Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
x_Irisje_x schreef:Never, om meerdere redenen
1. Veel te bang dat ze worden meegenomen met al die gekke mensen tegenwoordig
2. De mijne zouden erg onrustig worden
3. Ik niet het risico wil nemen dat er wat gebeurd. Hoe lief ze ook zijn... een kindje of volwassen persoon kan ze plagen/treiteren waarop ze dan beschermend zullen reageren. Helaas krijgt de hond dan altijd de schuld
CharmingS schreef:CharmingS schreef:Heb het laatst wel een aantal keer gedaan aangezien het te warm was om ze in de auto te laten. Maar succes voor de persoon die mijn honden mee willen nemen. Zullen nooit meteen bijten maar waarschuwen wel dmv lippen optrekken en grommen.
Normaal zou ik dit dus nooit doen, gewoon omdat het niet fijn is voor ze om daar te moeten zitten aan de lijn.
Maar ik ben echt niet bang dat ze mijn mechelaars mee zullen nemen, in ieder geval niet zonder flinke bijtwonden. Beide honden hebben trouwens ook altijd een tuig om waar duidelijk op staat "niet aaien".
Mijn honden waarschuwen eerst (lippen optrekken en grommen) denk dat de boodschap dan voor iedereen zelfs kinderen duidelijk is![]()
Daarnaast hebben mijn mechelaars nou niet bepaald een hoge aaibaarheidsfactor.
Even voor je geruststelling, mijn honden liggen misschien 1 a 2 x per jaar ergens vastgebonden terwijl ik een boodschap van 5 minuten doe.
x_Irisje_x schreef:Never, om meerdere redenen
1. Veel te bang dat ze worden meegenomen met al die gekke mensen tegenwoordig
2. De mijne zouden erg onrustig worden
3. Ik niet het risico wil nemen dat er wat gebeurd. Hoe lief ze ook zijn... een kindje of volwassen persoon kan ze plagen/treiteren waarop ze dan beschermend zullen reageren. Helaas krijgt de hond dan altijd de schuld