dorothea schreef:Tja, bij mij is de oorzaak bekend, en dat is voor katten met nierfalen een veel voorkomend probleem, dus de oorzaak bij het zwervertje zal waarschijnlijk in een andere hoek gezocht moeten worden (want ik mag toch aannemen dat er bloed getrokken is?)
Nee er is bewust geen bloed getrokken. Omdat er verwacht word dat er in t bloedbeeld niks bijzonders te vinden is. Leverwaarden zullen door slecht eten nu tocht een ander beeld geven. En klinisch is er niks aan te merken op haar na alles onderzoeken. En daar hebben 2 dierenartsen los van mee gekeken en geoordeeld.
Daarnaast is zij niet te behandelen zoals jullie bijvoorbeeld nu doen omdat de kat niet “tam” is.
We kunnen haar voerbak neerzetten en ze komt schooien om eten en dan pakt ze t ook. Maar ze is niet vast te pakken.
Dus alles aan behandeling houd eigenlijk op. Behalve medicatie door voeding maar dan moet ze wel eten. Daarom was zowel ons besluit als van onze dierenarts dat als ze achteruit gaat na de prikken die ze nu gehad heeft, dat ze ingeslapen zal worden.
Ze is ook gecheckt onder een roesje en met veel “gejaag” een reisbench in gegaan.
Dat ze niet te behandelen is betekend niet dat we haar gaan laten lijden. Maar ik ga haar dus ook niet pesten of continu “platspuiten” om te kunnen behandelen.
Maar voor nu lijken de prikken bij de DA hun werk te doen. Ze eet alleen brok. Maar ze eet wel in de hoeveelheid die ze hoort te krijgen en ze drinkt,wast en komt al roepen als t eten te lang duurt naar haar mening.