Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
beert schreef:Overigens vind ik wel dat honden geaaid zouden moeten kunnen worden. En dan vooral gezien vanuit de hond, dat het dier flexibel en ontspannen genoeg om met onverwachte situaties om te kunnen gaan. We leven toch in een dichtbevolkt land en als ik de reacties lees, gebeurt het elke hond vroeg of laat wel een keer. Dan is het voor het dier wel fijn als hij dan niet meteen in de stress schiet.
beert schreef:Ongevraagd snoepjes geven, dat snap ik ook echt niet. Maar als je als bezorger steeds langs allemaal onopgevoede honden moet of dieren die tegen je op springen, snap ik het ergens ook wel een beetje. Als bezorger loop je toch nog weleens het "territorium" van de hond in en je moet maar hopen dat de eigenaar zijn hond heeft opgevoed.
beert schreef:Ongevraagd snoepjes geven, dat snap ik ook echt niet. Maar als je als bezorger steeds langs allemaal onopgevoede honden moet of dieren die tegen je op springen, snap ik het ergens ook wel een beetje. Als bezorger loop je toch nog weleens het "territorium" van de hond in en je moet maar hopen dat de eigenaar zijn hond heeft opgevoed.
Lisitano schreef:Mijn ene hond is 6 maanden en is de beste op cursus en luistert al als een tiet. Maar springt soms tegen mensen op. Mag niet, maarja 6 maanden. Het is het enige dingetje wat nog een beetje stout aan hem is. Ik vind het ‘onopgevoed’ altijd een rotterm. Ja, het is irritant, zeker, maar een hond is echt niet meteen onopgevoed als het nog eens stout is. Het zijn geen robots.
Mijn andere hond is bijna 9 en heeft allerlei cursussen succesvol afgerond, superbraaf en is ook af en toe stout. Nou en. Ik doe mijn best dat niemand last van ons heeft en zeg sorry als er toch eens wat mis gaat. Mensen zijn soms zo veeleisend.
Ik snap het best hoor, honden zijn vaak smerig en je hoeft niet van ze te houden. Je wil er ook geen last van hebben, begrijp ik ook. Maar als iemand er toch serieus mee bezig is lijkt het me ook niet veel meer dan even in gedachten zuchten en verder met de dag.
Laatst liep mijn hond door de zee, gewoon naar z’n eigen poten aan het kijken, rustig wandelend. Tilt er op 20 meter afstand een vader zijn kind op: ga weg vies rotbeest!
Wat.
Mindim schreef:Wat zei je, dank je wel, want ik wil ook niet dat je kind met zn vieze handjes aan mijn hond komt, bah?
Onopgevoede mensen heb je ook, meer zelfs dan onopgevoede honden
beert schreef:Ik heb geen hond en nooit gehad ook. Maar het valt mij dan ook vaker andersom op, dat ik iemand met hond tegenkom op straat ofzo en dat die hond met zijn neus in je kruis zit of "ongevraagd" gaat snuffelen en de eigenaar die mij dan ook niet gevraagd heeft of ik dat wel wil. Meestal laat ik de hond aan mijn hand snuffelen en doe en daarna negeer ik het dier vaak. Niet omdat ik honden eng of "stom" vind, maar omdat ik aaien echt een suffe handeling vind en ik me afvraag of een hond wel zit te wachten op een aai van een onbekende.
Ik zie het dus vaker van de andere kant dat een eigenaar zelf de hond niet bij zich houdt en de hond dus zelf op onderzoek uit gaat. Ook bij mijn kinderen heb ik dat weleens gehad en ik vind het niet prettig, want mijn kinderen zitten op ooghoogte met een hond.
Overigens vind ik wel dat honden geaaid zouden moeten kunnen worden. En dan vooral gezien vanuit de hond, dat het dier flexibel en ontspannen genoeg om met onverwachte situaties om te kunnen gaan. We leven toch in een dichtbevolkt land en als ik de reacties lees, gebeurt het elke hond vroeg of laat wel een keer. Dan is het voor het dier wel fijn als hij dan niet meteen in de stress schiet.
Dat er dan eigenaren zijn (in dit topic) die iemand een klap voor de kop geven als de hond geaaid wordt, dat vind ik verbazingwekkender.