Hond niet te handelen met uitlaten als er andere honden zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Hond niet te handelen met uitlaten als er andere honden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:48

Dan ga je nu beginnen met een muilkorf aanleren. Geen snuitje maar een muilkorf. Dan kan ze in ieder geval met de tanden geen schade toebrengen. Heb je gevraagd of ze misschien een gt wist die haar methode volgt zodat je daar ook kan vragen wanneer er plek is?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:56

Kun jij de volgende x niet met de gedrachtstrainer gaan trainen ipv je man dan?

Dan kun je in elk geval ervaren hoe de hond dan is en de uitleg klopt met wat er nu gebeurt.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 21:05

Ik geloof dat we nog 1 les hebben.
Aangezien deze trainer niet werkt ga ik daar verder geen moeite meer in steken.
Heb nu een andere gemaild.

Nu vraag ik me af he, je hebt een probleempaard. Deze breng je een x aantal maand naar een ttainingstal en je krijgt een (hopelijk) afgericht paard terug.
Bestaat dit niet voor honden ofzo :o?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:09

De hond is niet het probleem. Je kan hem wel wegbrengen, maar daarmee is het niet opgelost.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:12

Idd zsm met een muilkorf beginnen voor er echt ongelukken gebeuren.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:13

ClaudiaHS schreef:

Nu vraag ik me af he, je hebt een probleempaard. Deze breng je een x aantal maand naar een ttainingstal en je krijgt een (hopelijk) afgericht paard terug.

Het is geen kapotte machine een paard dat na goede africhting fout gereden wordt krijg je niet goed aan t lopen. Idem voor je hond.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:14

ClaudiaHS schreef:

Ja zoiets bestaat voor honden. Bijv anniek. Die doet roedelopnames.
Maar dan zal er buiten dat nog wel training door de baas (in dit geval jouw man) ingestoken moeten worden. Want daar zit een groot deel van t probleem.
Al denk ik wel, dat als ze wat normaler hondengedrag gaat leren dat t wel veel verschil zal maken. Want nu is zij onzeker en je man en dat is natuurlijk wel dubbel zo handig (not) want haar gedrag word door zijn gedrag (lichaamstaal etc) sowieso bevestigd.

Maar na wat je vertelde in je vorige bericht zou ik er inderdaad een muilkorf omhangen. Want inmiddels kunnen we dus ook spreken van agressie. :)

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:19

Als hij echt wil verscheuren dan zsm zorgen voor een muilkorf en dubbel aanlijnen. Dus een tuig+lijn en halsband (of tweede tuig over dit tuig) +lijn.

Er zijn trouwens wel gedragstherapeuten die honden intern trainen, dat lijkt me niet eens een heel gek idee. Niet dat alles dan ineens vanzelf gaat natuurlijk maar wellicht dat het een stap in de goede richting kan zijn.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 21:29

Maartje1990 schreef:
ClaudiaHS schreef:

Het is geen kapotte machine een paard dat na goede africhting fout gereden wordt krijg je niet goed aan t lopen. Idem voor je hond.

Ik vind je bericht een beetje vaag.
Het gaat er toch om dat ze leert dat andere honden oké zijn.
En ja van daaruit moeten we verder trainen.
Ik heb mijn paard toch ook door een trainingsstal laten inrijden en na 2 maanden ben ik verder gaan trainen.

Maargoed.
Ik hoop dat ik snel reactie op mijn mail.

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:35

ClaudiaHS schreef:
Ik vind je bericht een beetje vaag.
Het gaat er toch om dat ze leert dat andere honden oké zijn.
En ja van daaruit moeten we verder trainen.
Ik heb mijn paard toch ook door een trainingsstal laten inrijden en na 2 maanden ben ik verder gaan trainen.

Maargoed.
Ik hoop dat ik snel reactie op mijn mail.

Stille meelezer..

Ik denk dat het vooral zaak is dat jij en je man ook getraind worden, niet alleen de hond. Vaak ligt het probleem namelijk bij beide en niet alleen bij de hond.

Ik hoop dat je goede hulp vindt, voor het echt misgaat, dat zou zonde zijn voor de hond en voor jullie :(:)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:57

https://www.moniquebladder.nl/videolessen-uitvallen/

Dit is de cursus die ik gevolgd heb, maar wij hadden er dan wel begeleiding bij. De video's en huiswerkopdrachten op zich vond ik erg waardevol. Misschien iets om mee te beginnen terwijl jullie zoeken naar begeleiding? En deze is ook erg handig met een uitvallende (zeer gestreste) hond: https://www.moniquebladder.nl/videolessen-stress/

Hier nog een lezing eind juli: https://www.moniquebladder.nl/bat-lezing/

Niet dat ik denk dat je er bent met wat filmpjes kijken, maar er zijn echt dingen waar je morgen bij wijze van spreken mee kan beginnen om de scherpste randjes eraf te halen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:01

Maar een interne training wil niet zeggen dat het uitvallen daarna bij jullie weg is. Mijn angst agressieve hond kon in een roedel uit de voeten. Ook als je dezelfde honden op straat tegenkwam. Maar vreemde honden niet, dat ging pas na intensieve training met ons erbij. Bij die roedel leerde e dat die honden oke waren, niet dat alle honden oke waren. Dat hebben we echt zelf moeten doen want bij e trainer was dat eerder voor elkaar, maar wij moesten zelf ook keihard werken.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 22:04

Ik heb de videolessen gezien op haar site maar ik wil begeleiding aan huis.
Heb de afgelopen maanden 100den filmpjes gekeken en allemaal komen ze op hetzelfde neer en voor nu werkt dit niet bij onze hond.

