Ze zijn waaks, maar wel tegen de goede. ( de juist niet goede dus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolien87 schreef:Nikass, geldt dat niet voor alle honden? Althans, honden waarvan je verwacht dat ze een erf beschermen, zijn over het algemeen tevens werkhonden dus die moet je hoe dan ook blijven prikkelen.
'Luie' honden kun je ook niet van verwachten dat ze scherp genoeg zijn om de boel te bewaken dus die moet je scherp houden.
kwita schreef:Kijk eens voor een ijslandse hond!
Echt zo een lief dier,sterk en gezond en wel een goede waker maar geen bijter.
Enorm zachtaardig en trouw en heellief voor de kinderen!
ik heb geen betere digitale foto's,maar hier een indruk:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
chanicha schreef:Met wandelen met ons gezin bleven de kids weleens een stuk axhter, nou daar hield meneer niet van, hij bleef net zolang drijven tot ze weer bij ons liepen, was een schat
Jolien87 schreef:De twee bouviers die wij hebben gehad waren allebei heel verschillend. Bij de eerste was het, naar mijn ouders zeggen, een gebrek aan kennis bij de opvoeding waardoor hij wat neurotisch was. Maar puntje bij paaltje wist hij altijd de roedel te beschermen.
Onze tweede bouvier hebben we cursussen mee gevolgd en die was een stuk zelfverzekerder.
Knabbel1070 schreef:De labradoodle!
Een officiele kruising tussen een labrador en een poedel. Zijn hele leuke dieren ben geen honden mens maarheb er hier 2 van in de familie en ze zijn heel leuk! Ze zijn er ij verschillende matenen ze zijn heeel lief tegen kinderen teminste deze 2 dan maar daar zijn ze dan ook mee opgegroeid. En een leuke bijkomstigheid is dat ze geen haar achterlaten in je huis
![]()
Of ze nou geschikt zijn om de boel te bewakem heb ik geen ervaring mee maar ze zijn erg slim dus wie weet.
Joliieeenn schreef:Gewoon een kruising van iets? Ik heb een roemeen en griek, maar hier moet je geluk mee hebben of veeeel tijd erin willen steken. Al zal een goede stichting je hier in wel moeten kunnen adviseren wat wel of niet past bij jullie. Persoonlijk (ook al ben ik gek op borders) zou ik geen rashond aanschaffen.. Ik zie en hoor alleen maar ellende rond me met de meeste rashonden. De vuilbakkenrassen die wij altijd hebben gehad hebben we nooit problemen mee gehad. En die van mij zijn allemaal kindvriendelijk!
Judass schreef:Onze vuilnisbakhond had ontzettende gewrichtsproblemen, nou moet je niet iedere hond over een kam scheren, maar ik zou me niet vastpakken op vuilnisbak=gezonder.
Ik zou eerder voor een fokker kiezen die bewust fokt op een gezondere hond/ras, of gewoon gokken en adopteren. Al is gezondheid bij elke optie een gok natuurlijk.