Gaabje schreef:renee16 schreef:Ik kan je niet direct advies geven over welk ras het beste bij je past. Wel kan ik je wat vertellen over de middenslag keeshond die je benoemd. Of eigenlijk heb ik een grote wolfskeeshond, dit is wel formaatje middenslag (43 cm).
Hier delen wij onze avonturen: https://www.instagram.com/wolf_keeshond/
Wat je aangeeft wat je in een hond zoekt, voldoet (iig mijn) keeshond volledig aan. Het is een ontzettend sociaal dier, zit geen kwaad in, is dol op kriebels en knuffelen, vind alles leuk, wordt van alles en iedereen enthousiast, wordt super fanatiek van agility oefeningen.
Nu woon ik in een appartement en heb een vrij rustig bestaan, waardoor ze voor mij af en toe wat 'te' enthousiast is. Ze is pas 1 jaar en ik zie hier wel duidelijke verbetering in. Ik kan ze in principe overal mee naartoe nemen, als ik haar maar eerst RUSTIG aan de situatie laat wennen, meteen loslaten in een nieuw huis is ze door het dolle heen. Laat ik haar even verkennen aan de riem, is ze met een minuut of 10 op haar gemak.
Thuis is ze eigenlijk heel rustig, ligt meestal ergens te slapen maar kan zich ook prima in haar eentje met botjes en speeltjes vermaken.
Ze is aanhankelijk aan mij, maar in mijn ogen niet te, ze kan ook prima bij een oppas blijven. Slaat wel aan op:
- andere honden
- deurbel
- als ik/iemand weg gaat
Maar dit alles is met een kleine correctie of 1 minuut weer rustig.
Wat ik er over hoor en zie, is mijn Wolfje zoals iedere keeshond, dus geeft dit denk ik een prima beeld hoe een keeshond functioneert in een huidhouden.
Wat leuk om ook wat over de keeshond te horen! Die leek ons namelijk ook wel goed te passen en jouw verhaal bevestigd dat. Die van jou is wel aan de kleine kant gebleven denk ik? Voor de grote wolfskeeshond? Ben benieuwd of het makkelijk is om aan een middenslag formaat te komen. Ik volg je even, dan krijg ik jullie avonturen mee en het type hond
Middenslag maar ook de grote wolfskees zie je niet heel veel (meer) in NL volgens mij. Maar er zijn wel fokkers in te vinden. Op Facebook zijn verschillende keeshondgroepen.
De wolfkeeshond is maar (gemiddeld) 4 cm groter dan de normale Kees, snap de term grote Kees dan ook niet zo goed