Hamster verdwenen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:37

wat fijn dat je kleine vriendje weer terecht is!

en wat heerlijk al die verhalen over ontsnapte dieren!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:44

Nabster schreef:
Lieve meelevers: Cappuchino is gevonden!

Mijn man hoorde iets ritselen in de hoek van de kamer, achter het dressoir. Ik kijken, zit meneer in een Chinese vaas die ik van mijn omaatje heb geërfd. De vaas stond niet eens tegen de muur, dus hoe hij erin gekomen is...
Hij zat in zijn eigen poep en pies, stinkt als een bunzing, maar lijkt oké.
Hij is de eerste tien minuten eerst bezig geweest met eten in zijn wangzakken proppen en drinken, arm dier.
Hij is nu zijn huisje aan het inrichten en ik denk dat we hem de eerste week niet weer zien. Wie weet hoe lang hij al in die vaas zat.

Dank voor de leuke verhalen en goede adviezen!

:(:) gelukkig dat hij geluid maakte, man dat was anders een erg langzame vrede dood.

Hoe gaat het nu?

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:21

Fijn dat ie terug is!
Hier ook meerdere keren hamsters kwijt geweest. Hamster Plof vonden we na een aantal dagen terug achter de vriezer met omgekrulde snorharen en rode voetzooltjes.... Niet duidelijk waar ze allemaal geweest was... Ze heeft nog heel lang geleefd daarna :D
Dickie Valentine kon zelf het deurtje openmaken. We legden dan een broodplank op het hok maar ik vergat dat wel eens. Kwam je 's ochtends beneden en dan zat er een door de hond afgelebberde hamster achter het bureau... Of in de voorraadkast... Hij had dezelfde lichtbruine kleur als de vloer en je moet bij ons de woonkamer oversteken om het licht aan te doen dus dan was ik als de dood dat ik op 'm ging staan. Of ik zag ineens iets uit m'n ooghoek bewegen in het schemerdonker, als ik in de keuken aan m'n ontbijtje zat.

(inmiddels hebben we andere, meer geschikte behuizing voor de hamster ;) )

Sjong

Re: Hamster verdwenen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:31

Onze hamster heette eigenlijk Hammie maar werd snel omgedoopt tot Hammikaze omdat hij altijd tot boven in zijn kooi klom en zich dan naar beneden wierp ( Had een grote kooi), hoorde je ineens weer iets vallen. Of hij ongelukkig was of een adrenaline junk zijn we nooit te weten gekomen, maar hij is er bijna 6 mee geworden.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:54

Ik moet zo lachen hier :')

Ik heb het niet getroffen met mijn hamster denk ik.
Die had ik van iemand gekregen, met kooi en al.
Kwam er al gauw achter waarom die weg moest....
Zodra het deurtje openging, vloog ie je aan en hing dus in je vinger :oo
Als hij mijn vingers miste (op gegeven moment reageerde ik sneller 8-) ), hoorde ik zijn kaken op elkaar klappen.
Dit schatje heeft toch nog 3 jaar geleefd bij mij. Weet niet hoe oud hij was, toen ik hem kreeg.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:56

Wij zijn ook een keer onze hamster kwijt geweest. Terug gevonden in la van de oven :=

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:03

Jeej hij is weer terecht! Mijn hamster gelukkig nooit kwijt geweest. Maar ik had gelezen dat hamsters in winterslaap kunnen gaan en als ze dan weer warm worden ze ontwaken. Mijn hamster heeft eerst 2 dagen op de verwarming gelegen voordat mijn moeder me kon overtuigen dat hij echt dood was ipv in winterslaap...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 17:52

Ik wil weer een hamster! :')

Die beesten zijn echt geniaal! :))

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 17:56

Ik moest nog aan dit topic denken toen ik mijn western pad vanmiddag uit m'n kast haalde. Daar was een mooi huisje in gemaakt door een muis :7 ;(

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 18:00

Fijn dat je hamster weer terecht is! Dit had zijn dood geworden (tenminste neem aan dat hij er niet zelfstandig uit kon).

Arm beestje heeft een trauma voor zijn leven :')

Wij zijn onze hamster ook eens kwijt geweest, die vonden we toen onze kat volop aan het spelen was met de hamster... hij had zich opgerold tot balletje en daar petste ze steeds tegen aan, arm ding.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 18:06

Als ik al deze verhalen lees, snap ik niet echt waarom mensen nog een hamster nemen. :D

Bij een vriendin van mij was de kooi ook opeens leeg, had haar rat hem vermoord. :')

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 18:23

Veraaaaah schreef:
Fijn dat je hamster weer terecht is! Dit had zijn dood geworden (tenminste neem aan dat hij er niet zelfstandig uit kon).

Arm beestje heeft een trauma voor zijn leven :')

Wij zijn onze hamster ook eens kwijt geweest, die vonden we toen onze kat volop aan het spelen was met de hamster... hij had zich opgerold tot balletje en daar petste ze steeds tegen aan, arm ding.

MUAHAHAHA.

