Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Mkango schreef:anjali schreef:Dan kun je bijna ieder goed doel wel in de ban doen, want zeker de grote jongens liegen en framen ook dat het een lieve lust is.Ik ben het zelf en ik lieg echt helemaal nooit voor welk doel dan ook. Vandaar dat ik er allergisch voor ben als een ander dat wel doet. Met leugens bereik je niets voor dierenbescherming.Want dan word je later ook niet meer geloofd als je ergens mee komt.
En tussen zo’n site opzetten om mensen ergens van bewust te maken zonder dat zij daar schade aan ondervinden en foutieve informatie verspreiden, zit imo een groot verschil.
anjali schreef:[
Jaja. Ik krijg hier dagelijks bedelbrieven van allerlei organisaties van goede doelen voor dier of mens die allerlei zielige verhalen met bijbehorende zielige foto's erbij doen.Als dat dus goedgekeurd wordt dat dat gemanipuleerd mag zijn,dan ga ik nu maar eens stoppen met doneren.Ik ben trouwens telefonisch benaderd door iemand die zegt dat het strafbaar is wat mevr. Soeters doet want als zij hondjes aanbiedt met foto en prijs,dan is ze verplicht die ook te leveren. Iedereen hier schijnt te denken dat ik zo'n hondje had gewild maar dat is helemaal niet zo want ik kan op mijn leeftijd niets beginnen met een pup.Ik liep er alleen tegenaan en verwonderde me erover.Hoe dat tegenwoordig gaat.
anjali schreef:Ik ben trouwens telefonisch benaderd door iemand die zegt dat het strafbaar is wat mevr. Soeters doet want als zij hondjes aanbiedt met foto en prijs,dan is ze verplicht die ook te leveren..
anjali schreef:Ik vind het vervelend om je roze bril in tweeën te moeten breken, maar al die bedelbrieven zíjn al gemanipuleerd, het wordt al toegestaan. Ik mag daarnaast toch hopen dat mensen wel het verschil begrijpen tussen zo'n bewustwordingscampagne en mensen echt voor de gek houden/oplichten.Jaja. Ik krijg hier dagelijks bedelbrieven van allerlei organisaties van goede doelen voor dier of mens die allerlei zielige verhalen met bijbehorende zielige foto's erbij doen.Als dat dus goedgekeurd wordt dat dat gemanipuleerd mag zijn,dan ga ik nu maar eens stoppen met doneren.Ik ben trouwens telefonisch benaderd door iemand die zegt dat het strafbaar is wat mevr. Soeters doet want als zij hondjes aanbiedt met foto en prijs,dan is ze verplicht die ook te leveren. Iedereen hier schijnt te denken dat ik zo'n hondje had gewild maar dat is helemaal niet zo want ik kan op mijn leeftijd niets beginnen met een pup.Ik liep er alleen tegenaan en verwonderde me erover.Hoe dat tegenwoordig gaat.
anjali schreef:Ik ben het zelf en ik lieg echt helemaal nooit voor welk doel dan ook. Vandaar dat ik er allergisch voor ben als een ander dat wel doet. Met leugens bereik je niets voor dierenbescherming.Want dan word je later ook niet meer geloofd als je ergens mee komt.
anjali schreef:Jaja. Ik krijg hier dagelijks bedelbrieven van allerlei organisaties van goede doelen voor dier of mens die allerlei zielige verhalen met bijbehorende zielige foto's erbij doen.Als dat dus goedgekeurd wordt dat dat gemanipuleerd mag zijn,dan ga ik nu maar eens stoppen met doneren.Ik ben trouwens telefonisch benaderd door iemand die zegt dat het strafbaar is wat mevr. Soeters doet want als zij hondjes aanbiedt met foto en prijs,dan is ze verplicht die ook te leveren. Iedereen hier schijnt te denken dat ik zo'n hondje had gewild maar dat is helemaal niet zo want ik kan op mijn leeftijd niets beginnen met een pup.Ik liep er alleen tegenaan en verwonderde me erover.Hoe dat tegenwoordig gaat.
imaudy schreef:In de rashondenwereld wordt ook veel onder de tafel geschoven. Je moet een beetje mazzel hebben.
Kopen bij broodfokkers is een no go, maar op marktplaats zijn ook wel leuke hondjes te vinden. Een labrador (teveel erfelijke afwijkingen mogelijk) haal je niet van marktplaats een kruising boerenfox ofzo kan best.
imaudy schreef:In de rashondenwereld wordt ook veel onder de tafel geschoven. Je moet een beetje mazzel hebben.
Kopen bij broodfokkers is een no go, maar op marktplaats zijn ook wel leuke hondjes te vinden. Een labrador (teveel erfelijke afwijkingen mogelijk) haal je niet van marktplaats een kruising boerenfox ofzo kan best.
Loei schreef:Kopen van marktplaats is niet per definitie slecht. Je moet gewoon zelf je goede research doen, meerdere keren langs gaan bij het gezin, moederhond ontmoeten en als het kan ook vaderhond, testen inzien... Er zijn zat 'pret'nesten op marktplaats van gezinnen waar een hondje echt alle zorg, liefde en aandacht krijgt die het nodig is, en dat vind ik niet per definitie slecht.
MarlindeRooz schreef:Maar die russische roulette pak je ook als je een tweedehands hondje koopt. Mijn ouders wilden toen bewust geen rashond (labrador was de optie). Want die zaten vol ziektes. Dus kochten ze een kruising. Maar 14 jaar geleden was er nog lang niet zoveel bekend over testen / ziektes etc.