De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 08:41

LukieBradley schreef:
Mijn kat gaat random ergens opstaan (vensterbank, kast whatever) op 2 achterpoten omhoog en draait dan heel haar kop.
Allemaal van die rondjes links rechts naar achteren etc. Begrijp dat nog steeds niet

Ik begrijp 1 van mijn cavias niet, hij heeft de gewoontes van een hond, loopt los in huis (springt in en uit zijn hok) schooit bij mij samen met de hond , eet kattenbrokken, heeft de raarste gewoontes. In jaren cavias is dit de eerste die zo maf is. Van alle 23 die ik nu heb is hij de meest spraakmakende. De andere 22 zijn daarbij erg suf :')

Dat doet mijn kat ook maar dan zit hij meestal gewoon op de grond
Die denkt soms dat ie een uil is ofzo :')

LukieBradley

Re: De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 10:43

Een uil is een goede benaming idd :') ik vind het altijd erg vreemd _O-

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:47

Dat doet mijne ook! En mauwt er dan ook nog bij. Tegen de muur aan staan en dan met haar kopje helemaal achterover draaien en mauwen. Waarom? :?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 14:06

WesternWay schreef:
Dat doet mijne ook! En mauwt er dan ook nog bij. Tegen de muur aan staan en dan met haar kopje helemaal achterover draaien en mauwen. Waarom? :?

Dieren kunnen paranormale activiteit goed waarnemen... Misschien heb je gezelschap? :P

Haha, ik weet het ook niet.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 14:22

Cayenne schreef:
Onze papegaai doet de 'Stevie Wonder shake' en niemand weet waarom. Er schijnen meer papegaaien te zijn die dit doen :') Hij doet het alleen wanneer hij ondersteboven hangt.
[ Video ]

Mijn grasparkiet doet dit ook!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:21

fransje23 schreef:
Mijn kat legt bijna iedere nacht een speeltje naast mijn hoofdkussen <3 Leuk wakker worden met zo een geschenk.

Een nadeel, een van zijn favoriete speeltjes is een dressuurzweep van 1.10.. Die ligt ook regelmatig naast mijn kussen als ik wakker wordt :D :

Zo een heb ik ook! Vooral het stokje met luipaardtouw en veertje moet mee op bed. Mijn vriend moet wel gedacht hebben toen hij voor het eerst bleef slapen :')

Mijn vroegere kat bleef altijd keurig van het aanrecht. Behalve als ik Chili con carne op had staan. Dan pikte ze stiekem de kidney of bruine bonen uit de pan. Ook best vreemd... En als er een vreemde de tuin in liep ging ze grommen, echt zo'n lage brom. De postbode was ok maar als er eens een andere kwam wist ik dat gelijk.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 18:42

WesternWay schreef:

Ik dacht al dat ik de enige vreemde kat had :Y) mijne mauwt idd ook erbij -O-

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 18:46

Waarom ziet mijn paard alles wat kleiner is dan een meter permanent als haar kind? Die knol draagt duiven op dr rug en heeft de stalkat gebeten omdat die een muis had gepakt... daarna is ze bij die muis gebleven, oren plat naar arme kat, tot muis terugging naar holletje. De hond is bang van haar omdat ze hem achtervolgt. Heb dr nu een veulen in gestoken, zodat ze volgend jaar een echt veulentje heeft want pfffft

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 18:51

Haha zon merrie heb ik ook :') hele goede moeder :')
Ze liep na het overlijden van haar maatje een aantal jaar terug in een kudde van kleintjes en veulens.
Op den duur was het zo erg dat madame met 4 veulentjes achter haar aan door de wei sjouwde en de moeders theekransje hielden.
Ze had er dat jaar zelf geen maar heb haar toen wel laten dekken en haar zoons van 2 lopen er nog steeds bij en ze drinken niet meer maar het heeft wel veel opgelost.
Ze is gek op baby’s, al zal ze ze nooit weg jagen bij eigen moeders

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:34

KayC schreef:
Boompje1985 schreef:
Waarom honden graag in stinkende ganzen poep of op dooie dieren gaan rollen?

