Niet alleen de katten moeten wennen, jij ook. Je hoopte misschien dat Puck zich in hoerastemming in je armen zou storten en Diola ook gelijk leuk zou vinden, maar nee. De dame heeft tijd nodig.
(Bij een vriendin van mij is ooit een kitten naar binnen gerend toen de deur even open stond. Ze heeft het beestje uiteraard gezocht maar niet gevonden. (Ze heeft een erg vol huis ...) Ze heeft wel eten, water en een afwasteiltje met grit neergezet zodat het beestje alles had wat ie nodig had maar het heeft heel lang geduurd voordat ze het beestje weer zag terwijl ze wel kon zien dat er gegeten, gedronken en gepoept/piest was.)
Mooi om te lezen trouwens hoe je dit oppakt. Komt vast goed.
Katten en kattenbakken kunnen soms vreemde dingen opleveren hoor, in het begin gingen mijn herplaatsers er vaak in liggen als een soort van veilige plaats.
Fijn dat alles goed en rustig verlopen is!
Anoniem
Geplaatst: 31-03-22 12:19
.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Oei, jammer deze vinnige reactie TS, het is juist zo fijn topic. Nergens voor nodig om zo te reageren, iedereen reageert met de beste bedoelingen! Met Puck komt het vast wel goed. Ik zou het ook spannend vinden (dat vond ik ook toen onze tweede kat een half jaar na onze eerste kwam).
TS doe rustig aan. De kat is er nog geen 24u en je zit er strrds bij, hebt ze elkaar al laten zien en al van ruimte gewisseld.
De meeste mensen met katten spreken hier over weken wennen en jij geeft ze amper uren. Ik snap dat je enthousiast bent en het spannend vindt maar ga ff chillen op de bank en laat die katten een dag of drie hun ding doen. Dan komt er rust in huis, in jou en in de katten
Dat zou jammer zijn want ik (als oud gek kattenvrouwtje zijnde) zou het oprecht fijn vinden om te horen hoe het met de poezels gaat.
Anoniem
Geplaatst: 17-06-22 12:22
Hoewel ik me er bewust van ben dat het niet helemaal de bedoeling is om een topic die al een tijdje stil ligt omhoog te halen dacht ik net aan dit topic en de vriendelijke adviezen die ik hier heb gekregen.
Daarom nog even een kort bericht gezien ik zie dat mensen graag nog een update hadden gezien al zijn we inmiddels al een tijdje verder.
Puck is inmiddels weer verhuisd. Ze heeft een fantastisch nieuw thuis gevonden en is weer gelukkig. Het botste gigantisch met Diola, en met mij en ik kreeg enorm veel meer last van mijn allergie. Het was niet te doen, Puck trok zich vanaf het begin terug en is dat blijven doen, ze wou niet bij me liggen en lag als het aan haar lag de hele dag op de vensterbank. Dit terwijl het echt een kat is die iedereen normaal opzoekt graag onder de mensen is en op schoot wil. Niemand was gelukkig met de situatie hier.
De plan B optie die er was is helaas toch niet door gegaan, wat voor nog meer stress zorgde bij mij. Maar gelukkig heb ik via een goede kennis die ik al heel lang ken en ook echt vertrouw een goed plekje kunnen vinden, heb kennis gemaakt met die mensen en ik mag altijd langs komen of appen als ik daar behoefte aan heb. Mijn kennis komt daar ook wekelijks over de vloer en ze zijn ontzettend blij met Puck en Puck is daar blij. En hier in huis is de rust weer teruggekeerd en de stress allemaal weer gezakt.