Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DeMolenhoek schreef:Terwijl een tik ook als waarschuwing kan gegeven worden zonder pijn te doen.
DeMolenhoek schreef:Ik ben er van overtuigd dat een tik van ons veel minder pijn doet als een beet.
DeMolenhoek schreef:Je zegt direct dat er geen waarschuwingen worden gegeven.
DeMolenhoek schreef:Want in de natuur gaan honden het ook vriendelijk uitleggen... Nee, daar krijgen ze ook gewoon een snauw of een beet.
Avalanche81 schreef:In de natuur, of zelfs onze honden, geven een heel scala aan waarschuwingen af, en zullen altijd een conflict zonder gevecht willen oplossen, want het risico om zelf gewond te raken is aanwezig, en dat is iets dat ze niet willen.
Paarden slaan ook niet zonder tig waarschuwingen te hebben gegeven, en ook die zullen, mits ze de ruimte hebben elkaar uit de weg te gaan, niet vechten.
DeMolenhoek schreef:Eigen veiligheid eerst
Avalanche81 schreef:DeMolenhoek schreef:Terwijl een tik ook als waarschuwing kan gegeven worden zonder pijn te doen.DeMolenhoek schreef:Ik ben er van overtuigd dat een tik van ons veel minder pijn doet als een beet.
Minder staat bij mijn weten niet gelijk aan geen. Nu maak je ervan dat je zegt dat het geen pijn doet, eerder zeg je dat het wel pijn doet, want 'minder'. Waarom doe je nu alsof je heel iets anders hebt gezegd dan waar ik op reageer?DeMolenhoek schreef:Je zegt direct dat er geen waarschuwingen worden gegeven.
Waar exact?
Nogmaals, voor het geval je het vergeten was:DeMolenhoek schreef:Want in de natuur gaan honden het ook vriendelijk uitleggen... Nee, daar krijgen ze ook gewoon een snauw of een beet.
Hier is dat toch gewoon wat jij zegt? Waarom doe je net alsof ik dat zeg, dan? Het zijn je eigen woorden, niet de mijne. Ik heb dat nooit gezegd. Wat ik wel zeg, en wat je blijkbaar volledig hebt gemist is dit:Avalanche81 schreef:In de natuur, of zelfs onze honden, geven een heel scala aan waarschuwingen af, en zullen altijd een conflict zonder gevecht willen oplossen, want het risico om zelf gewond te raken is aanwezig, en dat is iets dat ze niet willen.
Paarden slaan ook niet zonder tig waarschuwingen te hebben gegeven, en ook die zullen, mits ze de ruimte hebben elkaar uit de weg te gaan, niet vechten.DeMolenhoek schreef:Eigen veiligheid eerst
Als je je leven moet verdedigen tegenover je dieren, moet je er dan wel aan beginnen? Ik heb dat echt nog nooit gehoeven....... wat een vreemde bewoording is dit. Als je over je eigen veiligheid moet nadenken en daarom die tik moet gaan uitdelen, weet ik niet of huisdieren, of paarden wel zo'n goed idee zijn. Ik persoonlijk zou er dan niet aan beginnen, ik ben niet levensmoe.
romyamb schreef:wie heeft 'ons' eigenlijk het recht gegeven om het leven van dieren te bepalen?
wat wel mag en wat niet mag, waarom hebben we dan dieren?
romyamb schreef:klopt zeker!
maar als een kind een snoepje pakt van de tafel, krijgt die dan ook een mep?
DeMolenhoek schreef:Ah weet je, ik ga deze discussie zelfs niet aangaan met jou. Ik hoop dat je nooit een vals dier tegen komt. Ik zit al 20 jaar in de paarden en heb er al 10 jaar zelf. Ik weet perfect wat ik doe, dank je. Heb helaas al wat verknipte paarden meegemaakt ook. Maar goed, dat zal ook wel niet bestaan zeker...
Bij mijn eerste zin staat het nog: Het hoeft geen pijn te doen. En ja, moest de tik toch te hard zijn, zal het nooit zoveel pijn doen.
Maar hé, als je alle zinnen los van elkaar gaat zetten, is het makkelijk om alles uit verband te trekken
Gini schreef:Kunnen we elkaar 1 ding beloven: geen vergelijkingen met kinderen maken. Een kind geef je ook geen spuitje na een dubbele beenbreuk, een paard meestal wel. Vergelijkingen tussen dieren en mensen zijn vaak enorm vergezocht en maken het echt moeilijk om te discussiëren, want ja inderdaad, je doet niet hetzelfde met kinderen als met honden of paarden of konijnen of... Wat bewijst dat?
Poekkie schreef:Edit: bench zou ook kunnen bij een hond. Maar als het om echt schijt hebben aan de baas gaat, dan zou ik toch eerder een tik uitdelen na waarschuwing. Bij een angstige of gevoelige hond eerder even de bench in voor 2 min tot ze weer rustig is.
Sclimpre schreef:Poekkie schreef:Edit: bench zou ook kunnen bij een hond. Maar als het om echt schijt hebben aan de baas gaat, dan zou ik toch eerder een tik uitdelen na waarschuwing. Bij een angstige of gevoelige hond eerder even de bench in voor 2 min tot ze weer rustig is.
Van een bench leert een hond helemaal niets. Een bench kan in een aantal situaties nuttig zijn maar het legt een hond niet uit hoe hij zich moet gedragen.
tess_84 schreef:mvdende schreef:Nikkas, hoe voorkom jij dan op een positieve manier dat een hond geen boterham steelt? En NEE ik laat Skip op het moment dat hij bewust iets doet wat niet mag, niet zn gang gaan. Zou lekker zijn zeg dat hij gewoon alles zou mogen!
Ik weet het, ik ben Nikass niet, maar ik zou zeggen: voorkomen dat die situatie zich kan voordoen... En als hij dan toch iets steelt, is het eigenlijk dikke vette pech voor het baasje. Honden zijn namelijk opportunisten en zullen eten echt niet zo gemakkelijk laten liggen als de kans zich voordoet. Dan heb je als baasje de situatie slecht ingeschat. Natuurlijk kan een beetje opvoeding geen kwaad, ik kan het ook niet hebben als ze met hun neus bovenop ons eten staan, poten op tafel zetten etc. Maar dat komt gelukkig niet / zelden voor bij onze honden.
DeMolenhoek schreef:Ah weet je, ik ga deze discussie zelfs niet aangaan met jou. Ik hoop dat je nooit een vals dier tegen komt. Ik zit al 20 jaar in de paarden en heb er al 10 jaar zelf. Ik weet perfect wat ik doe, dank je. Heb helaas al wat verknipte paarden meegemaakt ook. Maar goed, dat zal ook wel niet bestaan zeker...
Bij mijn eerste zin staat het nog: Het hoeft geen pijn te doen. En ja, moest de tik toch te hard zijn, zal het nooit zoveel pijn doen.
Maar hé, als je alle zinnen los van elkaar gaat zetten, is het makkelijk om alles uit verband te trekken