TinkerTreas schreef:Die sm/cm heb ik inderdaad gelezen. Dit schijnt niet in de lijnen voor te komen, maar dat schijnt ook niet alles te zeggen. Het is in ieder geval niet een heel klein gefokte pup.
De enige methode om daadwerkelijk SM/CM uit te sluiten is door middel van een MRI. Voor de meeste (brood)fokkers is dit echter te duur, dus doen ze het niet. 'Schijnt' heb je dus absoluut niks aan in dit geval. Ook SM/CM vrije ouders (altijd zorgen dat beide getest zijn!) geeft nog geen 100% garantie op een SM/CM vrije pup.
TinkerTreas schreef:Voor nu vind ik het niet op verkapte broodfok lijken. De pup heeft een stamboom en geteste ouders. Ik zal sowieso vragen of ik alle testen in mag zien.
Verwende keffertjes op een arm, daar ben je natuurlijk zelf bij. Ik heb meerdere honden gehad die flink zouden kunnen blaffen, maar tot nu toe nog nooit een verwend keffertje gehad. En dit waren allemaal herplaatsers. Ik denk dat als je ze gewoon als hond behandeld, dat dit best goed moet komen.
Pup is trouwens 16 weken, geen heel klein pupje dat net bij de moeder vandaan is.
Getest op wat? Alleen op PL is niet meer voldoende bij de dwergkees namelijk. Daarnaast is Marktplaats voor 99% broodfok helaas, zeker bij de dwergkees.