Whippet puppy op komst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:25

wat een leuk jasje! Jammer alleen dat ze er zo uitgegroeid zijn, maar dan heb je wel weer een reden om een nieuwe te kopen :')

Mloui

Re: Whippet puppy op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:11

Kijk ook vooral eens op trendywhippet.co.uk. Lievelings shop van onze Whippet! Oké... misschien vooral van de baasjes...

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-20 19:17

Mitxa schreef:
wat een leuk jasje! Jammer alleen dat ze er zo uitgegroeid zijn, maar dan heb je wel weer een reden om een nieuwe te kopen :')

Jaa schattig he zijn jasje <3

Nu hij ‘s nachts lekker bij ons op de kamer slaapt gaan de nachten echt al heel knap!

Nu de volgende vraag. Volgende week heb ik nog vrij. De week erna werk ik weer. Die week maar 2 ochtenddiensten.
We willen dus wel graag oefenen met alleen thuis zijn.
Door alles wat op internet staat zien wij door de bomen het bos niet meer.

Wat zijn jullie tips en tricks.
De fokker ook een bericht gestuurd die komt er nog op terug..

*ik werk in gebroken diensten dus geen hele dagen. Weet niet of dat nog van belang is voor eventuele tips :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:12

Benchtraining vind ik daar ideaal bij. Dus voeren en lekkers in de bench geven. Voordat je weggaat dus ook iets lekkers geven. Als je t een beetje kan timen; even iets te kauwen geven en als t op is weg gaan. Dan zijn ze vaak relax en/of moe en gaat t makkelijker. En kort beginnen. Dan is t snel geen probleem meer bij de meeste.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-20 20:31

kiwiwitje schreef:
Benchtraining vind ik daar ideaal bij. Dus voeren en lekkers in de bench geven. Voordat je weggaat dus ook iets lekkers geven. Als je t een beetje kan timen; even iets te kauwen geven en als t op is weg gaan. Dan zijn ze vaak relax en/of moe en gaat t makkelijker. En kort beginnen. Dan is t snel geen probleem meer bij de meeste.

We doen nu overdag ivm gewenning aan de bench: wakker worden, plassen, spelen, eten en dan als hij moe word bench in klein koekje en dan slapen. Dit gaat overdag eigenlijk al heel goed!

We gaan morgen beginnen met Hem in bench en dan wij 10-15 min buiten. En proberen binnen te zijn en belonen als hij stil is.
Als hij nog blaft even wachten tot hijj stil is?

Mocht t nu niet zo soepel gaan heb ik al oppas geregd voor die 2 ochtenden :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:08

T is de vraag waarom ie blaft. Als ie t alleen zijn eng vind is het laten blaffen zeker geen optie. :)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-20 21:14

kiwiwitje schreef:
T is de vraag waarom ie blaft. Als ie t alleen zijn eng vind is het laten blaffen zeker geen optie. :)

Lastig te zeggen. Want als je m overdag in de bench zet blaft hij ook even een paar x

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:39

meisje_ schreef:
kiwiwitje schreef:

Lastig te zeggen. Want als je m overdag in de bench zet blaft hij ook even een paar x

Dan is de benchtraining nog niet ver genoeg. T is of uit protest. Dus dan is hij er nog niet happy mee. Of uit “angst” niet genoeg vertrouwen en dan is t ook nog niet gesetteld. Dus dat eerst verder oefenen. Gewoon alles qua voer in de bench doen en dan even laten liggen. Deurtje dichtdoen etc dat scheelt een hoop. En zo kun je ook makkelijk even naar de wc of zolder lopen of even bij de buurvrouw “een pakketje ophalen”.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-20 22:07

Thanx voor de tips! Dan gaan daar nog mee aan de slag :)
We hebben oppas enz geregeld als back up. Dus als hij er nog niet aan toe is hoeft hij nog niet alleen te zijn!

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:02

Begon nu al met de hond af en toe allen laten. Even in de woonkamer als je onder de douche staat, of aan het koken bent. Dat opbouwen naar even alleen als je en boodschap doet.

Ik heb geen bench gebruikt, maar een vrij grote ren. Zo had de hond wel haar eigen plekje waar het veilig is, maar wel iets meer ruimte dan in de bench.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 21:17

Wie van jullie is er bekend met de babyfoon 3g ap of hondmonitor ap.
Is dit veilig??

Afbeelding
Lekker slapen <3