Kat word steeds *ontvoerd*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 19:19

truus1957 schreef:
Ik vind het echt van de zotte dat ts een hoop kosten zou moeten maken om haar kat in de tuin te kunnen houden. Deze mensen moeten gewoon met hun jatten van andermans kat afblijven. Ik ben een heel vredelievend mens, maar van dit soort acties gaat mijn bloed echt koken hoor. Zou er echt niet meer vriendelijk op af gaan. Lees dat ze het diertje melk en kaas geven, hoeveel slechter wil je het hebben.
Dus kosten maken voor tuin afzetten en straks wellicht bij de dierenarts omdat ze het dier ik weet niet wat voeren? Ik dacht het niet, willen ze niet goedschiks luisteren, dan maar kwaadschiks.

Niet schelden he truus!
( mijn achternaam is schiks) :D

Het is haar kat truus en als ze niet wilt dat iemand haar binnen haalt moet zij ze binnen houden of tuin afzetten.Ik laat mijn hond ook niet door de hele buurt lopen, die moet ik ook bij me houden.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 19:20

Toen ik nog thuis woonde hebben we dit ook 2 keer gehad.
1 poes vond dat ze na haar kittens moest vertrekken en is bij de overburen gaan wonen.
Dat vonden wij als jonge kinderen natuurlijk verschrikkelijk maar we bleven haar halen en ze wilde gewoon niet meer thuis zijn(we hadden 1 kitten aangehouden.)
In overleg met de overburen besloten dat ze daar mocht wonen.
Jaren later vertrok ook de dochter naar mensen die haar steeds binnen haalde en bleven voeren.
Wij weer in tranen dus gingen haar binnen houden maar ze zat hele dagen te mauwen en ging binnen plassen.
Toen is ze naar mijn moeder gegaan en dat ging een half jaar goed en begon toen ook binnen te plassen dus weer terug naar ons en hebben het uiteindelijk los moeten laten.
Inmiddels waren we verhuisd een straat verder en kwam ik de man tegen van poes 1.
Ze hadden haar naar het asiel gedaan want ze gingen verhuizen,echt mn hart brak want ze was inmiddels al oud en hebben haar nooit meer terug gevonden.
Poes 2 heeft er jaren gewoond tot ik gebeld werd door het asiel dat poes was gevonden maar ze was zo slecht en wisten niet of ze het zou halen.
Dus gezegd dat ze absoluut niet mocht lijden voor ons maar dat ik er direct aan kwam.
Helaas was ze zo slecht dat ze haar toch hebben in laten slapen dus heb alle kosten betaald en laten cremeren.
Op dat moment werkte daar een oud collega van mij en ze vertelde waar ze was gevonden.......bij de desbetreffende mensen in de tuin en deze hadden gebeld dat er een onbekende kat in de tuin lag.

Om deze reden ben ik dus zelf nooit aan katten begonnen.
Het hoeft niet zo te gaan maar van alle katten die wij hebben gehad waren er toch 2 die hun eigen huis uit wilde kiezen.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 19:26

Los van het feit dat die mensen de kat van ts toe eigenen, ben ik van mening dat ts de kat gewoon binnen kan houden.
Inderdaad, die mensen die hem ontvoeren lukt het ook, en dat niet alleen, hij geniet blijkbaar van zijn plekje bij het raam.
Ik zou die mensen die zeggen dat katten lekker buiten moeten lopen eens willen horen als ik zeven stuks iedere dag op straat zet met hun als buren.
Of vrienden van ons, die hebben er 14 en drie honden.

Denk dat ik dan alsnog de buurtagenten op bezoek zou krijgen, maar dan met de mededeling dat ik mijn dieren zou moeten binnen houden ivm de overlast.

En al mijn katten hebben een wild en zwervend leven gehad ..................al schop je ze buiten dan gaan ze nog niet.

Nee hoor, ik sluit me aan bij de groep; Jou dier, jou verantwoordelijkheid.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 19:29

Zouden deze mensen niet onder de indruk zijn als je aangifte zou doen en de wijkagent oid aan de deur zou komen?
Belachelijk dat je je eigen kat moet komen halen. Ik zou nooit katten binnen halen en bijvoeren en al helemaal niet ze binnen opsluiten.
Maak er werk van dit mag gewoon niet.

Gooiske

Re: Kat word steeds *ontvoerd*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 19:54

Lastig!
Heb je een kattenluikje zodat de kat zelf in en uit kan?
Een klant van mij haalt ook regelmatig buurkatten binnen en voert ze ook omdat er volgens haar niet goed voor gezorgd word.
Zij is nl van mening dat buren hun kat smorgens naar buiten flikkeren en vervolgens de hele dag weg blijven voor het werk en de kat vervolgens uren voor de deur zit omdat het graag naar binnen wil. En ze vind dat zielig vooral als het koud is of regent.
En ergens snap ik haar reactie ook wel.

