Wat heb jij je huisdier onbedoeld aangeleerd?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Re: Wat heb jij je huisdier onbedoeld aangeleerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:13

Ik heb mijn kat geleerd heel irritant te zijn als ik aan het bellen ben, met telefoon of met headset. Hij kan nogal vocaal zijn als hij aandacht wil, en ik ging hem maar aaien als ik belde want dan had ik toch even niets anders te doen met mijn handen. Met het gevolg dat hij nu elke keer aandacht wil als ik bel. En dan aai ik hem maar weer, want anders hoor ik de persoon met wie ik bel niet meer...

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:18

Onze hond komt op het dolge gusto apparaat, dan krijgt hij wat brokjes!
Als je hem pakt, Staat hij al Te wachten :j

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:23

Mijn jongste kat apporteert.

Mijn oudste kat wil altijd mijn yoghurt bakje leeg lebberen.

Ik heb de hond van mijn moeder per ongeluk high five geleerd. :')

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:27

Oh ja, mijn kat vindt dat alles uit blik tonijn is. Als het toch tomatenpuree oid blijkt te zijn, is hij beledigd. Hij wil tonijn! (hij krijgt altijd een heel klein beetje als ik een blikje open maak).

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:48

Geen idee hoe het zo gelopen is, maar onze kat gaat áltijd zitten poepen als we onze eerste hap avond eten naar binnen schuiven... :')

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 09:03

Liiesjjj schreef:
Geen idee hoe het zo gelopen is, maar onze kat gaat áltijd zitten poepen als we onze eerste hap avond eten naar binnen schuiven... :')

Is onze dus niet de enige :') .

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:34

Dennis schreef:
Liiesjjj schreef:

Is onze dus niet de enige :') .

Bij jullie ook al _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:52

Die van ons gaan altijd poepen als we bezoek verwachten }:0 geen idee hoe of wat maar echt altijd. En dan zo goed gepoetst kan ik alsnog tegen het bezoek zeggen dat de kat net heeft zitten poepen :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:59

Jorex schreef:
Pony's die reageren op alles wat ritselt als een zak met oud brood. Ze krijgen wel eens oud brood gevoerd, dus alle plastic zakjes werken prima als aantrekking en als je niet oppast dan bijten ze erin. Om zich meteen daarna weer te herinneren dat ze hebben geleerd te weigeren voordat ik ze voer. Dus dan kijken ze heel onschuldig de andere kant. Het grappigst vind ik dat mijn mondkapje ook in een plastic zakje zit, dus op de manege staat ponylief voor nop te voedsel weigeren terwijl ik mijn kapje op zet :+ :(:)
Het is wel heel handig om hun aandacht te trekken bij een fotoshoot. Oh er staat huisdier in de titel. Maar mijne zijn praktisch gezien 2 grote honden qua formaat.

Toen mijn dochter nog bij een manege reed, mocht je daar niet zelf de pony's voeren, maar je mocht wel wat lekkers in een emmer stoppen, dan werd dat uitgedeeld door het personeel, zodat de pony's niet vervelend deden tegen de kinderen.

Mijn overheerlijke paardensnoepjes met appel-kaneelsmaak vielen errug in de smaak. Dat weet ik omdat ik mijn zus haar paard ook die snoepjes voerde en nog wat in mijn jaszak had, die daardoor naar kaneel-appelsnoepjes rook.
Dus toen ik tijdens het begin van de les tussen de pony's stond, vond eentje mij wel heel erg aantrekkelijk, en wilde me overal naartoe volgen. :')

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:04

Century schreef:
Ik heb mijn kat geleerd heel irritant te zijn als ik aan het bellen ben, met telefoon of met headset. Hij kan nogal vocaal zijn als hij aandacht wil, en ik ging hem maar aaien als ik belde want dan had ik toch even niets anders te doen met mijn handen. Met het gevolg dat hij nu elke keer aandacht wil als ik bel. En dan aai ik hem maar weer, want anders hoor ik de persoon met wie ik bel niet meer...

Heel herkenbaar, als er geluid uit komt moet ze erbij zijn. Aangezien ik klein woon kan ik haar niet in de slaapkamer opsluiten (dan gaat ze bleren) en naar buiten als het regent vind ik sneu. Dus ik heb regelmatig ms teams vergaderingen met een kat in mijn nek of op schoot, dan is ze te minste stil :') Mijn collega's zijn het inmiddels gewend en zwaaien altijd even als ze in beeld komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:05

Rytir schreef:
Heel herkenbaar, als er geluid uit komt moet ze erbij zijn. Aangezien ik klein woon kan ik haar niet in de slaapkamer opsluiten (dan gaat ze bleren) en naar buiten als het regent vind ik sneu. Dus ik heb regelmatig ms teams vergaderingen met een kat in mijn nek of op schoot, dan is ze te minste stil :') Mijn collega's zijn het inmiddels gewend en zwaaien altijd even als ze in beeld komt.

