Fijn TS! Ik heb bij mijne ooit alle kiezen eruit moeten laten halen en 5 dagen laten kauwde ze al brokjes met haar kaakbot alsof het niks was… ze was echt weer een happy cat!
Tot de controle blijven we nog even brokjes in saus voeren denk ik. Dan wil ik overleggen wat het beste is, eten moet wel leuk blijven voor hem
Hier een foto van de zijkant
Earth
Geplaatst: 24-05-21 13:03
Oh ik zou zelf gewoon kkijken wat hij prettig vindt. Die van mij at dezelfde dag gewoon alweer zijn brokjes Als hij het niet fijn vindt merk je dat vanzelf maar dat zal best meevallen. En even voor de duidelijkheid, bij die van mij waren al zijn kiezen verwijderd
In de kliniek waar ik werkte als student-assistent adviseerde we ook brokjes. Saus en natvoer kan juist blijven plakken in het gat en meer kans op ontsteking. Dus als hij al brokjes wil eten dan is dat beter! Maar anders gewoon zacht
xTammyy
Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-21 15:28
Tegen mij zei ze juist heel specifiek geen paté maar brokjes in saus mag wel en hard voer is niet echt iets over gezegd, maar voor nu ben ik nog liever te voorzichtig en dan kijken we later deze week wel hoe hard voer gaat
Mijn dierenarts adviseerde mij destijds gekookte kipfilet. Echter begon mijn kat na twee dagen zelf alweer aan de brokjes.
Tancreda4
Geplaatst: 25-05-21 10:03
Agos, toothless! Lastig dat ze dan even moeten wennen. De kat van mn ouders had zijn kaak op 2 manieren gebroken en moesten ook een hoop tanden uit. Hij heeft in het begin van dat recovery voer erbij gekregen en verder geweekte brokjes. Moest hij idd even aan wennen, maar een beetje warm water erop om het wat lekkerder te laten ruiken leek te helpen... Heb ook wel eens gehoord om het even in de magnetron te doen?? Geen idee of dat helpt (en of mijn ouders dat deden). Hij moest wel erg wennen aan die 'vieze kleffe brokjes'. Maar inmiddels mag hij al een tijd gewone harde brokjes, en blieft hij toch nog geweekte en zeurt daar nog elke dag om
Jis_
BKB 2025 winnaar 2D
Geplaatst: 25-05-21 15:10
Die vensterbank foto.
Blikvoer raden ze af na een gebitsoperatie omdat dat aan de hechtingen en dan ook aan de nog niet helemaal dichte wondjes blijft plakken. Na een week, als de wondjes dicht zijn, kan dat wel weer.
xTammyy
Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-21 15:24
Ik heb de foto's ontvangen. De foto's van het terugtrekkend tandvlees bij de rotte kiezen vind ik niet zo spannend, maar die van zijn gebroken kaakje wel Heftig om te zien vind ik zelf.