Echt sommige honden maken er serieus werk van en zijn dan enigszins teleurgesteld als het baasje al kokhalzend het luchtje er af probeert te wassen.

Ja dit, echt why??
En dan zoooo zielig kijken wanneer je ze onder de douche doet.
Het is voor een hond nuttig tijdens de jacht om naar prooidieren te ruiken ipv naar een roofdier, zodat de prooi de hond niet op geur ontdekt. Niks vreemds aan dus.

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:51

Mijn kat doet regelmatig een bepaald deurtje van m'n kledingkast open... Als ie hem dan open heeft kijkt hij even in de kast en loopt weg >;)

Geeeeen idee waarom dat deurtje dan zo interessant is, hij gaat dus niet in de kast of op m'n kleding liggen..

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 20:17

heidy_wilco schreef:
WesternWay schreef:

Dieren kunnen paranormale activiteit goed waarnemen... Misschien heb je gezelschap? :P

Haha, ik weet het ook niet.

:=

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 20:50

Onze kat gaat altijd op de kattenbak als ik aan het koken ben. Beetje jammer dat de bak in de keuken staat...

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:21

LukieBradley schreef:
Haha zon merrie heb ik ook :') hele goede moeder :')
Ze liep na het overlijden van haar maatje een aantal jaar terug in een kudde van kleintjes en veulens.
Op den duur was het zo erg dat madame met 4 veulentjes achter haar aan door de wei sjouwde en de moeders theekransje hielden.
Ze had er dat jaar zelf geen maar heb haar toen wel laten dekken en haar zoons van 2 lopen er nog steeds bij en ze drinken niet meer maar het heeft wel veel opgelost.
Ze is gek op baby’s, al zal ze ze nooit weg jagen bij eigen moeders

Doet die van mij ook... voor haar eigen gemoedsrust niet meer bij veulens in de wei, als ze er zelf geen heeft. :Y)

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:34

Dat ons konijn meer een kat lijkt.
Ze zouden niet echt van aaien houden, opgetild willen worden of knuffelen.. ehm vertel dat aan mijn konijn.

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:43

Mijn kat brengt wel eens muis die ze de ene keer helemaal op eet, de andere keer enkel het hoofd, of ze laat het muisje liggen. Waarom? :P Is de ene muis soms lekkerder dan de andere? :D

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:45

Seraphia schreef:
Mijn kat brengt wel eens muis die ze de ene keer helemaal op eet, de andere keer enkel het hoofd, of ze laat het muisje liggen. Waarom? :P Is de ene muis soms lekkerder dan de andere? :D

Vaak zijn het veldmuizen en die lusten ze inderdaad niet. Dat is eigenlijk familie van de mol. Andere muizen lusten ze wel.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:48

Mijn hond elke avond zodra ik naar bed ga alles hoor verzamelen of in de ochtend voordat ik mijn bed uitkom.
Elke ochtend liggen mijn schoenen, sleutelbos en de hondenriem incl haar knuffel op de bank. Al verstop ik alles, het word verzameld.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:59

Rytir schreef:
fransje23 schreef:
Mijn kat legt bijna iedere nacht een speeltje naast mijn hoofdkussen <3 Leuk wakker worden met zo een geschenk.

Een nadeel, een van zijn favoriete speeltjes is een dressuurzweep van 1.10.. Die ligt ook regelmatig naast mijn kussen als ik wakker wordt :D :

Zo een heb ik ook! Vooral het stokje met luipaardtouw en veertje moet mee op bed. Mijn vriend moet wel gedacht hebben toen hij voor het eerst bleef slapen :')

Dat idee heb ik dus inderdaad ook met die zweep :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 23:24

Kaatje_S schreef:
Mijn kat doet regelmatig een bepaald deurtje van m'n kledingkast open... Als ie hem dan open heeft kijkt hij even in de kast en loopt weg >;)

Geeeeen idee waarom dat deurtje dan zo interessant is, hij gaat dus niet in de kast of op m'n kleding liggen..