Haha dit heb ik ook :D Die van mij is ook nogal vocaal en heeft er sowieso een handje van om regelmatig even van zich te laten horen als hij aandacht of eten wil, of als hij zich gewoon verveelt. Als ik aan het bellen ben kan ik de deur van mijn 'kantoortje' dichtdoen maar dan hoor je hem alsnog zo krijsen buiten de deur dat het vaak handiger is om hem gewoon in mijn nek te hangen. Mijn collega's vinden hem gelukkig geweldig, maar vooral bij wat serieuzere gesprekken vind ik het soms wel echt poedersuiker.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:06

Oh, zo veel dingen!
Mijn hond gaat heel waaks en hard blaffend ergens op af als ik zeg "Ga eens kijken!".
In plaats van "volgen" zeg ik "bij het vrouwtje blijven", ze blijft dan perfect bij me lopen.
Bij "laat eens kijken" komt ze haar nieuw gevonden 'speeltje' bij me brengen om te zien of ze er mee mag spelen of niet en bij "dat is niet voor Mikjes" loopt ze teleurgesteld weg, bij 'ja, dat is voor Mikjes' pakt ze het blij en voorzichtig aan.
En als ik met mijn handen vol sta en de riem ligt op de grond en ik zeg "Geef", dan geeft ze de riem aan in mijn hand. Dat is erg handig!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:27

plassen op commando :')
hoe we het hebben gedaan nog steeds geen idee maar ben er wel blij mee 8-)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:37

Mijn hond heeft zichzelf behoorlijk wat dingen aangeleerd die ik nooit bewust heb getraind.
Als hij buiten is en wil blijven gaat hij plat op de grond liggen als ik hem binnen roep. Hij mag dan buiten blijven en als hij alsnog naar binnen wil doet hij één wolvenhuil.
Als hij op de bank of op bed wil legt hij zijn kop erop. Als we zeggen dat het mag komt hij erop, anders niet.
Hij wijst alles aan wat hij wil. Deur open, eten, naar buiten. Nooit geleerd, gewoon bedacht.
Hij verstaat ook hele zinnen. Er zijn vast meer dingen maar daar kom ik nu even niet op. Trainen hoeft met hem eigenlijk nooit in elk geval, hij heeft het zelf snel zat door.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:53

Dat als ik m'n hond aan de lijn klik , er aan andere hond aankomt. Dus nu als hij de lijn ziet kijkt hij eerst om zich heen van oké waar is die hond :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:55

Als mijn vader het mes langs de messenslijper haalt komt de hond er aan, want dan gaat er vlees gesneden worden :))

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:04

Leuk topic, wat een grappige dingen komen er langs!
Onze honden hebben ook wel wat dingetjes onbewust aangeleerd haha.

M'n ene hond is dól op appel. Dus als iemand een appel eet, gaat hij braaf voor diegene zitten wachten tot hij het klokhuis krijgt.
M'n andere hond roep ik altijd bij me met 'baby' of 'truusje' op de een of andere manier reageerdt hij daar veel beter op dan z'n eigen naam _O-
Het viel me laatst op dat als ik m'n honden uitlaat op de uitlaatstrook, ze (bijna) altijd vlakbij de prullenbak poepen, super handig!
De ene hond word heeeelemaal blij van de woorden 'Kipjes kijken'.
Als we frietjes eten, krijgen de honden er ook altijd één aan het einde. Als we dan klaar zijn met eten rennen ze alvast naar hun mand in afwachting van hun frietje.
En zo zijn er vast nog wel meer dingen!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:43

Mijn hond heeft een Pavlov reactie op de slagroom bus,
Als hij deze ziet gaat gelijk de kraan open in z'n bek, het water stroomt eruit, ook gaat hij als ik de bus omhoog houd in de lucht likken omdat ie natuurlijk een paar x gehad heeft.
En bij het geluid van de slagroom bus beginnen ook m'n katten te krijsen, weet niet hoe dat komt....kuch

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:01

Mijn kat is ook gek op slagroom, één keer gegeven en nu staat ze direct naast me zodra ik de bus sta te schudden :D
Stiekem een plakje kipfilet uit de koelkast pakken lukt ook niet meer, dan staan er twee katten me verwachtingsvol aan te kijken na het ritselen van de verpakking :')

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:05

Mijn pony geleerd om zijn voorbeen vooruit te steken als ik er naar wees en dan kreeg hij een snoepje, nu vind hij dat als hij dat doet hij een snoepje verdiend dus met gevolg dat ik regelmatig een schop in mijn kruis krijg :')

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:22

Denk dat je er bij veel van deze dingen ook bij kunt afvragen 'wat heeft het dier zijn baasje geleerd?'

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:25

Zodra de hond de slagroombus kog maar hoort, of hij in diepe slaap is of niet, hij staat zo naast je.

Brood smeren voor werk kan ook niet zonder dat hij in je buurt ligt. Hij blijft net zolang tot hij iets krijgt. :+

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:41

Hilarisch, jullie verhalen!

Door omstandigheden kwam een van onze katten veel te jong bij ons wonen (week of 6,5). Had al wel kennisgemaakt met vast voedsel maar ze moest er na de verhuizing opnieuw aan wennen. Wij deden dan in het begin een heel klein beetje natvoer op een vinger en lieten haar dat aflikken, waarna ze zelf verder at uit het bakje. Die connectie maakte ze toch wel vrij vlot. Dus... als ze vond dat het alweer etenstijd was, kwam ze dat vertellen door in je vinger te bijten :Y)

Diezelfde kat heeft ons nu zo getraind dat ze een speeltje met kattenkruid krijgt als ze maar hysterisch genoeg door het huis rent en overal haar nageltjes in zet.

En ze denkt dat ze alleen op schoot mag komen als ze uitgenodigd wordt. Kan dus echt heen en weer blijven lopen, kijken, morren en piepen tot je even op je been klopt.

We hebben ze trouwens allebei min of meer bewust geleerd dat de slaapkamerdeur 's ochtends vroeg niet opengaat als je aan de deur krabt, maar wél als je aan het krabplankje ernaast krabt. Helaas doen ze dat ook gerust als wij het nog niet eens bijna ochtend vinden...

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:12

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:38

Mijn kinderen hadden de hond expres andere commando’ geleerd voor bijvoorbeeld: zit! (Vla!)
Lig (brood!)
Erg grappig als je dan bij de dierenarts ofzo moet zijn.