Ik zocht nog op roedelopnamen. Kosten €600 per week.
Dat vind ik wel een beetje heel erg te gek.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:15

Haha Wow zelfs een paard in training is dat per maand ipv per week :wow:

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 22:17

Ineke2 schreef:

Ik dacht al dat ik de enige was die dat een idioot bedrag vond.
Ik heb dat niet eens betaald per maand voor mijn paard
:')

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:21

Heb je al contact gezocht met de rasvereniging? Wellicht weten zij ervaren experts in jouw omgeving? Of wellicht via het asiel? Zij krijgen natuurlijk ook wel eens te maken met angstagressie bij honden. Ik zou er wel echt vaart achter zetten om iemand te vinden, dit gaat anders echt uit de hand lopen. Soms lukt het viavia makkelijker om iemand op de korte termijn te kunnen vinden, zeker als je de situatie waarin je nu zit aangeeft.

€600 per week lijkt mij ook erg veel, daar zou ik ook niet mee in zee gaan. _/-\o_

Wellicht heb je deze website al bekeken, maar voor de zekerheid toch even een linkje: https://nvgh.nl/nvgh-gedragstherapeut/ Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zag dat je hier gedragstherapeuten in je omgeving kunt zoeken.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 23:45

Blijnijn daar heb ik inderdaad op gekeken.
Ik wacht even reactie op mijn mail af, mocht die ook geen tijd hebben dan ga ik via die site even verder indd.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 23:57

Packleader.nl kan je de hond laten opnemen en krijg je opvolging. Kost wel wat. Maar dieren kosten nu eenmaal geld, helaas.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 07:22

ClaudiaHS schreef:
Ik heb de videolessen gezien op haar site maar ik wil begeleiding aan huis.
Heb de afgelopen maanden 100den filmpjes gekeken en allemaal komen ze op hetzelfde neer en voor nu werkt dit niet bij onze hond.

Toch denk ik, als ik lees hoe jullie het tot nu toe hebben aangepakt, dat je er veel uit zou kunnen halen. Al is het maar ter overbrugging tot je goede begeleiding aan huis hebt gevonden. Hopelijk lukt dat en kunnen jullie snel aan de slag!

En misschien is het in de tussentijd een idee om zo vaak mogelijk de auto te pakken en haar op een stuk zonder risico op andere honden (industrieterrein o.i.d.) uit te laten?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 09:55

Yay, reactie op mijn mail.
A.s zondag geeft ze een workshop reactieve hond en er is nog een plekje vrij.
Of ik mee wil doen. :)
Ik heb nog even gevraagd wat het precies inhoud en ik neem aan dat Mila dan mee moet en er ook andere honden zijn. :brr:

Wijslander, industrieterrein is hier praktisch naast.
Daar lopen we ook inderdaad altijd heen.
Helaas moeten we daarbij langs het uitlaatveldje.
Onze straat is doodlopend, dus ik moet die kant op. En de hoofdweg ligt er momenteel uit tot 10 juli dus om daarvoor de auto te pakken moet ik het hele dorp door :')

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:00

Ineke2 schreef:

Het trainen van een moeilijke hond kost wel meer tijd en energie als een paard wat je in training hebt.Bij paarden staan er meestal ook meerdere in training,met honden gaat je dat niet lukken dat is veel intensiever. Maar het blijft natuurlijk veel geld.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:19

Ligt geheel aan het wat de training van het paard inhoud ;)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:21

ClaudiaHS schreef:

Ik lees al even met je mee, een goede vriendin van ons is gedragstherapeut bij honden en geeft ook les, volgens haar heeft het vaak geen zin om een hond weg te brengen, door een ander bij te schaven naar netjes gedrag en dan weer naar huis omdat de hond vaak dan weer terug valt naar het oude gedrag als de baasjes ook niet veranderen in hun omgang. Dat is wat ik vaak ook terug zie bij Cesar Milan op tv, ik ben niet in alles een fan van hem maar kan me in die uitleg wel vinden. Als de hond bij iemand anders op een gegeven moment het gewenste gedrag krijgt zal diegene anders omgaan met de hond dan dat de baasjes hebben gedaan. Nu wil ik niet zeggen dat jij niet weet hoe of wat en niet open staat voor nieuwe dingen anders was je niet zo bezig met dit probleem.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:31

Toch gaan er ook honden een tijd in training bij Cesar in de roedel. Máár krijgen de eigenaren ook intensieve training zodat ze hard aan zichzelf moeten werken in de omgang met hun hond.
Als ze de hond dan weer meekrijgen blijven ze nog onder begeleiding zodat de valkuilen ‘ klein’ blijven en direct weer gecorrigeerd worden zodat het gedrag niet meer escaleert.
Zo krijgen de eigenaren ook meer zelfvertrouwen en dat is het hele punt denk ik.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:31

Stap 1 zou voor mij nu een muilband zijn. Kwestie van geen Maltezers meer in gevaar te brengen, en voor jullie is het ook een geruststelling, dus minder stress bij het uitlaten.
Als je niet snel een oplossing vindt zou je kunnen overwegen de hond tijdens je vakantie naar een goed pension te brengen. Met nadruk op een 'goed' pension, nl bij mensen die met hart en ziel met de honden bezig zijn en die de hond gedurende die week dan ook observeren en jullie één en ander kunnen vertellen wanneer je terug bent.
Dan heb je wat meer tijd om de volgende stap voor te bereiden.