Katten en aankomende hitte, tips gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 19:28

Diesel kwam weer thuis....onder de klitballetjes....zo'n beetje je ergste nachtmerrie als je een langharige kat hebt die ook nog eens een hekel heeft aan kammen. En met dit weer helemaal...blazen, grommen en slaan was het resultaat -O- Maar ze zijn eruit.

Thanx voor de tips van de matjes. Maar ben bang dat het niks gaat worden. Het vochtige badmatje wat nu in de kamer ligt doen ze niks mee. De vochtige handdoek in de badkamer ligt ook maar moederziel alleen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 19:57

Cowgirl schreef:
Diesel kwam weer thuis....onder de klitballetjes....zo'n beetje je ergste nachtmerrie als je een langharige kat hebt die ook nog eens een hekel heeft aan kammen. En met dit weer helemaal...blazen, grommen en slaan was het resultaat -O- Maar ze zijn eruit.

Thanx voor de tips van de matjes. Maar ben bang dat het niks gaat worden. Het vochtige badmatje wat nu in de kamer ligt doen ze niks mee. De vochtige handdoek in de badkamer ligt ook maar moederziel alleen.

Die van mij hebben dat ook vaak, klitballetjes. Maar gelukkig vinden die kammen geen probleem. Hoe dan ook, je bent er sowieso een tijdje zoet mee. En ik kan de plant in kwestie niet vinden. >;)

Hier wederom geen problemen met de warmte. Katten zijn op de dag buiten en daar ook nog redelijk actief. Veel drinkplekjes en volop schaduw natuurlijk in het bos.

Cowgirl

Re: Katten en aankomende hitte, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 20:17

Afbeelding
Dit gebeurd er na 3 dagen 40 graden.
Diesel

Afbeelding
Grieks import is het gewend dus die blijft normaal. Twiggy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 20:19

Ik heb de koelmatjes via zooplus besteld. 1 kat ligt er nu soms op. De andere moet niks hebben van alle verkoeling die we hem bieden en ligt liever op de tegel vloer. Zelf heb ik vannacht wel gebruik gemaakt van de matjes. Ik heb vannacht geslapen op de bank met de mobiele airco aan op het koelmatje. En de katten gezellig naast mij. Alleen begonnen ze om half 6 vanochtend met kattekwaad uithalen :roll:

Pumba leek vanochtend wel last te hebben van de warmte. Ben toch maar iets later gaan werken toen hij er weer fit uit zag en heb mijn moeder gevraagd om even later te gaan kijken. Maar ze hadden nergens last van. De airco heeft de hele dag gedraaid en toen was het goed uit te houden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 20:21

Afbeelding

Toch iets te vroeg gejuigd

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 21:21

Afbeelding
Eindelijk afkoeling, een lekker fris windje!
Hij heeft z’n kunstgebit niet in zie ik :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 23:24

Afbeelding

Chillen en afkoelen. Het windje is nu echt zalig! <3

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:32

Hier ook een langhaar die zich niet laat kammen, al vanaf kitten af aan een groot drama.
Hier scheren we hem nu 2x per jaar.
Maar hij is er zo blij mee als zijn vacht eraf is. Maar zodra er met de middag een strookje zon de kamer in komt is hij er bij. Bakken in de zon
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 12:56

Ik vond dat er toch wat weinig gedronken werd. Dus ik heb twee van die zakjes gourmetsoep gehaald en dat in een bakje koud water gedaan. Ze vonden het heerlijk.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 14:49

:+ Die van Kiki1976 :D

Ik ga ook 2x per jaar naar de trimmer en dan is het met name de buik die ff kaal gaat. Gelukkig nog nooit helemaal kaal gehoeven.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 15:24

Mijn Turks-Griekse import is dol op borstelen. Hij gaat op een IKEA krukje zitten wachten en probeert me te roepen. Helaas is de miauw een poosje geleden stuk gegaan, dus geluid komt er amper uit.
Hij verhaart wel als een malle!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 18:50

Mijn twee britse kortharen zijn ook dol op borstelen. Als ze de borstel zien liggen ze er al klaar voor. Heb het vanaf kitten geleerd. Nagels knippen gaat prima.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 19:40

Mijn griekse dame vind borstelen ook heerlijk. Ze vraagt er niet om maar als ik begin gaat ze er echt voor staan.

Ze zijn hier alweer wat actiever en vanmorgen waren de voerbakjes helemaal leeg. Hebben behoorlijk lopen bunkeren vannacht.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 19:56

DonDon schreef:
Mijn twee britse kortharen zijn ook dol op borstelen. Als ze de borstel zien liggen ze er al klaar voor. Heb het vanaf kitten geleerd. Nagels knippen gaat prima.

Nou staan die geloof ik ook niet bekend om hun heftige karakter.. :=

Afbeelding
1 of 2 minuten is dit wel oké. Dan gaat ie weer z’n gang.
Mocht eind van de middag even mee naar buiten. Vol in zon blijven zitten en hijgen. Dan heeft ie geen keus meer en breng ik hem naar binnen

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 20:00

Prachtige kat heb jij zeg! <3

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 20:20

Shaggy09 schreef:
Prachtige kat heb jij zeg! <3

Dankjewel! :D

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 21:14

Totaal ontopic :+ maar wat voor borstela gebruiken jullie?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 21:27

Mbt borstels: Ik gebruik een rubberen borstel en eentje met van die metalen puntjes. De rubberen heeft haar voorkeur maar die met de puntjes erop is ook heerlijk.

Mijn poezel is helemaal happy de pappy, loopt als een idioot door het huis te rennen, heeft de krabpaal omgegooid met dr lompe gewicht, mijn antimuggordijn losgetrokken en rent verwildert met grote ogen en oren in haar nek door het huis te buikschuiven :'). De stalkat had het vanochtend wat zwaar. Eigenaresse is op vakantie dus meneer komt wat 'aandacht te kort'. Wat resulteerde in mij constant achterna hobbelen in de weide in de volle zon. Werkt niet zo met een zwarte kat dus die lag aardig te hijgen op een gegeven moment. Had een fles water bij me, denk zal hem een handje helpen, maar hij vond het zo heerlijk dat ik de hele fles over hem heen geleegd heb :') zit een steekje los bij die kat.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 21:44

Hier ook een metalen en een rubberen. Die rubberen komt van de Lidl.

Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 21:55

Die rechtse metalen gebruik ik ook voor mijn langharige Turkse Van uit Griekenland
Hij kickt er gewoon op!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 21:56

Ahh die rubberen van mij heeft grotere en minder noppen, de metalen is inderdaad min of meer hetzelfde. Is beiden erg fijn!