Even van me af schrijven: heel ziek katje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Even van me af schrijven: heel ziek katje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:15

Ah wat sneu en verdrietig. Fijn wel dat je echt heel ziek worden hebt voorkomen. Dat is wat mij betreft echt liefde voor je dieren.

Veel sterkte!

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:52

Oh, wat een nare wending in dit topic :\

Verschrikkelijk om je kat zo jong af te moeten geven aan die klote ziekte. Heel veel sterkte TS en ik vind het dapper dat je zo resoluut aan je kat gedacht hebt in deze. Respect!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 15:05

Jaren geleden heb ik ook een katje moeten laten inslapen met FIP. Heel triest, maar het was niet anders. Poezenkind was heel benauwd, had vocht achter de longen en ging steeds slechter eten. De laatste dagen was ze zo apatisch. Ze hing met haar hoofdje boven de waterbak. Als ze haar hoofdje heel erg liet zakken zou ze verdrinken.

Ik wens je heel veel sterkte met het overlijden van je lieve katje. Een moeilijke en dappere beslissing, maar het beste wat je kon doen.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 16:04

Van buiten toonde hij, op mager en later wat slomer, heel weinig. Zelfs gister ( toen hij echt flink koorts had en wat wankel werd) liep hij rond, sprong overal op en af, zocht contact met Nova.
Van binnen was zo ongeveer alles ontstoken. Zijn hart en koppie waren nog prima.
Toen de dierenarts kwam wilde hij alleen nog maar hangen, was slap en heel warm. Dat was het laatste half uurtje pas. Ik hoop dat hij voelde dat het ok was om het nu te laten zien. Dat was het veel eerder ook, maar goed. Ik heb in ieder geval heilig respect voor zijn kracht! Wat een bikkel!

Ik mis hem vreselijk. Er is echt een heel nadrukkelijke lege plek.

2 jr, 3 mnd en 2 dgn. Forever in my heart.
Rust zacht kleine plofpoot, stinkvink, plurk de schurk en Mokkamonster! Y;(

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:24

Slik ... tranen ... veel te jong ...
Heel veel sterkte TS :(:)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-19 21:45

-:(- net een mail gehad van de eigenaars van 2 kittens van mijn andere kat Nova.
Het katertje van hen is 3 wkn geleden plotseling overleden. Het verhaal klinkt vergelijkbaar als het verhaal van Mokka.
De sectie wees uit: verdikte hartspier.
Advies: nestgenoten en ouders ook na laten kijken. Kan erfelijk zijn.
Dat kan er ook nog wel bij nu. :x :n ,
Ik wacht eerst het onderzoek van kitten 2 dat bij hun woont ( kittens waren 4,5 inmiddels btw) maar af, voor ik Nova laat echoën.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:50

Da's wel een heel beroerd bericht en belabberde timing. Groot gelijk dat je het onderzoek van kitten 2 eerst afwacht. Het zou wel heel zuur zijn als je Nova ook zou moeten laten gaan.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-19 22:18

Nou ja, die is gelukkig nu niet ziek. Hopelijk loopt het los, anders krijg in inderdaad in de toekomst met haar ook een zelfde moreel dilemma. :=

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 22:31

ikkedus schreef:
-:(- net een mail gehad van de eigenaars van 2 kittens van mijn andere kat Nova.
Het katertje van hen is 3 wkn geleden plotseling overleden. Het verhaal klinkt vergelijkbaar als het verhaal van Mokka.
De sectie wees uit: verdikte hartspier.
Advies: nestgenoten en ouders ook na laten kijken. Kan erfelijk zijn.
Dat kan er ook nog wel bij nu. :x :n ,
Ik wacht eerst het onderzoek van kitten 2 dat bij hun woont ( kittens waren 4,5 inmiddels btw) maar af, voor ik Nova laat echoën.

Verdikte hartspier komt veel voor bij katten en niet alleen bij raskatten. Ik heb twee (straat)katten eraan verloren en laat tegenwoordig altijd het hart goed controleren.

Die beide katten waren aan de hartmedicatie; je kunt maar zoveel doen. Maar hoe eerder je erbij bent hoe beter.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 22:54

Heel veel sterkte TS...... wat afschuwelijk.......