Medium/dierenfluisteraar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 11:15

Ultraviolet licht zie ik niet, maar er zijn dieren die het wel zien.
Humor is subjectief, ik lach om dingen waar een ander niets aan vind.
Dingen bewijzen zijn niet altijd zinvol als iemand ergens heilig in gelooft.
Dat is ook de kunst van genezen: geloven in de behandeling.
Ikzelf heb een keer een paardenfluisteraar laten komen. Ik kan niet bewijzen of ze gelijk had, maar meestal kan zo iemand je een steun geven of een steun zijn die je op dat moment nodig hebt.
In mijn ogen gaat alles om positieve energie en die mis ik helaas regelmatig op bokt.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 11:18

Nirvana_ schreef:
Ik bedoelde ook dat zij een nieuw topic kunnen aanmaken :P er is duidelijk de behoefte om het hierover te hebben, maar dwaalt af van het topic :P

Ooh sorry ik las het even verkeerd. :+

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 11:33

Hier een enorme scepticus: klinisch wetenschapper van het kaliber "het is pas waar als meerdere fatsoenlijk gefundeerde onderzoeken hebben uitgewezen dat het waar is, en het is dan ook alleen nog maar waar totdat er ergens weer bewezen wordt dat het niet zo is en ook dan heb ik vast nog wel enige mitsen en maren erover" :') Vindt mijn baas heel leuk, not :+ Veel nuchtere dan ik vind je ze daarin niet.

Maar....ik heb ook een sessie laten doen bij een dierentolk. En een goede ervaring mee :) Van te voren bewust geen info gegeven (ik heb zelfs de afspraak niet zelf geregeld). De tolk dan ook pas ontmoet op het moment dat de sessie begon bij mijn paard in de stal, en daar letterlijk alleen mijn naam, haar roepnaam en haar leeftijd gegeven als info. Bij de vraag na het voorstellen waarom ik de sessie wou glashard gelogen ("nieuwsgierigheid, je kwam hier toch voor een ander"....terwijl mijn merrie zowel kanker als ouderdomskwaaltjes heeft, ze ziet eruit alsof ze blaakt van gezondheid als je haar op stal ziet staan maar haar lijf laat haar langzaamaan aardig in de steek dus ik was op dat moment aan het twijfelen of ze niet te veel pijn zou hebben en ik haar niet op korte termijn zou moeten laten inslapen, de dierentolk was er omdat ik op meerdere vlakken meer inzicht aan het zoeken was daarin) :o Ik wilde zelf zo min mogelijk weggeven.

Vanaf het eerste woord was het de spijker op de kop, ze heeft ongevraagd details aangekaart die ze met geen mogelijkheid kan weten. Ik had echt verwacht dat het een globaal horoscoop-zwetsverhaal zou worden (scepticus :)) ), maar het was extreem gedetailleerd juist. Details over haar (onzichtbare, en niet ouderdom-gerelateerde dus niet voor de hand liggende) medische problemen, haar veulens, afspenen, een bijna-stalbrand verleden jaar en mijn reactie daarop, haar verleden bij vorige eigenaren, mijn verhuizingen met haar, weidemaatjes etc etc. Letterlijk de eerste zin na het voorstellen en mijn gelogen reden was: "Ze weet dat je je zorgen maakt en ze heeft inderdaad wel last van dat kankergezwel bij haar SI-gewricht waardoor haar achterhand af en toe op slot gaat, maar ze wil echt nog niet dood hoor. Ze vindt het wel prima zo, dit kan ze handelen". Een opmerking in de trant van "wil nog niet dood" valt voor mij onder de categorie horoscoop-gezwets wat op iedereen wel wat past bij een warmbloed van 20 jaar, maar een kankergezwel wat van de buitenkant niet zichtbaar is (maar wel medisch bewezen aanwezig) exact lokaliseren en aanwezige symptomen benoemen gaat wel een stuk verder dan dat. In dat gesprek zijn meerdere van dergelijke gedetailleerde, met de beste wil van de wereld niet te kunnen bedenken waar ze dat verder vandaan kan hebben gehad, uitspraken gedaan.

