de rest van zijn leven naar andere honden in de toekomst.

En alle lof voor TS dat ze werkt aan het gedrag van de hond en dat ze het serieus neemt hoor.
Het ergerde mij dat zij zich irriteert aan een verlengde AB kuur terwijl de impact van zo'n incident groot is voor het slachtoffer en zijn eigenaren. Waarbij ik het ook stom vindt dat ze pas de volgende dag naar de DA zijn gegaan.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 11:56

Ze ergert zich niet aan die verlengde ab-kuur op zich. Ze ergert zich aan het feit dat de eigenaar te lang gewacht heeft en dat dat allicht nu als gevolg heeft dat de infectie verder gegaan is. En dat TS haar verantwoordelijkheid wou nemen, maar dat het een beetje zuur is dat de zorgen en kosten allicht zullen oplopen omdat de eigenaar niet snel genoeg gehandeld heeft. En ik snap dat wel.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 11:58

Nyaleti schreef:
Nou nou.. het is ook echt belachelijk dat ze pas een dag later naar de dierenarts is gegaan. Dat kan écht niet.
Waarschijnlijk had de antibiotica sowieso verlengd moeten worden TS, niet omdat ze pas zo laat is gegaan.

Maar dat is niet de issue. TS haar hond heeft gebeten. Daar gaat het om. De rest is bijzaak.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 12:06

Ja goed baasje van de doodle had eerder moeten gaan maar verder idd: die gaat ook een heel traject in. Dat maakt het voor beide partijen zuur.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 12:19

Tieneke schreef:
Ze ergert zich niet aan die verlengde ab-kuur op zich. Ze ergert zich aan het feit dat de eigenaar te lang gewacht heeft en dat dat allicht nu als gevolg heeft dat de infectie verder gegaan is. En dat TS haar verantwoordelijkheid wou nemen, maar dat het een beetje zuur is dat de zorgen en kosten allicht zullen oplopen omdat de eigenaar niet snel genoeg gehandeld heeft. En ik snap dat wel.

Precies. Ik snap dat ook wel!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 13:04

rien10 schreef:
Nyaleti schreef:

Maar dat is niet de issue. TS haar hond heeft gebeten. Daar gaat het om. De rest is bijzaak.

Precies.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 15:05

Nou ik snap best dat TS daar zich aan irriteert. Eerst zit ze al met goede bedoelingen te wachten op een update van de da. TS had al netjes haar verantwoording genomen en geeft ook aan dat het hond is die het heeft veroorzaakt.
Maar als ze dan een berichtje stuurt en blijkt dat een paar uur op het strand lopen, vraag ik het met ook af. Helemaal als blijkt dat ze pas een dag later naar de da gaan.
En ik vermoed dat het op ts nu een beetje verwijtend overkomt van de eigenaren dat nu opeens door haar hond de ab verlengt moet worden. Beetje als klagen.... Tja ik snap wel dat ze daar wat geïrriteerd over is.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 15:14

Maar in principe dekt je aansprakelijkheidsverzekering gewoon toch?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 15:16

kiki1976 schreef:
Nou ik snap best dat TS daar zich aan irriteert. Eerst zit ze al met goede bedoelingen te wachten op een update van de da. TS had al netjes haar verantwoording genomen en geeft ook aan dat het hond is die het heeft veroorzaakt.
Maar als ze dan een berichtje stuurt en blijkt dat een paar uur op het strand lopen, vraag ik het met ook af. Helemaal als blijkt dat ze pas een dag later naar de da gaan.
En ik vermoed dat het op ts nu een beetje verwijtend overkomt van de eigenaren dat nu opeens door haar hond de ab verlengt moet worden. Beetje als klagen.... Tja ik snap wel dat ze daar wat geïrriteerd over is.

De aangevallen hond heeft een dikke ruige beharing,dan is het mogelijk dat de grootte van de gaten niet direct te zien waren.En wegens adrenaline vertoont een aangevallen dier vaak ook niet meteen pijn en ongemak.De narigheid wordt dus pas later zichtbaar.Maar hoe dan ook,de hond van ts heeft gebeten en zij is dus schuldig en niet het slachtoffer.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 15:20

noox schreef:

Nee dat is niet vanzelfsprekend.
De doodle was niet aangelijnd en de hond van TS wel.
De eigenaar van een hond die los loopt is altijd aansprakelijk.
In dit geval hangt het van de welwillendheid van de verzekeraar af.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-22 15:22

Tieneke schreef:

Dit inderdaad. Plus dat haar bericht kwam na een intensieve afspraak met de gedragstherapeut, waardoor ik erg moe was. Tja, ik ben nu eenmaal ook maar een mens.
Ik zal er verder ook echt niet moeilijk over doen, het is al erg genoeg wat er allemaal gebeurt is.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-22 15:24

Petpa schreef:
noox schreef:

Nou ja, we merken het wel of de verzekering uitkeert. Wij hebben de rekening in ieder geval al betaald aan het baasje van de doodle.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 15:34

Petpa schreef:
noox schreef:

Ook in losloopgebied? Wat vreemd joh.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 15:35

Petpa schreef:
noox schreef:

Dat kan een verzekering best roepen, maar is niet hoe de wet werkt. De eigenaar van de hond die schade maakt is aansprakelijk. Dat loslopen doet er niet aan toe, behalve dat sommige verzekeringen zoiets ooit bedacht hebben. Een aantal ook niet, die volgen gewoon de wet en vergoeden misschien een klein gedeelte niet bij 'eigen schuld'. Maar loslopen, helemaal waar dat toegestaan is, maakt je niet aansprakelijk :+ Ook als de verzekering niet betaalt omdat de ander losloopt blijft ts aansprakelijk.

Ts, heel naar hoor. Dat is gewoon een enorme vervelende gebeurtenis. Sterkte ermee