keona schreef:
Duidelijk stuk en mooie duidelijke foto's ook.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jis_ schreef:Ik wil daarbij niet zeggen alle rassen/stamboom honden super gezond zijn maar dat jij pech hebt gehad met een hond met stamboom wil nog niet zeggen dat alle honden met stamboom ruk zijn qua gezondheid.
Jolliegirl schreef:Ts, ik wil even zeggen dat ik het tof vind hoe je op iedereen reageert!
Zo informatief en netjes, ondanks de reacties en verwijten die je afentoe krijgt.
Betreft de situatie, daar heb ik de ballen verstand van. Ik wens je veel wijsheid en succes!
En sterkte met je hond!
meggiemeg schreef:Dat is inderdaad erg netjes van een fokker als deze al op voorhand zelf met zo'n voorstel komt, ik verwacht dat voorstel totaal niet bij de fokker van onze hond, ik vraag daar ook niet eens om. Ik hoop alleen dat hij tot het inzicht komt beter niet meer te fokken als blijkt dat het in de teef zit of als het bij de reu vandaan komt die in elk geval niet meer te kiezen.
Jis_ schreef:Waar heb je deze fokker gevonden? Heeft hij een site of Adverteerde hij ergens? Heeft hij meerdere teven, hoe lang fokt hij al, ik ben daar wel benieuwd naar. Kan ook via Pb.
Sunnda schreef:Wat ik echt niet begrijp:
In augustus zat de puppygekte ongeveer op de max, veel goede fokkers kon je al niet eens meer op de volle wachtlijsten en de geplande nestjes voor dit jaar allemaal vol.
En dan loop je tegen een fokker aan die er nog wat beschikbaar heeft op 8 weken (alarmbel!!)
Dan 'heb je het met elkaar' over de gezondheid. Anderhalve seconde onderzoek leert dat het erover hebben in de hondenwereld niet hetzelfde is als daadwerkelijk hebben. Zegt iemand iets; laat het aantonen. (Alarmbel!!)
Pup mag zo mee, als fokker wil je het liefst van te voren kennis maken met mensen zodat je pup ook daadwerkelijk met een geschikte match meegaat. (Alarmbel!!)
Sorry, maar het maakt mij vooral chagerijning dat deze casus van heinde en ver aan te komen was als 'klopt helemaal niet'.
En dan toch die verrassing bij mensen, doe onderzoek!!
meggiemeg schreef:Zoals al verwacht komt de fokker nog altijd niet met bewijzen boven tafel dat de teef vrij is van HD of met andere testen. Iets wat ik erg jammer vind.
Heb hem nogmaals gezegd dat het mij niet te doen is om het aankoopbedrag terug of een andere vorm van vergoeding.
Via PB heb ik een bericht gehad van een bokker die later me nog meer info zou geven over juridische rechten, die is nu nog even druk dus dat wacht ik even af.
meggiemeg schreef:ivy_power89 schreef:Laat het een wijze les zijn voor een volgende hond. Dat je van te voren alles uitzoekt en niet als het leed al geleden is.
Dank je voor de wijze les, er was al het een en ander besproken geweest maar helaas kan je niet iedereen meer vertrouwen.
silverdapple schreef:Ik denk niet dat TS hierna nogmaals dezelfde fout zal maken.
meggiemeg schreef:fijn dat hij de hydro leuk vind. Dat maakt revalideren wel een stuk prettiger.silverdapple schreef:Ik denk niet dat TS hierna nogmaals dezelfde fout zal maken.
Klopt buiten navragen om zal ik zeker de benodigde papieren in willen zien.
We zijn inmiddels begonnen met fysio en hydrotherapie. Vooral in het water vond hij het erg leuk. Vermoeiend voor hem en de nodige spierpijn natuurlijk maar dat was te verwachten.