Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
jooosjefien schreef:De tik is inderdaad misschien beter bij ander gedrag, ook al reageerde ze er zo goed op.
Gister heb ik toen ze maar niet wilde stoppen met blaffen de snuitkneep geprobeerd. Ze piepte heel even, maar volgens een vriendin is dit normaal... Vond het wel zielig, maar ben echt weer versteld met wat een fijne hond het is de dag na de correctie![]()
Misschien toch inderdaad beter om de snuitkneep voor schooien en blaffen te gebruiken. En echt een draai om de oren, voor poep eten en grommen?
Ben nog erg aan het kijken naar verschillende correcties, zoals jullie zeiden. Wel heb ik besloten door te gaan met fysieke correcties. Dit is merkbaar gewoon veel duidelijker voor haar
jooosjefien schreef:Toch is mijn eerste reactie: onkunde! Leer eens een hond opvoeden!Ik heb mijn hond alles met hondenkoekjes geleerd en dat ging prima. Ze luistert niet altijd even goed, maar daar zijn we mee bezig.
jooosjefien schreef:De tik is inderdaad misschien beter bij ander gedrag, ook al reageerde ze er zo goed op.
Gister heb ik toen ze maar niet wilde stoppen met blaffen de snuitkneep geprobeerd. Ze piepte heel even, maar volgens een vriendin is dit normaal... Vond het wel zielig, maar ben echt weer versteld met wat een fijne hond het is de dag na de correctie![]()
Misschien toch inderdaad beter om de snuitkneep voor schooien en blaffen te gebruiken. En echt een draai om de oren, voor poep eten en grommen?
Ben nog erg aan het kijken naar verschillende correcties, zoals jullie zeiden. Wel heb ik besloten door te gaan met fysieke correcties. Dit is merkbaar gewoon veel duidelijker voor haar
Amy111 schreef:Ts als je zo snel overstapt op fysieke correcties kun je onmogelijk weten hoe je deze correct moet gebruiken. Timing is ontzettend belangrijk, dus nu zomaar ineens tikken gaan geven is echt riskant en onverantwoord. Niet doen dus!!
Begrijp me goed, ik ben zelf van de hard hand. Mijn labrador krijgt regelmatig een flinke tik of greep in het nekvel, maar ik weet precies wat door komt, hoe hard en wanneer, kortom timing is alles.
En als je van 0 corrigeren in eens overstapt naar de harde hand vind ik dat echt riskant
jooosjefien schreef:Ok duidelijk. Maar hoe leer ik goed te timen dan? En als ze goed reageert en niet bang voor me is, betekent dat niet dat de timing goed was?
silverdapple schreef:Iedere trainingsmethode werkt, TS. Alles wat consequent wordt toegepast, zal uiteindelijk baat hebben. Dat wil echter niet zeggen dat het de meest effectieve of stressloze manier is.
Helaas denk ik niet dat iemand op Bokt in staat is om je vragen te beantwoorden, simpelweg omdat niemand van ons ziet wat er gaande is. Wij lezen alleen jouw interpretatie van de situatie. Dat is niet genoeg om advies te kunnen geven.
Wie dat wel kan, zijn professionele hondentrainers. Ik sluit me aan bij de rest om je aan te raden op zoek te gaan naar een goede hondenschool in de buurt. Zij kunnen live met je meekijken en je leren hoe je je hond juist moet aanpakken op de juiste momenten. Iets waar je de rest van jouw en je hond haar leven baat bij zal hebben.
Een hondenschool verklapt al veel over hun trainingsmethodes via hun website en/of social media. Voor jou lijkt het me belangrijk dat je op zoek gaat naar een plek waar ze positive reinforcement toepassen, dus voornamelijk belonen en niet dwingen. Vaak noemen trainers op welke professionals zij volgen, door deze professionals te Googlen kom je ook al veel te weten over de werkwijze van de hondenschool.
Ik wens je veel wijsheid.
jooosjefien schreef:Ok duidelijk. Maar hoe leer ik goed te timen dan? En als ze goed reageert en niet bang voor me is, betekent dat niet dat de timing goed was?
Geloof me mijn hond heeft een goed leven, ik zag alleen wel in dat oordelen over fysieke correcties niet echt gepast is als ik ze zelf nooit heb toegepast. Het is niet zo dat ik haar ineens mishandel![]()
Maar ik heb wel het idee dat de wat hardere hand blijkbaar toch duidelijker voor haar werkt