Dus tja, ik kan niet bewijzen dat het klopt. En ook niet bewijzen dat het niet klopt. Dus dan vind ik het maar gewoon bijzonder totdat er van welke kant uit ook een bewijs komt dat het wel of niet echt waar is, en ben blij met dat wat het mij en mijn paard aan rust tussen de oren gebracht heeft :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 11:40

Soms moet je iets gewoon accepteren zoals het is en je er verder niet over verbazen of fel tegenstander zijn maar gebruiken wanneer het zo uitkomt, weet niet of ze ook schapen en eenhoorns doen }>

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 13:45

Eenhoorns :?

Je hebt eigenlijk wel gelijk, Bigone. Wat het ook is, als het mensen en indirect ook dieren helpt, dan heeft het zijn functie.

Ik blijf van mening dat bij de echt integere 'readers' vooral sprake is van een zeer scherp waarnemingsvermogen, van een vermogen tot 'read between the lines', en niet van een paranormale gave. Je kunt het ook intuïtie noemen. Ik ben ervan overtuigd dat het gros van ons mensen zijn zintuigen nog niet voor 1/3 benut.
Van dergelijk intuïtief, scherp waarnemen ken ik overigens een voorbeeld in mijn directe omgeving. Diegene zou zichzelf never kwalificeren als paranormaal begaafd.

Daarbij komt nog dat er naar mijn idee een enorme kracht schuilt in suggestie. Dat is ook wat ervoor zorgt dat alternatieve geneesmiddelen waarvan de werking wetenschappelijk volledig ontkracht is,toch kunnen werken. Het placebo-effect. Ik denk dat het menselijk brein veel krachtiger is dan veelal wordt verondersteld. Gedurende bepaalde vormen van meditatie bijv. is een mens tot veel meer in staat dan normaal. Ik vind dat fascinerend. Maar met paranormale gaven/verschijnselen heeft het m.i. niets te maken.

Daar laat ik het bij, om degenen die hier vooral komen om positieve ervaringen met readings, dierentolken etc. te delen, niet nog meer te irriteren ;)

anjali

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 14:16

Denken degene hier die menen dat dat "lezen"van paarden niet mogelijk is, dan ook dat dat bij mensen niet mogelijk is? Of denken de sceptici dat het alleen tussen mens+dier niet mogelijk zou zijn?

ElskaIsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 14:26

Askja schreef:
Eenhoorns :?

Je hebt eigenlijk wel gelijk, Bigone. Wat het ook is, als het mensen en indirect ook dieren helpt, dan heeft het zijn functie.

Ik blijf van mening dat bij de echt integere 'readers' vooral sprake is van een zeer scherp waarnemingsvermogen, van een vermogen tot 'read between the lines', en niet van een paranormale gave. Je kunt het ook intuïtie noemen. Ik ben ervan overtuigd dat het gros van ons mensen zijn zintuigen nog niet voor 1/3 benut.
Van dergelijk intuïtief, scherp waarnemen ken ik overigens een voorbeeld in mijn directe omgeving. Diegene zou zichzelf never kwalificeren als paranormaal begaafd.

Daarbij komt nog dat er naar mijn idee een enorme kracht schuilt in suggestie. Dat is ook wat ervoor zorgt dat alternatieve geneesmiddelen waarvan de werking wetenschappelijk volledig ontkracht is,toch kunnen werken. Het placebo-effect. Ik denk dat het menselijk brein veel krachtiger is dan veelal wordt verondersteld. Gedurende bepaalde vormen van meditatie bijv. is een mens tot veel meer in staat dan normaal. Ik vind dat fascinerend. Maar met paranormale gaven/verschijnselen heeft het m.i. niets te maken.

Daar laat ik het bij, om degenen die hier vooral komen om positieve ervaringen met readings, dierentolken etc. te delen, niet nog meer te irriteren ;)

Precies dat, Askja. Dat is wat een dierentolk/reader ook doet. Informatie gaat door 'de lucht' en wordt door intuïtie opgepakt. En die intuïtie kunnen je trainen. Paranormaal is eigenlijk geen goede term hiervoor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 14:36

Eenhoorn was voor Kuggur :D .