Wij hebben zo’n bal gekregen voor onze Harry. Onze hond vond dat wel een heel leuk speeltje als Harry erin zat. Vast zitten aan de looprat was er niks bij. :(:)

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 18:25

Wat fijn dat die weer terecht is levend en wel!
Maar ja herkenbaar, ik wou als jong kind ooit eens ratten hebben, wel 2 stuks, dus gereserveerd bij de dierenwinkel. Kom ik paar dagen later om ze op te halen na het inrichten van verblijf etc. Zat er nog maar 1 rat in de winkel, ja sorry de andere hebben we toch verkocht zegt de winkel medewerker. vond het al vreemd maar goed, ik balen, dacht dan moet ik er maar een ander maatje bij kopen, speur nog even de winkel door voor wat leuke speeltjes, ja hoor, wat loopt er op de schappen, nummer 2 :')
Oh oh ja misschien hadden we hem toch niet verkocht _O-
Heeft blijkbaar dagen los gelopen, helaas wel een trauma aan over gehouden volgens mij, bij mij thuis werd die eerste heel tam, maar die 2e durfde bijna nooit zijn verblijf uit, toch bang om weer te verdwalen denk ik :')

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 18:45

Wij zijn jaren terug ook eens de hamster van mijn zus kwijt geraakt. We waren er mee aan het spelen en na het spelen deed hij altijd graag nog even een dutje op de bank of op het kleed. Na een tijdje waren we hem ineens kwijt... de hele woonkamer overhoop gehaald en tot slot heeft papa vloekend de zware koelkast opzij geschoven. Bleek dat beestje de hele middag op de stoel achter een kussen diep in slaap te liggen :')

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 18:57

Zo heeft mijn zus eens een hamster begraven omdat ze dacht dat hij dood was, ze wist niet van de winterslaap van deze dieren.......................................... 8)7

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 19:08

Hubbels schreef:
Zo heeft mijn zus eens een hamster begraven omdat ze dacht dat hij dood was, ze wist niet van de winterslaap van deze dieren.......................................... 8)7

Ik had ooit een vlinder in mijn kamer.. het had gesneeuwd en ik zette hem buiten... kon ie niet tegen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:03

Ik vroeg me opeens af: is er wel eens iemand geweest die de hamster nooit meer heeft teruggevonden?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:38

Gelukkig nog niet.

Maar het leukste van hamsters houden is dat hamsterscaping. Zo tof die jungles in de woonkamer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:47

Hubbels schreef:

Is hij ook weer opgegraven?

Loreke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:03

safina schreef:
Ik vroeg me opeens af: is er wel eens iemand geweest die de hamster nooit meer heeft teruggevonden?

Bij ons! Het kot stond open als we thuis kwamen. Waren uurtje weg. Was nog kind. Overal gezocht maar hadden toen 2 katten die graag vingen. Is nu 20 jaar geleden. Mijn ouders wonen er nog maar nooit meer tegen gekomen. Uren gezocht...

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:05

Sunshinedaan schreef:
Ik moet zo lachen hier :')

Ik heb het niet getroffen met mijn hamster denk ik.
Die had ik van iemand gekregen, met kooi en al.
Kwam er al gauw achter waarom die weg moest....
Zodra het deurtje openging, vloog ie je aan en hing dus in je vinger :oo
Als hij mijn vingers miste (op gegeven moment reageerde ik sneller 8-) ), hoorde ik zijn kaken op elkaar klappen.
Dit schatje heeft toch nog 3 jaar geleefd bij mij. Weet niet hoe oud hij was, toen ik hem kreeg.

Zo een had ik ook van iemand gekregen maar die zat in een aquarium. Als ik de kooi schoon moest maken pakte ik hem op met stoffer en blik en zo zetten ik hem ook weer terug.
Gelukkig wilde mijn nichtje een hamster, ik blij. Die heeft hem toen meegenomen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:21

Ohhhhh dit waren 6 pagina’s puur leesgenot. Hartelijk om gelachen. :')

En ik weet nu weer heel zeker dat de kinderen nooooooit een hamster krijgen.

Thank voor de reminder.

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:28

DiantaM schreef:
Gelukkig nog niet.

Maar het leukste van hamsters houden is dat hamsterscaping. Zo tof die jungles in de woonkamer

Ja leuk hamster-escaping! _O-

Die aquariums zijn idd fantastisch. Jammer genoeg wilde mijn zoontje hoe dan ook een konijn als eerste eigen huisdier. Ik heb die gave aquariums laten zien maar hij was onvermurwbaar :roll:

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:45

Maar konijntjes zijn zo leuk <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 00:13

Mijn broer, die aan de kunstacademie studeerde, had ooit een hamster nodig voor in een kunstwerk. Iets met dat als hij in z'n molentje ging rennen er een systeem werd aangezet en dat de hamster daar dus controle over had ofzo. :+ Al snel is hij omgedoopt tot Henk, en werd het een soort mascotte van de academie. Henk is echter een tijdje terug ontsnapt, maar wordt kennelijk nog steeds af en toe gespot. :') Een soort legende die binnen de academie rondwaandt.