Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
[***] schreef:Bench te groot/slaapkamer te klein![]()
Is ook echt een vreselijk log en zwaar ding om steeds te verschuiven/verplaatsen.
[***] schreef:Ja, ik heb een andere op het oog maar die kan je ook in verschillende maten bestellen
Zit nu alleen te kijken welke maat, ik heb haar gemeten op ongeveer 40 cm lengte, de kleinste is 49 cm lang. Zou dat genoeg zijn? Kan ze dus normaal gezien languit in liggen, maar verder niet veel ruimte over. De volgende is 60 cm lang.
[***] schreef:Ik heb de bench van de foto gewoon staan voor als ze overdag alleen moet zijnDe reisbench zou dan puur om te slapen zijn inderdaad, of eventueel zelfs enkel als ze door omstandigheden niet in de grote bench wil slapen, anders mag ze daar van mij ook gewoon in gaan slapen.
Bedankt siskeh voor je ervaring, misschien was het inderdaad ook gewoon toeval. Ga straks het gewoon weer proberen, doen alsof er niks is geweest en dan zien we wel wat het geeft. Hoewel ik ook het idee heb dat ze slim genoeg is om te weten als ze gaat janken dat ik op een bepaald moment toch wel reageer..
[***] schreef:Speeltjes kent ze niet, doet ze niks mee. Liggen wel klaar maar voorlopig nog geen behoefte aan blijkbaar.
Eten krijgt ze in porties dus dat is er sowieso niet. Drinken heb ik voorlopig niet gedaan omdat het alleen 's nachts is en ik niet wist hoe droog ze was (en ze slapen toch), maar dat komt in de toekomst wel en zeker als ze overdag een paar uur alleen moet zittenEr ligt 's nachts ook een doek over de bench maar die had ik er even bovenop gelegd voor de foto.
Als ze eten vlak voor ze gaan slapen, heb je dan geen problemen dat ze 's nachts eruit willen omdat ze wat moeten doen? Nu had ze gisterenavond zelf vrij laat haar portie pas opgegeten, het eten gaat nog een beetje onregelmatig zeg maar. Dus dacht dat dit haar misschien parten speelde, maar dat bleek toch niet (of ze wilde niks doen omdat het regende).
[***] schreef:Als ze eten vlak voor ze gaan slapen, heb je dan geen problemen dat ze 's nachts eruit willen omdat ze wat moeten doen? Nu had ze gisterenavond zelf vrij laat haar portie pas opgegeten, het eten gaat nog een beetje onregelmatig zeg maar. Dus dacht dat dit haar misschien parten speelde, maar dat bleek toch niet (of ze wilde niks doen omdat het regende).
cursebreaker schreef:Vooralsnog zou ik liever wetenschappelijk bron onderzoek zien wat uit de medische honden wereld komt, want een maag/darm stelsel van mens en hond is gewoon niet volledig vergelijkbaar qua werking en meer, dus ik zou zelf niet zoiets overnemen uit een onderzoek wat met name gedaan is met mensen.
Citaat:En zo snel werkt het verteren van voeding niet, dat je na een voerbeurt meteen naar buiten moet (ook al begint het maag/darm systeem actief te worden) - wat ook zeker nog eens niet slim is met maagtorsie gevoelige rassen (daar valt TS dan in principe niet onder natuurlijk, maar in 't algemeen gezien). Dan is het echt aangeraden om rust in te plannen voor je wat gaat doen.
Sclimpre schreef:cursebreaker schreef:Vooralsnog zou ik liever wetenschappelijk bron onderzoek zien wat uit de medische honden wereld komt, want een maag/darm stelsel van mens en hond is gewoon niet volledig vergelijkbaar qua werking en meer, dus ik zou zelf niet zoiets overnemen uit een onderzoek wat met name gedaan is met mensen.
Op een rustig moment zelf eens wetenschappelijke artikels opzoeken?
Het is zeker bij honden ook geen onbekende :
https://www.fourpawsdublin.com/how-to-h ... and%20naps.Citaat:En zo snel werkt het verteren van voeding niet, dat je na een voerbeurt meteen naar buiten moet (ook al begint het maag/darm systeem actief te worden) - wat ook zeker nog eens niet slim is met maagtorsie gevoelige rassen (daar valt TS dan in principe niet onder natuurlijk, maar in 't algemeen gezien). Dan is het echt aangeraden om rust in te plannen voor je wat gaat doen.
Het gaat helemaal niet over de vertering van het voedsel, dat duurt veel langer, maar het is meer een soort 'plaats maken' van het darmstelsel.
Ik ben het met je eens dat een hond geen grote inspanningen moag doen net na het eten, maar even naar buiten voor een plasje/hoopje valt bij mij echt niet onder 'inspanning'.
Een zindelijke hond zal dat prima kunnen inhouden gedurende de nacht, maar of het comfortabel is, dat is een andere vraag. Bij een hond waarvan de zindelijkheid nog niet bewezen is zou ik het zekere voor het onzekere nemen.