Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ine23 schreef:Kabayo, klopt, als je je hond er geen plezier mee doet, vind ik niet dat je het moet doen.
Verjaardagen worden bij ons toch wat anders gevierd vaak, misschien ligt dat aan België maar misschien gewoon ook aan onze omgeving. Maar als mensen een groot feest in de tuin geven met alle honden die samen over de weides rennen, dan vinden we dat allemaal gezelliger dan de honden thuis te laten. Nu moet ik toegeven dat ik voornamelijk vrienden heb die dierenarts zijn of diergeneeskunde hebben gestudeerd en allemaal gek zijn met dieren. Dat is gewoon een andere omgeving dan wanneer je weet dat er mensen zijn die bang/allergisch zijn. Dan laat je je hond thuis, want dan is er voor de hond ook stress.
Dus in ons geval: ze gaat alleen maar mee op uitnodiging haha. Als ze niet uitgenodigd is, of we weten dat ze er niets aan heeft, dan blijft ze thuis. En dan gaan we inderdaad wat minder lang normaal gezien.
In ons geval gaat ze niet mee naar winkels, ik vind dat zelf niet fijn om dan heel de tijd op haar te moeten letten en te zeggen wat wel/niet mag. Thuis ligt ze lekker op iets te kauwen, dat vindt ze dan leuker.
DreamUp schreef:Ine helemaal mee eens.
Kabayo, wat vind je er asociaal aan? Mijn honden gaan zeker niet mee in winkels met eten of waar een sticker op de deur hangt dat het niet mag. Maar anders zitten ze lekker in de tas. En ja dat vinden ze wel erg leuk, als ik de tas maar pak weten ze niet hoe snel ze erin moeten springen![]()
Voor mij hoeft er ook geen nut bij te zijn behalve dat wij het leuk vinden, zoals ook met zo goed als alle hobby's.
Voordat iemand zich zorgen gaat maken: de meeste dagen zijn ze zich aan het uitleven in het bos of op het strand dus ze zijn gewoon hond.
Esirene schreef:Gekste en ergste plek waar ik een hond heb gezien: 4 daags festival Rock Werchter. Relatief grote hond, zag er niet uit als een hulphond (geen hesje, ook niet echt het ras voor maargoed dat zegt nog niets). En ZELFS al was het een hulphond, vind ik een festival echt niet de plek voor een hond. Ik vond het erg sneu en je zag duidelijk dat de hond niet op zijn gemak was. Moest me echt inhouden om er niet naar toe te lopen en er iets van te zeggen.. Harde muziek, veel te druk en ook nog eens bizarre hitte vorig jaar (30+ graden C)..
meggiemeg schreef:Maar vragen jullie het ook van te voren (snap dat je het niet elke keer vraagt als het eenmaal oké is) of het goed is dat je de hond mee neemt of staat diegene waar je naar toe gaat voor een voldongen feit dat als ze de deur open doen jij daar staat met hond?
Een goed opgevoede hond heb ik niet zoveel problemen mee, maar een ongeleid projectiel echt wel.
Zoals de hond in mijn reactie die ik eerder plaatste.
Kom je wel weer op het volgende punt, wanneer is een hond goed opgevoed en genoeg opgevoed om zonder problemen mee te kunnen, daar kijkt ook iedereen weer anders naar
KarmaChansy schreef:Zoals jij het bewoord komt het over alsof je impliceert dat andere het niet kunnen omdat ze de hond naar andere plaatsen meenemen