Ikzelf heb een katteluik waar zowel de hond als de katten door kunnen, dus ook wanneer ik niet thuis ben, kunnen ze naar buiten en naar binnen en ook hebben ze altijd water en voer staan, denk dat katten dan ook minder snel elders naar toe gaan.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:12

Gooiske schreef:
Lastig!
Een klant van mij haalt ook regelmatig buurkatten binnen en voert ze ook omdat er volgens haar niet goed voor gezorgd word.
Zij is nl van mening dat buren hun kat smorgens naar buiten flikkeren en vervolgens de hele dag weg blijven voor het werk en de kat vervolgens uren voor de deur zit omdat het graag naar binnen wil. En ze vind dat zielig vooral als het koud is of regent.

Ikzelf heb een katteluik waar zowel de hond als de katten door kunnen, dus ook wanneer ik niet thuis ben, kunnen ze naar buiten en naar binnen en ook hebben ze altijd water en voer staan, denk dat katten dan ook minder snel elders naar toe gaan.

Heel eerlijk... als het effectief zo is, dan zou die kat bij mij ook lekker binnen mogen zitten en eten krijgen...
Heb zelf op kot ook zo'n meisje gehad die 2x haar kat bij ons is komen halen. Beestje was mager en moest elke nacht en elk weekend ongeacht het weer maar buiten blijven. Nou... die mocht hier lekker binnen ongeacht wat die ** dan zou zeggen. Hou je kat dan binnen en omhein je tuin (en zorg er ook deftig voor maar dat lijkt in het geval van ts wel ok)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:15

@ Gooise, Ik had een kattenluikje en de kat kon gewoon naar binnen. Maar omdat hij lekker junkfood kreeg bij de buurvrouw dacht zij dat hij heel zielig was en niks kreeg.
Die klant van jou moet dat dus ook niet doen. De kat is nu namelijk gewent om bij haar naar binnen te gaan. Zal er dus ook om zeuren.

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:38

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:56

Bodiwi schreef:
Verschil is dat mensen op mijn grond moeten komen om mijn paarden te voeren en dat de kat op een ander zijn terrein komt. Niet te vergelijken dus. Ik wil namelijk dat niemand zonder geldige reden mijn terrein op loopt, al is het om de stoep te vegen.

Ik ben er ook niet blij mee als ze groenafval over de omheining gooien en ze hoeven daarvoor niet op mijn terreim te komen. Het voeren van amdermans dieren is gewoon not done, het binnen halen hiervan (behalve als je het asiel gaay bellen) evenmin.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-20 21:03

Gooiske schreef:
Lastig!

Geen kattenluik, wel een afdak tussen twee muren in. Hier staan de mandjes, water en wat brokken. Onze kat sliep uit zichzelf ook altijd al onder het afdak. Ze komen ook binnen uiteraard, ik heb een dagtaak aan steeds de deur open doen voor ze :+

Tot nu toe vind ik de tuin omheinen een goed idee, alleen hoe los je dat op met de schuttingdeur. Dan vliegen ze alsnog van het erf af. Ik heb de foto's gezien in de post hierboven, en dat ziet er wel erg netjes en handig uit!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:37

Elinexx schreef:
Dit doet me echt denken aan een aflevering van Frank Visser doet uitspraak :+
Ik weet niet precies meer wat de uitspraak was, maar misschien interessant om eens te kijken:
https://www.youtube.com/watch?v=7fGpcD1lYXI

Verder weet ik ook niet wat ik zou doen, ik vind het een belachelijke situatie. Succes!

Ik zat met open mond te kijken, door beide partijen. Bizar.

Ik ben ook van de club van je katten je tuin houden. Kan dit gedoe ook niet gebeuren, al is dit de minst erge variant van wat er met een buitenkant kat kan gebeuren.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:54

truus1957 schreef:
Ik vind het echt van de zotte dat ts een hoop kosten zou moeten maken om haar kat in de tuin te kunnen houden. Deze mensen moeten gewoon met hun jatten van andermans kat afblijven. Ik ben een heel vredelievend mens, maar van dit soort acties gaat mijn bloed echt koken hoor. Zou er echt niet meer vriendelijk op af gaan. Lees dat ze het diertje melk en kaas geven, hoeveel slechter wil je het hebben.
Dus kosten maken voor tuin afzetten en straks wellicht bij de dierenarts omdat ze het dier ik weet niet wat voeren? Ik dacht het niet, willen ze niet goedschiks luisteren, dan maar kwaadschiks.

