Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 08:46

Bedankt weer allemaal! De wond zelf ziet er netjes uit. Alleen kwam ik vanmorgen een stukje hechting tegen toen ik het t-shirt uit deed en nu lijkt het net alsof het bovenste knoopje los is gegaan.

Gisteren:

Afbeelding

Vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

De draak zelf maakt zich niet druk :')

Afbeelding

Mariloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:57

Zolang de wond verder rustig is zou ik me geen zorgen maken.
Als je twijfelt kun je natuurlijk even met de dierenarts bellen.
Neem aan dat er ook onderhuids hechtingen zitten dus dit zal wel niet zoveel kwaad kunnen.

Denk dat je draakje snachts toch wat meer draait en doet met haar shirt aan.
Is het shirt verder niet vochtig van likken, of zie je sporen van krabben?
Mijn reu presteerde het om het shirt met de neus aan de kant te duwen en dan zonder sporen na te laten aan de wond te zitten.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:57

Zolang de wond niet wijkt niet druk over maken...ziet er nog goed uit hoor

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 09:01

Ik zie op het shirtje helemaal niks. Dus of het lukt haar om het shirt op zij te duwen of get komt van de wrijving. Overdag is ze shirtvrij en dan kijkt ze nog niet naar de wond.

Ik heb toch even overlegd en foto's gestuurd. De draak is ook best druk af en toe dus ben bang dat de hechting er straks helemaal uit komt.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:05

Amandavd schreef:
Ik zie op het shirtje helemaal niks. Dus of het lukt haar om het shirt op zij te duwen of get komt van de wrijving. Overdag is ze shirtvrij en dan kijkt ze nog niet naar de wond.

Ik heb toch even overlegd en foto's gestuurd. De draak is ook best druk af en toe dus ben bang dat de hechting er straks helemaal uit komt.

Ik denk dat als de hechting er helemaal uit komt er nog niks aan de hand is..gezien het feit dat er maar 1 in zit zal er ook onderhuids gehecht zijn of evt geplakt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:19

Dit ziet er toch prima uit?
Geen idee waar jij je zorgen over maakt :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 09:26

_Penotti schreef:
Dit ziet er toch prima uit?
Geen idee waar jij je zorgen over maakt :)

Over alles :') Ik zei toch dat ik een overbezorgde helikopter hondenmama ben :D

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:30

haha, niet doen :))
Ziet er echt keurig uit.
En je hond gedraagt zich ook prima. Echt niet doen, is niet nodig.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 09:31

_Penotti schreef:
haha, niet doen :))
Ziet er echt keurig uit.
En je hond gedraagt zich ook prima. Echt niet doen, is niet nodig.

Rationeel gezien weet ik dat ook wel maar blijft toch gebeuren. Maar zo gaat het al 3 jaar met die draak van mij. :') Zij maakt zich nergens druk om en ik overal. :')

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:57

Haha, ja je hebt daar wel het hondje voor. lekker nergens druk om maken en vooral véél lol in het leven :D
Bananen in die oren en gaan :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:54

Wond ziet er inderdaad keurig uit, mocht je vermoeden dat het was irritatie is kun je er altijd een grote hechtpleister overheen plakken voor je het MPS aantrekt. Als je een ini mini beetje olie op het plakgedeelte doet plakt het wel nog maar laat de pleister stukken makkelijker en zonder wondjes los! Dan voorkom je de irritatie.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 15:18

KimD schreef:
Wond ziet er inderdaad keurig uit, mocht je vermoeden dat het was irritatie is kun je er altijd een grote hechtpleister overheen plakken voor je het MPS aantrekt. Als je een ini mini beetje olie op het plakgedeelte doet plakt het wel nog maar laat de pleister stukken makkelijker en zonder wondjes los! Dan voorkom je de irritatie.

Bedankt voor de tip! Ga ik even googlen waar ik die kan halen.

Wat betreft de losse hechting, we hoeven niet terug tenzij de wond open gaat staan egc.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:19

Amandavd schreef:
KimD schreef:

Bedankt voor de tip! Ga ik even googlen waar ik die kan halen.

Wat betreft de losse hechting, we hoeven niet terug tenzij de wond open gaat staan egc.

Ik bedoel gewoon van Hansaplast. Zo'n steriel (groot) gaasje met plakrand.

Edit: zoiets https://www.hansaplast.nl/products/wond ... nsitive-xl

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 15:29

Misschien hebben we die nog wel. En dan 's morgens gewoon erafhalen zodat het lekker kan luchten?

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:32

KimD schreef:

Persoonlijk zou ik er niet snel iets opplakken..juist als er iets op zit trigger je de hond vaak om er aan te gaan zitten...

Maar jij kent jou hond het beste natuurlijk..misschien laat ze dat prima zitten?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:40

Amandavd schreef:
Misschien hebben we die nog wel. En dan 's morgens gewoon erafhalen zodat het lekker kan luchten?

