Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CupCakes_ schreef:Maar wat valt tegenwoordig onder medische redenen?
Zijn dat de lichamelijke ongemakken zoals een chronische ontsteking etc. Of valt gedrag daar ook onder?
Een hond die zoveel last van zijn hormonen heeft, waardoor deze niet meer te bereiken en/of hendelen is. Valt dit daar dan ook onder?
superpony schreef:@Tinkermuts, maar als teven loops zijn mogen ze of kunnen ze met jou even niet mee? Alle begrip voor hoor. Maar ik vraag me dan ook af hoe mensen dat oplossen? De hond moet toch haar behoefte kunnen doen en vaak is de uitlaatservice er voor die momenten dat de baas niet kan.
Het is de keus van de baasjes, maar jij hebt er toch mee te maken. Wat doe je? Stel je regels? Pas je je aan?
Mijn BC moest niks van mannen hebben en die ging zitten als we liepen en een reu kwam op haar af. Andere teefjes die we hebben gehad hielden we aangelijnd. Je hoopt dat je weet op welke tijden en wanneer je ergens rustig en veilig kan lopen, maar hebt geen garanties.
Ik liep met mn huidige stel in losloop gebied, reu was al geholpen, teefje nog niet. Kwam altijd mensen tegen met een intacte en gecastreerde reu. Die gecastreerde reu sprong elke keer op haar. Heb daar wat van gezegd, maar kon toch niks gebeuren.
Het was nogal een groot gebied en kwam ook 1 of beide honden aan de andere kant tegen en dan bleven we maar wachten bij de auto of we liepen weer terug, zodat de hond(en) ons volgde naar de baasjes.
Niet 1x, heel vaak. Als ik op een gegeven moment die auto zag staan, ging ik al verder weg staan en lopen. Maar als ze na je komen, kan je het niet vermijden.
Qua speels kan het wel kloppen, maar hier zijn het ook wel de type hondjes. Ze spelen en rennen met 6,5 nog erg veel. Vooral buiten dan. In huis alleen als we weinig buiten zijn geweest. En in huis is rust, wat ook goed is.
Mn reu kan wel echt chagerijnig worden als ie te moe is.
Tinkermuts schreef:In het verleden werden hier alle reuen en teven sws gecastreerd.
Inmiddels zijn de inzichten natuurlijk wel veranderd en is het in ons volle landje een stuk drukker waarbij niet alles meer gewoon los over straat hobbelt of zichzelf uitlaat.
Mijn huidige hond wilde ik voorlopig inyact laten om te kijken of dat ok bleef gaan, maar hij had zo ontzettend veel last van voorhuidonstekingen dat ie gewoon niet meer kon liggen zo pijnlijk was dat voor hem.
Na chemische castratie toch definitief gecastreerd.
Nooit meer ontsteking gehad.
Ni zijn mijn honden nooit te dik geweest en ook hun vachten zijn en waren prachtig.
Teven worden hier wel sws gecastreerd, zo ongelooflijk veel ellende gezien met baarmoeder ontstekingen, melkklier tumoren en verschrikkelijke schijnzwangerschappen.
Maar ik moet ook eerlijk zijn dat ik ook enorm vaak prostaat problemen bij oudere intacte reuen zie, zo erg dat er toch als laatste kans nog gecastreerd moet worden.
Ik hoor vaak, mij intacte reu springt altijd op die gecastreerde reuen....klinkt vaak zelfs verwijtend, maar dat is toch niet het probleem van de gecastreerde reu en eigenaar, houd gewoon je hond bij je als ie op een andere hond springt.
Ik vind dat echt zulk vervelend gedrag en vooral als het baasje het nog grappig vind dat zijn reu zo verliefd doet.
Ik heb een uitlaatservice, zowel gecastreerde reuen en teven en intacte reuen en teven zijn welkom.
Helaas gebeurt het toch heel vaak dat een intacte reu echt niet gewoon kan functioneren in een groep, continu proberen te rijen waardoor er heel veel onrust ontstaat.
Helaas kan zo'n hond dan niet meer mee.
Wat mij ook opvalt is dat volwassen intacte reuen nog maar weinig spelen terwijl de gecastreerde reuen tot hoge leeftijd veel en vaak spelen.
Het lijkt wel of zij jeugdiger blijven.
Maar goed, ik sta er dus redelijk neutraal in.
Bij een volgende reu die ik aanschaf kijk ik ook weer wat het beste voor die hond is, en in mijn werk zou ik mijn klanten ook nergens toe verplichten.
Maar loop er dus helaas wel tegenaan dat er regelmatig intacte reuen zijn die in mijn groepen niet functioneren en de baasjes daar een andere oplossing qua uitlaat voor moeten zoeken.
BeFunny schreef:Hier dus ook een teef die een hartstilstand kreeg. Bij haar doordat ze een allergische reactie kreeg op het slaapmiddel voorafgaande aan de gasnarcose. Ze hebben haar kunnen reanimeren.
Hier enkel nog narcose als het moet.
kiwiwitje schreef:BeFunny schreef:Hier dus ook een teef die een hartstilstand kreeg. Bij haar doordat ze een allergische reactie kreeg op het slaapmiddel voorafgaande aan de gasnarcose. Ze hebben haar kunnen reanimeren.
Hier enkel nog narcose als het moet.
Vriendin van mij ook een hartstilstan. Ofja der hondje. Helaas heeft t hondje t niet gered.
kiwiwitje schreef:Ik vond t eng. Mijn reu is een halfzus van die hond. Maar afkloppen, hier uren lang onder narcose en goed gegaan.
Maar narcose is wel echt iets waar ik best bang voor ben in t algemeen.
superpony schreef:Ik vraag me nu eigenlijk wel af waarom zoveel teven baarmoeder problemen krijgen? Je zou toch denken dat gezonde honden een leven met een gezonde baarmoeder moeten kunnen doen?
En ik bedoel het niet rot, die van mezelf is er ook in 2019 uit gehaald. Maar doorgaans moeten ze het toch doen en een leven lang mee gaan.