Dan maar kwaadschiks? Wat zou je doen dan? Het is ook niet okay, maar het is wel jouw kat die op andermans terrein komt. Stel dat jouw kat bij de buren de volièrevogels steeds een hartverlamming geeft, moet de buurman dan maar maatregelen treffen of ga je dan wel zelf geld uitgeven voor een afgesloten tuin? Als je een huisdier neemt komen daar nou eenmaal kosten bij kijken.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:59

Jis_ schreef:
truus1957 schreef:

Dan maar kwaadschiks? Wat zou je doen dan? Het is ook niet okay, maar het is wel jouw kat die op andermans terrein komt. Stel dat jouw kat bij de buren de volièrevogels steeds een hartverlamming geeft, moet de buurman dan maar maatregelen treffen of ga je dan wel zelf geld uitgeven voor een afgesloten tuin? Als je een huisdier neemt komen daar nou eenmaal kosten bij kijken.

Die vergelijking gaat net zo mank als de vraag wat je gaat doen als de buren je kind bij hen naar binnen halen en volstoppen met suiker omdat het jouw kind is dat naar hen toe loopt (want suiker). Kind niet meer de tuin uitlaten tot.....basisschoolleeftijd?

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 22:24

Tin schreef:
Gooiske schreef:
Lastig!

Geen kattenluik, wel een afdak tussen twee muren in. Hier staan de mandjes, water en wat brokken. Onze kat sliep uit zichzelf ook altijd al onder het afdak. Ze komen ook binnen uiteraard, ik heb een dagtaak aan steeds de deur open doen voor ze :+

Tot nu toe vind ik de tuin omheinen een goed idee, alleen hoe los je dat op met de schuttingdeur. Dan vliegen ze alsnog van het erf af. Ik heb de foto's gezien in de post hierboven, en dat ziet er wel erg netjes en handig uit!

Wij hadden altijd ons konijn los in de tuin en hadden een stuk gaas aan de deur gemaakt. Ging wel wat ongemakkelijk krassend open, maar zorgde er wel voor dat ie niet onder de deur weg kon

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 22:59

Tin schreef:
Gooiske schreef:
Lastig!

Ik heb boven mijn schuttingdeur een latje gemaakt waar ik isolatoren in geschroeft heb, dus het schrikdraad loopt boven de deur langs zodat ze er niet overheen kunnen.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 23:16

Als je niet wil dat je kat daar zit, maar wel naar buiten kan, is toch echt je tuin afzetten de enige optie. Ook al vind ik dat de mensen na een gesprek toch echt moeten stoppen met voeren.

En ja, ik weet uit ervaring, dat er best wat creativiteit voor nodig is om je tuin kat-proof te maken.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 23:16

Was ooit elke dag mijn kat kwijt tussen 19u en 23u.
Na veel zoeken, bleek dat hij elke avond bij de buurman op schoot lag te slapen.
Oudere man die genoot van het gezelschap.
Eens ik het wist, vond ik het niet erg. Kat gelukkig, man gelukkig.
Toe ik verhuisde, heb ik hem de kat geschonken. Hij was ondertussen veel vaker in zijn tuin en bij hem, dan bij mij.
Momenteel heb ik 5 katten, twee daarvan zie ik alleen als ik bij de buurvrouw ga. Daar mogen ze de hele dag op de vensterbank slapen en krijgen eten.
Dat stoort mij niet, de katten hebben gekozen dat ze liever daar verblijven dan bij mij. Nou best. Ze zijn goed verzorgd, krijgen eten en ik ben gerust. Ze willen bij mij zelfs niet meer binnen komen, enkel wat eten in de stallen.
De vrouw heeft haar man dit jaar verloren, heeft zelf kanker en woont alleen. De katten zorgen voor gezelschap en houden haar op been.

De uitspraak : een kat kiest zijn baas. Vind ik eigenlijk wel kloppen.

De tip om met die mensen naar het asiel te gaan om hun eigen kat te halen, vind ik goed!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 23:25

Beetje het idee om een buurtkind snoep patat en frisdrank en een spelcomputer met fijne bank te geven...Die komt dan ook liever bij de buren dan thuis .maar dat kan dan niet maar met een huisdier wel.in die mensen hun ogen

Discussie over buiten laten lopen daargelaten. Ik heb ze zelf binnen ivm katten jagende buurhonden en verkeer.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 23:35

Waar kan een mens zich druk om maken. Wees blij dat je buren geen probleem maken van jou kat. Je zou maar buren hebben die geen kat tolereren., dan ben je veder van huis.

Maar als je echt probleem dan zal ik je tuin afzetten of je kat binnen houden.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 23:39

Tin schreef:
Gooiske schreef:
Lastig!

