Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marije_1997 schreef:Wij hebben met z'n 4en hier enorm veel liefde voor dieren, mijn vader heeft het alleen niet zo met katten. Kan hij niets aan doen. Maar hij pakt ze allebei wel gewoon (althans als de wilde is ontsnapt pakt m'n vader em). Ik hoef hier geen verwijten over en ik hoef ook geen tips meer. Wij gaan het zelf wel uitzoeken, want blijkbaar als je een kat naar buiten doet om muizen te vangen ben je een dierenhater.
Onze oude is al 15 jaar muizen jager voor ons. En we zijn al 15 jaar muis vrij. Alleen hij word oud en er moet gewoon opvolging komen. Deze oude is ook elke dag van sochtends 7 tot savonds schemer buiten, hij wil ook niet binnen zitten. Dan word ie gek. Deze blijft overigens wel sind dit jaar veel op het erf, wat ons dus rot het besluit heeft gemaakt 2 kittens te nemen. Nu was de grijze nog niet hand tam ivm verschillende dingen. Dus nog gewoon wild aangezien ze buiten op de boerderij zijn geboren.
Hij speelt trouwens wel gewoon als we dat met hem doen. Alleen handen zijn gewoon nog eng. Tsja en wij weten het ook even niet, dus vandaar dat ik gewoon tips vraag.
Marije_1997 schreef:Wij hebben met z'n 4en hier enorm veel liefde voor dieren, mijn vader heeft het alleen niet zo met katten. Kan hij niets aan doen. Maar hij pakt ze allebei wel gewoon (althans als de wilde is ontsnapt pakt m'n vader em). Ik hoef hier geen verwijten over en ik hoef ook geen tips meer. Wij gaan het zelf wel uitzoeken, want blijkbaar als je een kat naar buiten doet om muizen te vangen ben je een dierenhater.
Onze oude is al 15 jaar muizen jager voor ons. En we zijn al 15 jaar muis vrij. Alleen hij word oud en er moet gewoon opvolging komen. Deze oude is ook elke dag van sochtends 7 tot savonds schemer buiten, hij wil ook niet binnen zitten. Dan word ie gek. Deze blijft overigens wel sind dit jaar veel op het erf, wat ons dus rot het besluit heeft gemaakt 2 kittens te nemen. Nu was de grijze nog niet hand tam ivm verschillende dingen. Dus nog gewoon wild aangezien ze buiten op de boerderij zijn geboren.
Hij speelt trouwens wel gewoon als we dat met hem doen. Alleen handen zijn gewoon nog eng. Tsja en wij weten het ook even niet, dus vandaar dat ik gewoon tips vraag.
Bubblewrap schreef:Hier ook muizenvangers, dus ik weet waar je het over hebt![]()
Ik neem iig het woord 'dierenhater' niet in mijn mond, en denk dat er betere technieken zijn om de kittens tam te maken.
Waar ben je met dit 'project' bang voor?
Citaat:De meeste muizenvangers bij boeren worden nooit ontwormd, ontvlooid of überhaupt gecontroleerd..dus wat dat betreft zijn jullie absoluut zeer goed voor ze!
Daphara schreef:Ik heb me uit de discussie gehouden, ik snap dat het lastig is als je geen kattenmens bent en TS uit zich schriftelijk niet altijd even handig, wat blijkbaar ook in dit topic zorgt dat mensen nogal heftig op haar reageren. Maar TS heeft volgens mij het hart wel op de goede plaats.
TS ik zou dit adviseren:
https://www.zooplus.nl/shop/katten/verz ... per/568793
Dan als starter de verdamper met flacon in het stopcontact steken het dichtste in de buurt van waar je het katertje nu hebt.
Het geeft een feromoon af die moederpoezen ook afgeven en dat geeft rust bij de kittens. Het helpt tegen angst en onenigheid tussen katten, maar ook om de kat gewoon een fijner gevoel te geven. Je creëert als het ware een veilige omgeving van feromonen.
Geef het wel even de tijd om te werken.
Er is nog een soortgelijk maar effectiever middel in de UK verkrijgbaar, maar daar zit een langere levertijd op en de kosten zijn hoger.
Marije_1997 schreef:Daphara schreef:Ik heb me uit de discussie gehouden, ik snap dat het lastig is als je geen kattenmens bent en TS uit zich schriftelijk niet altijd even handig, wat blijkbaar ook in dit topic zorgt dat mensen nogal heftig op haar reageren. Maar TS heeft volgens mij het hart wel op de goede plaats.
TS ik zou dit adviseren:
https://www.zooplus.nl/shop/katten/verz ... per/568793
Dan als starter de verdamper met flacon in het stopcontact steken het dichtste in de buurt van waar je het katertje nu hebt.
Het geeft een feromoon af die moederpoezen ook afgeven en dat geeft rust bij de kittens. Het helpt tegen angst en onenigheid tussen katten, maar ook om de kat gewoon een fijner gevoel te geven. Je creëert als het ware een veilige omgeving van feromonen.
Geef het wel even de tijd om te werken.
Er is nog een soortgelijk maar effectiever middel in de UK verkrijgbaar, maar daar zit een langere levertijd op en de kosten zijn hoger.
De link geeft geen product helaas.
We gaan ze wss naar de keuken verplaatsen, hier is meer licht en zijn we het meest. En stopcontacten haha
Saskia9 schreef:Meelezer, maar ts is niet alleen.. Ze woont samen met ouders en broertje zo te lezen dus kan en mag misschien ook niet alle tips opvolgen omdat haar familie het liever anders heeft? Dus ze wil wel, maar het kan misschien niet.
En het kan ook nog zo zijn dat de moeilijke kat gewoon wat angstiger blijft.
Ik heb er hier één zitten, kleinste van het nest, en wat ik je kan vertellen is dat die poes echt uit een geweldig huisje komt!
Alleen blijft het gewoon een wat angstige poes, vlucht bij bezoek weg, is door familie leden moeilijk aan te raken en je kan zo een krab of een paar tanden verwachten. Maar voor mij de allerliefste poes ooit.. Als alles rustig is komt ze zich opdringen en op schoot of bijna in mijn nek liggen. Maar ik heb haar altijd in haar waarde gelaten, nooit gedwongen alleen aangeboden en dat doe ik nog steeds. Voor haar werkt dat het beste.
Ze hoeven ook niet altijd alleman vrienden te zijn.