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 14:46

Maar als een paranormaal iemand onder druk van een test niet voldoende gegrond en ontspannen is, waarom kan dat onder de druk van betaling bij betaalde diensten dan wel?

Ik vind het overigens net zo vervelend dat alle sceptische reacties als naar worden weggezet, dat is maar 1 iemand in het topic toch, de rest komt met open vragen of goede argumenten.

Ik lees de successtories ook met veel interesse, en vind het ook erg intrigerend hoor.

Maar zonder empirisch bewijs of zelf overduidelijk meemaken, blijf ik scpetisch en vind ik dat mensen wel goed moeten nadenken over waar ze hun geld aan geven en op basis van welke informatiebronnen ze beslissingen nemen.

Mensen die nog nooit gehoord hebben van placebo-effect, kwakzalvers, cold reading etc zijn nu eenmaal kwetsbaarder om opgelicht te worden of nog erger: keuzes te maken met negatieve gevolgen en daar moet imo gewoon open over gepraat kunnen worden.

Als paranormaal begaafde zou ik bvb pleiten voor bescherming van de titel: kaf van het koren scheiden, zodat je ook de algehele reputatie uit de schemering kunt halen en verbeteren. Maar dan zul je toch echt met een proven track record moeten kunnen komen lijkt mij, of met een certificaat dat 1 op 1 aantoont dat jij het wel kan.

Als ik zeg dat ik een M-proef kan rijden, zal ik dat idd moeten kunnen bewijzen. Lukt het op wedstrijd niet, kan ik nog zeggen: ok ik kan het niet op verplaatsing en onder druk, maar je kan het thuis wel komen zien. Zolang ik helemaal niets kan aantonen, kan ik het gewoon niet. Zo simpel zie ik dat.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 14:49

anjali schreef:
Denken degene hier die menen dat dat "lezen"van paarden niet mogelijk is, dan ook dat dat bij mensen niet mogelijk is? Of denken de sceptici dat het alleen tussen mens+dier niet mogelijk zou zijn?

Ik denk dat er mensen zijn die veel heel goed kunnen aanvoelen en dat ook zeker te trainen is.

Maar net als bij div therapie soorten, is er een enorme wildgroei en kan je helaas niet achterhalen wie oprecht en echt is of wie het voor geld doet etc.

Ik heb de meeste moeite met op afstand en van een foto lezen. Maar bij iemand aan huis, krijgt iemand ook teveel hints van de mens, de omgeving etc.

Als vb; een paard heeft ergens last van, krijgt een reading en komt door een bepaalde omgeving. Eigenaar heeft op fb vaker ingelogd ergens, dus was te achterhalen. Zonder dat er info over het paard te vinden was verder. Dit was dan op afstand.

Mensen readen geloof ik eigenlijk nog minder, omdat mensen veel teveel info geven. Als je gevoelig bent, je ontwikkelt etc kan je mensen echt heel goed aanvoelen.
Ook door precies de juiste vragen te stellen kom je al een heel end. En als jij vertrouwen van mensen krijgt, vertellen mensen meer dan ze willen of normaal doen.

Wat ik overigens dan niet begrijp, is dat je over dit onderwerp niet kritisch mag zijn. Er wordt een vraag gesteld. TS zit ergens mee, weet blijkbaar niet meer waar ze het zoeken moet en wil antwoorden. Dat begrijp ik.
Maar je mag dan alleen positieve ervaringen delen, jezelf promoten en de rest afzeiken??
Als mensen gewoon zeggen; doe het niet, zonde van je geld, het kan niet, is dat ook een optie gewoon. Het kost vaak bizar veel geld en ik vind ook dat je daar kritisch over mag zijn.