Een soort kozijn om de schuttingdeur maken lost dat op :)
Als je wilt (en ik er aan denk) kan ik er morgen wel even een foto van maken hoe bij mij zit :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 23:41

De buurkat mag hier binnen, krijgt hier eten en ook ontvlooiing etc. Slaapt uren en uren aan een stuk hier, soms de hele nacht door en dan slaap ik beneden met haar op de bank, want als ze buiten wilt, gaat ze krabben. Ze voelt eigenlijk meer aan als onze eigen kat tegenwoordig.

Waarom ik dat doe? Omdat de buurvrouw van het idee is dat katten zelfvoorzienend moeten zijn. Krijgt dus geen eten of verzorging die ze nodig heeft. Buik vol wormen en pels vol vlooien als wij niks doen. Buurvrouw weet echter dat ze hier binnen mag, maakt er ook geen issue van, want het was dàt of kapotte deuren. Want toen we niks gaven, kwam ze hier al krabben aan de deur. En ze doet dat dan ook lekker dramatisch.

Dus in sommige gevallen kan ik het snappen dat mensen het "overnemen". Als de buurvrouw niet zou willen dat poeslief hier komt, dan moet buurvrouw ook maar zorgen dat ze niet komt krabben ;-)

In TS haar geval: ik zou nogmaals het gesprek aangaan, maar kordaat. En dan idd zelf zorgen dat je kat er niet meer kan komen als je het echt een probleem vindt. Het leugentje om bestwil ivm het voer vind ik geen verkeerde optie.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 01:28

Tin schreef:
Gooiske schreef:
Lastig!

Er zijn verschillende FB groepen over het afzetten van de tuin. Daarin kun je foto’s posten van je tuin en krijg je allerlei handige tips van ervaringsdeskundigen.

Mijn ervaring is, schrikdraad is echt verrot en werkt onvoldoende. Als met gaas gaat afzetten dan Max een maaswijdte van 5x5, maar meest ideaal is ongeveer 2x2.
Hoe donkerder de kleur van het gaas, hoe meer het weg valt in de omgeving. Heb nu fijn zwart gaas en je ziet het gek genoeg minder dan doorzichtig, wit, zilver/grijs, groen kleurig gaas.

Maar er zijn ook hele handige ideeën met draaiende balkjes en dergelijke...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 02:51

Jij hebt het idd heel mooi afgezet, en totaal niet storend ook :) voor de katten super fijn :)

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 08:56

Mischien ben ik een raare.. maar is het mogelijk om in overleg te gaan bij de mensen waar de kat dus af en toe logeert ? Wij hadden vroeger in onze buurt een kat die regelmatig bij ons voor de deur zat te miauwen, we lieten hem natuurlijk niet binnen .. hij was niet van ons en we hadden een hond. Tot hij op een dag gewoon naar binnen glipte.. en bij de hond in de mand ging liggen je had de kop van de hond moeten zien hahah ! Overgens woonde mijn ouders al meer als 20 jaar dus waarom de kat ons koos geen idee.

Anyway wij zijn naar de eigenaren van de kat gegaan en hebben aangegeven dat de kat bij ons naar binnen geglipt was zodat ze wisten waar hij was. We hadden besloten het even aan te kijken en ze gaven aan dat als hij er om vroeg hem naar buiten te laten, natuurlijk gedaan. De kat bleef een aantal vaste dagen bij ons voor de deur zitten. Toen in overleg met de eigenaren hebben we wat voer van hun gekregen , dus op die manier bleef hij wel eten en drinken de uren dat hij bij ons was. Hij kwam gemiddeld 3x per week aanwandelen en zat dan een paar uur bij ons binnen bij ons op schoot te kroelen of bij de hond in de mand te chillen.

Op deze manier wist de eigenaar waar de kat was, en kreeg hij voer dat voor hem bestemd was.
Nou scheelt het wel dat wij hem probeerden buiten te houden en hem ook niet binnen hielden en het gelijk met de eigenaar besproken hebben.

Nou heb ik zelf geen kat maar ik zou iiever horen dat mijn kat een paar uurtjes bij iemand zit te knuffelen dan op straat overlast veroorzaakt of aangereden is wat je helaas vaak hoort. Mijn vorige buurt helaas mijn moestuin op moeten doeken alsook mijn planten bakken .. omdat er steeds in gepoept werd

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-20 10:49

Geen raar idee hoor. In overleg is er bij ons veel mogelijk. Probleem is meer dat deze mensen helemaal nergens naar willen luisteren. Ze willen haar eigenlijk gewoon hebben. Als er afspraken gemaakt kunnen worden over normaal voer en haar gewoon naar buiten laten wanneer ze wil, dan ben in allang blij, maar deze mensen zijn oud en helaas niet helemaal helder meer. En inderdaad liever iemand die er mee knuffelt dan iemand de haar iets aandoet. Maar blokjes kaas en gewone melk gaat op den duur ook een probleem worden...