Hond bij een winkel leggen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 13:27

Never, om meerdere redenen
1. Veel te bang dat ze worden meegenomen met al die gekke mensen tegenwoordig
2. De mijne zouden erg onrustig worden
3. Ik niet het risico wil nemen dat er wat gebeurd. Hoe lief ze ook zijn... een kindje of volwassen persoon kan ze plagen/treiteren waarop ze dan beschermend zullen reageren. Helaas krijgt de hond dan altijd de schuld

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 13:37

Nooit, ook niet voor "ff sigaretten aan de toonbank".

Wij zijn opgevoed tussen en met Franse Bullen, toen waren ze nog lang niet zo populair als nu, maar dat mochten wij echt noooooit doen van mijn ouders; juist ook om diefstal te voorkomen.
Het zijn immers "dure" rashonden.... Misschien vergezocht, maar echt het gebeurde en gebeurd nog steeds.

Ken zelfs meerdere verhalen van rashonden die uit achtertuinen werden gejat....

Bovendien vind ik dat het gewoon niet hoort.
En inderdaad, hoe lief ze ook zijn, ik wil niet dat er ongevraagd mensen of kinderen aan onze honden zitten met bijbehorende risico's.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 13:48

Nee never nooit. Als 'pup' (1 jaar) was ze mee op vakantie naar Zwitserland, daar hebben we haar in het lokale dorpje 1 keer vastgelegd toen we de supermarkt binnengingen. Er stond een grote sneeuwschop naast haar die is omgevallen en ja ze was weg hoor.. los getrokken en ze is helemaal terug naar de chalet gelopen (toch zeker een km). We stonden ervan versteld hoe goed ze de weg wist naar ons vakantiehuisje na 1 keer lopen :=
Dit was gewoon een domme fout van ons en we hebben onze les wel geleerd.. nu 8 jaar later zou ik haar ook nooit vertrouwen (en de mensen ook niet), ze is helemaal niet goed met vreemden en zou echt flippen als wij weg zijn.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:19

x_Irisje_x schreef:
3. Ik niet het risico wil nemen dat er wat gebeurd. Hoe lief ze ook zijn... een kindje of volwassen persoon kan ze plagen/treiteren waarop ze dan beschermend zullen reageren. Helaas krijgt de hond dan altijd de schuld

Ik heb dezelfde redenen.

Vroegah (15j geleden) onze veel te dikke bastaard hond weleens meegepakt naar de plaatselijke super. Maar toen al bang dat hij meegenomen zou worden, de lieverd. Nu haal ik het niet meer in m'n hoofd, ik heb een gewild ras :D

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 07:16

CharmingS schreef:
CharmingS schreef:
Heb het laatst wel een aantal keer gedaan aangezien het te warm was om ze in de auto te laten. Maar succes voor de persoon die mijn honden mee willen nemen. Zullen nooit meteen bijten maar waarschuwen wel dmv lippen optrekken en grommen.

Normaal zou ik dit dus nooit doen, gewoon omdat het niet fijn is voor ze om daar te moeten zitten aan de lijn.

Maar ik ben echt niet bang dat ze mijn mechelaars mee zullen nemen, in ieder geval niet zonder flinke bijtwonden. Beide honden hebben trouwens ook altijd een tuig om waar duidelijk op staat "niet aaien".

Mijn honden waarschuwen eerst (lippen optrekken en grommen) denk dat de boodschap dan voor iedereen zelfs kinderen duidelijk is :)
Daarnaast hebben mijn mechelaars nou niet bepaald een hoge aaibaarheidsfactor.

Even voor je geruststelling, mijn honden liggen misschien 1 a 2 x per jaar ergens vastgebonden terwijl ik een boodschap van 5 minuten doe.

Weet je hoeveel er fout kan gaan in 30 seconden?
Jij hebt dus honden die bijten. En die leg je zonder toezicht in een openbare ruimte.
Je beseft hopenlijk wel wie aan t kortste eind trekt als er wat gebeurd?
Want jij hebt letterlijk geen poot om op te staan als ze bijten.
Je doet ze een tuig om waarop staat niet aaien, je weet dat ze bijten.
Jij gaat er met boter en suiker in. Artikel 425 lid 2 Wetboek v Strafrecht.

Ik persoonlijk, en ik heb ook 2 Mechelaars, ging dat risico nooit aan. Zelfs geen 10 minuten per jaar. Mijn honden, mijn verantwoordelijkheid, ik hou teveel van ze om ze aan dergelijke risico's bloot te stellen.

Boras

Re: Hond bij een winkel leggen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 10:11

Bewijst maar weer eens dat er hondenrassen zijn die niet voor iedereen geschikt zijn. Een karakter- en gedragstest voor toekomstige baasjes van zulke honden, dat zou ellende voorkomen.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 10:26

x_Irisje_x schreef:

Hier ook niet, om dezelfde redenen als irisje al noemt. (behalve nr. 2 dan)

Alleen bij de bakker voor de deur, waar ze in het zicht is en ik met een paar minuten klaar ben, wel eens gedaan. Anders geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken. :n