Maar goed, dat ben ik dus ook bij diverse osteopaten die met allerlei verhalen komen dikwijls. Verbaas me dan ook echt heel vaak waar mensen mee komen. Of het uitmeten met een instrument en daarop voeren bijvoorbeeld.
En ja, er zijn ook readers die daarna gelijk hun supplementen aanraden of willen verkopen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 15:55

bigone schreef:

Oja, even vergeten dat die schapen en eenhoorns fokt. Met tölt nog wel (de eenhoorns dan).
Laatst bijgewerkt door Askja op 18-07-19 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 15:56

Amandavd schreef:
Kuggur schreef:
Ach, mensen die zich als "hooggevoelig" definieren zijn vaker dan niet met name overgevoelig. Speciaal voor kritiek.
Wee je edele gebeente als je het waagt vraagtekens te zetten bij mensen die in principe en absurd genoeg beweren dat ze kunnen toveren.
De agorofobie verwijzing sloeg op een demonstratie van Marleen hier op bokt waarvan heel simpel de cold reading methode was aan te tonen. Toen ik haar daar op wees, compleet met statistische onderbouwing, werd in alle toonaarden gezwegen.

Misschien moet jij eens even je opnieuw inlezen voor je begint te blaten over dingen waar je geen verstand van hebt. Hooggevoeligheid en paranormaal begaafd zijn twee verschillende dingen. Hooggevoeligheid bestaat zeker wel, er is wetenschappelijk onderzoek gedaan en net zo echt als autisme. Hoeft niks met spirituele dingen of paranormaal begaafd zijn te maken hebben.

Hoog gevoeligheid high sensitief is wetenschappelijk bewezen. Ik studeer gedragsstoornissen en problematieken.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 15:59

Ik denk niet dat dat het soort hooggevoeligheid is waar Kuggur op doelt.

Verder helemaal eens met de posts van superpony en poes.

En nu ga ik echt mijn mond houden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 16:07

Gizeppie schreef:
Hoog gevoeligheid high sensitief is wetenschappelijk bewezen. Ik studeer gedragsstoornissen en problematieken.

Van al die studies word ik ook een beetje moe. Net als de vele onderzoeken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 19:18

Askja schreef:
bigone schreef:

Oja, even vergeten dat die schapen en eenhoorns fokt. Met tölt nog wel (de eenhoorns dan).

Inderdaad, ik heb momenteel 6 eenhorens staan voor geïnteresseerden.
Ik heb goede hoop dat ik hier een prima doelgroep heb gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 19:44

Moderatoropmerking:
Hier volgt een verzoek vanuit het groen, wij willen graag dat dit topic voor gelijkgestemde blijft en zij die vragen hebben. Kritische vragen stellen of je mening uiten mag, maar houdt het fatsoenlijk en netjes. Graag verzoeken wij jullie om weer ontopic te gaan en blijven.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:17

Hehe fijn dat we weer ontopic gaan, TS mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel! :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:59

Ik heb een fotoreading gehad van Symone Ottevangers, helaas herkende ik er weinig in

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:20

Dat is erg jammer antje_vip. Ik vind normaal gesproken de verhalen van Symone duidelijk en nuchter.
Heb je dat ook aangegeven bij haar? Er zit natuurlijk altijd een persoonlijke interpretatie in.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:52

superpony schreef:
anjali schreef:

Ik denk dat er mensen zijn die veel heel goed kunnen aanvoelen en dat ook zeker te trainen is.

Maar net als bij div therapie soorten, is er een enorme wildgroei en kan je helaas niet achterhalen wie oprecht en echt is of wie het voor geld doet etc.

Ik heb de meeste moeite met op afstand en van een foto lezen. Maar bij iemand aan huis, krijgt iemand ook teveel hints van de mens, de omgeving etc.

Als vb; een paard heeft ergens last van, krijgt een reading en komt door een bepaalde omgeving. Eigenaar heeft op fb vaker ingelogd ergens, dus was te achterhalen. Zonder dat er info over het paard te vinden was verder. Dit was dan op afstand.

Mensen readen geloof ik eigenlijk nog minder, omdat mensen veel teveel info geven. Als je gevoelig bent, je ontwikkelt etc kan je mensen echt heel goed aanvoelen.
Ook door precies de juiste vragen te stellen kom je al een heel end. En als jij vertrouwen van mensen krijgt, vertellen mensen meer dan ze willen of normaal doen.