Ja! Maar als je het doet zou ik dat alleen doen als ze 's nachts het MPS aanheeft. Puur als bescherming tegen de irritatie.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 15:42

KimD schreef:
Amandavd schreef:

Ja! Maar als je het doet zou ik dat alleen doen als ze 's nachts het MPS aanheeft. Puur als bescherming tegen de irritatie.

Dat was idd ook mijn idee erbij. Ben benieuwd hoe dat met de hitte gaat.

Vleddertje, dat zou ook kunnen maar zou het alleen voor onder het shirt doen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 08:40

Vandaag ziet de wond er zo uit. In mijn ogen nog steeds netjes maar de hechting zit heel los.

Afbeelding

Verder denk ik dat ze verkouden is. Ze had gisterenavond echt een snotneus. Temp was 37.7

Ze voelt een beetje warm aan dus ik ga dadelijk weer de temperatuur meten. Ze eet wel gewoon, kauwt haar botje etc.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:43

Hoeveelste dag na de ingreep is het nu? Want het is op zich niet vreemd dat de hechting los kan gaan laten bv. Hoeft niet altijd manueel eruit gehaald te worden, soms gaat het zelf ook al grotendeels los.

Ik vind de wond echt heel netjes uitzien en je ziet echt het verschil qua heling ervan met eerdere dagen terug bv. Goed dichtgegroeid al!

Overigens. Temp is wel goed omhoog gegaan zie ik en icm snotneus zou ik dat wel even voorleggen aan je DA, dat ze ervan op de hoogte zijn. Ze heeft bijna een graad erbij met de laatste keer dat je getempt had, en het kan natuurlijk wat schommelen (afhankelijk ook van op welke tijden je elke keer tempt; dat zou ik dus wel op dezelfde tijden doen bv. als je dat nog niet deed), maar dit verschil vind ik best wel groot.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 08:51

cursebreaker schreef:
Hoeveelste dag na de ingreep is het nu? Want het is op zich niet vreemd dat de hechting los kan gaan laten bv. Hoeft niet altijd manueel eruit gehaald te worden, soms gaat het zelf ook al grotendeels los.

Ik vind de wond echt heel netjes uitzien en je ziet echt het verschil qua heling ervan met eerdere dagen terug bv. Goed dichtgegroeid al!

Overigens. Temp is wel goed omhoog gegaan zie ik en icm snotneus zou ik dat wel even voorleggen aan je DA, dat ze ervan op de hoogte zijn. Ze heeft bijna een graad erbij met de laatste keer dat je getempt had, en het kan natuurlijk wat schommelen (afhankelijk ook van op welke tijden je elke keer tempt; dat zou ik dus wel op dezelfde tijden doen bv. als je dat nog niet deed), maar dit verschil vind ik best wel groot.

Ik zal zo even, zodra mijn man beneden is, opniew de temperatuur meten en dan bellen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 08:57

Het is nu dag 5 na de operatie. Denk dat het komt door wrijving met het shirt.

Edit: temp is nu 37.5

Normaal moet die tussen de 38 en 39 zijn?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 09:48

Om een duidelijk temperatuurbeeld te krijgen zou ik sowieso beginnen om op vaste tijdstippen te meten. mijn honden schommelen op de dag met de temperatuur. :) En daar kan zeker 1 graad verschil in zitten. oh en 38/39 halen die van mij alleen als ze ziek zijn. hier zitten ze tussen de 36,8 en 37,9

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 09:54

kiwiwitje schreef:
Om een duidelijk temperatuurbeeld te krijgen zou ik sowieso beginnen om op vaste tijdstippen te meten. mijn honden schommelen op de dag met de temperatuur. :) En daar kan zeker 1 graad verschil in zitten. oh en 38/39 halen die van mij alleen als ze ziek zijn. hier zitten ze tussen de 36,8 en 37,9

Ik zal morgen weer om deze tijd de temperatuur meten.

Zal ik toch even bellen om te overleggen? Ik twijfel zelf want ze lijkt wel fit te zijn, eet, drinkt, kauwt haar botje

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:03

Zolang ze zelf aangeeft fit te zijn, nog goed te eten en te drinken en zelfs een botje te kauwen is ze in orde. Even in de gaten houden of ze nog goed plast en poept. Deze temperatuur is echt geen koorts. De wond ziet er prima uit, dat de hechting iets los laat kan geen kwaad.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:06

Amandavd schreef:
kiwiwitje schreef:

Ik zal morgen weer om deze tijd de temperatuur meten.

Zal ik toch even bellen om te overleggen? Ik twijfel zelf want ze lijkt wel fit te zijn, eet, drinkt, kauwt haar botje

ik zou me niet zo druk maken als ze gewoon fit lijkt. :)