Wat ik overigens dan niet begrijp, is dat je over dit onderwerp niet kritisch mag zijn. Er wordt een vraag gesteld. TS zit ergens mee, weet blijkbaar niet meer waar ze het zoeken moet en wil antwoorden. Dat begrijp ik.
Maar je mag dan alleen positieve ervaringen delen, jezelf promoten en de rest afzeiken??
Als mensen gewoon zeggen; doe het niet, zonde van je geld, het kan niet, is dat ook een optie gewoon. Het kost vaak bizar veel geld en ik vind ook dat je daar kritisch over mag zijn.

Maar goed, dat ben ik dus ook bij diverse osteopaten die met allerlei verhalen komen dikwijls. Verbaas me dan ook echt heel vaak waar mensen mee komen. Of het uitmeten met een instrument en daarop voeren bijvoorbeeld.
En ja, er zijn ook readers die daarna gelijk hun supplementen aanraden of willen verkopen.

Dat met die wildgroei ben ik het wel mee eens.
En ik kom uit die kringen en heb me vaak geleend als proefkonijn maar een hoop mensen die zichzelf heel wat vinden, zuigen het gewoon uit hun duim, jammer dat degene die lesgeven ze leren op zichzelf te vertrouwen en zeggen je afstemming klopt....want dat is helaas maar al te vaak niet waar.
Zelf heb ik me er ook een tijd op toegelegd en de readings voor mensen gaat goed, maar de readings voor dieren zijn een vak apart, dus daar ben ik mee gestopt.

Dus je moet afgaan op mond op mond reclame.

En soms heeft een reading voor dieren misschien niks aan jou te vertellen maar is het het gesprek wat die persoon met het dier heeft.
En vaak heeft het tijd nodig om in te dalen, hetzelfde als wanneer jij besluit dat je iets niet meer wil, of een inzicht hebt, veranderen kost tijd.

Maar om terug te komen op dierentolk, mond op mond reclame.
Geef readings de tijd.
Of kies voor iemand die je aanspreekt maar ben je bewust dat die misschien niet zo´n goede gespreksvoerder met dieren of mensen is.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 12:35

Ik denk eigenlijk wel dat mijn dieren een uitgelezen mogelijkheid zijn om een reading op te doen via dit topic. Juist omdat er niets te herleiden of terug te zoeken valt over ze. Iemand interesse?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 12:45

neetoch schreef:
Ik denk eigenlijk wel dat mijn dieren een uitgelezen mogelijkheid zijn om een reading op te doen via dit topic. Juist omdat er niets te herleiden of terug te zoeken valt over ze. Iemand interesse?

Zodat die gene zich kan bewijzen en jij een gratis reading hebt? :')

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 12:57

Petrichor schreef:
neetoch schreef:

Zodat die gene zich kan bewijzen en jij een gratis reading hebt? :')

Dat bewijzen is idd wel in mij opgekomen ja. Ik zit niet te azen op een reading, gratis of niet. Ik ben blijkbaar zo arrogant dat ik ze denk te kennen. Ik hoef ook geen pb erover, zou juist wel mooi zijn als het open en bloot hier in het topic gebeurt.

Ik begrijp deze wantrouwige reactie best, maar het is toch juist zo mooi als de mensen die zeggen dit te kunnen, zich voor eens en voor altijd kunnen bewijzen tegenover de tegenstanders? Het was niet eens zo slecht bedoelt van mij eigenlijk.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 13:02

Wat een flauwe opmerking Petrichor.
Ik vind het een prima aanbod. Een fotoreader/medium die op haar (het zijn toch meestal vrouwen, althans hier op Bokt) gaven vertrouwt, kan dit gerust gratis aannemen, grote kans namelijk dat een positief resultaat zorgt voor nieuwe klandizie.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 13:16

Ik wordt gewoon een beetje moe van het je altijd maar moeten bewijzen als je zegt dat je een gave hebt. Daarnaast vind ik internet readings over dieren helemaal niet fijn werken, maar dat is mijn visie.