Die van m'n ouders doet het deurtje van de medicijnkast open. En dan vertelt m'n vader aan de kat dat het bakje al is gevuld.
Mijn kat ligt elke avond op m'n schoot als ik in bed lig.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 00:47

Bloodymary schreef:
Seraphia schreef:

Vaak zijn het veldmuizen en die lusten ze inderdaad niet. Dat is eigenlijk familie van de mol. Andere muizen lusten ze wel.

Spitsmuizen bedoel ik trouwens, niet veldmuizen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 01:20

Barbet schreef:
Mijn hond wil alleen maar water uit de waterbak drinken als het helemaal vers is.
Eenmaal een keer eruit gedronken of het staat al iets te lang, trekt hij zijn neus op en loopt weg.
Dus met als resultaat dat hij elke keer schoon water krijgt.

Maar dan het rare is dat hij buiten wel overal het smerigste water drinkt. :?
Uit sloten, plassen, gracht, oud water wat buiten in een emmer staat etc.

Zo'n kat hebben wij gehad. Een rooie ex kater, maar dan met brokken. Werd je onder luid gemauw gesommeerd :+ mee te komen naar de keuken, zo van; de voerbak is leeg en ik heb honger, kom mijn voerbak vullen. Kwam je in de keuken, gewoon die voerbak nog half vol. maar nee hoor; meneer bliefde het niet. Verse brokjes moesten het zijn. Dus dan maar weer wat voer er bovenop gooien.

En je moest wel hem zn zin geven, want anders werd die heel erg pissig en reageerde dan zn boosheid af op zn moeder en zus. Die werden dan gemept of zelfs ronduit besprongen met een hoop boos gekrijs. Dus tja, om de 2 dames te sparen, gaven we hem maar zn zin.
De dames aten de rest toch wel op.

Nou was dat sowieso wel een kat met wat anger management issues zeg maar. Optillen ok, maar niet langer dan 10 sec, want anders werd meneer boos. Te lang buiten; meneer boos. Per ongeluk aantikken met je voet op de bank terwijl hij lekker lag te slapen; meneer boos, proberen te ontwormen; meneer boos........ja dat was wel een portret.....wij merkten altijd weinig van zn boosheid hoor; wat boze blikken, dat was het wel. Maar hij was wel een rotzak dan; altijd frustraties afreageren op de andere 2 katten.

Maar hij kon ook heel lief zijn hoor :D Als je thuis kwam of s'ochtends beneden kwam werd je altijd met lief gemauw begroet en kronkelde meneer je om de benen. Lekker kriebelen naast je op de bank ( hij was geen schootkat); ooh heaven.......maar trapte er nooit in om hem op zn buik te kroelen als hij tijdens het kroelen op zn rug draaide; dan had je ineens 4 klauwen om je pols en beet hij je, om vervolgens vies vuil te trappen met de achterpootjes ( met de nageltjes uit).........ja het was, zoals ik al zei, een portret

Onze hond komt me altijd een schoen brengen als het tijd is om te wandelen...nooit een schoen van mij overigens...altijd van mn vriend en ook altijd maar 1..de tweede moet ik zelf maar pakken blijkbaar. Maar de gedachte is lief ( ahum) zullen we maar zeggen.

Zo heel af en toe lukt het hem om de zak brokken te plunderen. Die staat in de keuken, waar hij normaal gesproken niet mag komen. Staat in een emmer, maar deksel is stuk. Meneer weet dat hij niet veel tijd heeft, dus wat doet die; hij duikt vol overgave in de zak, propt zn bek zo vol mogelijk (vorig leven een hamster geweest?) om dan alles uit spugen op de grond, waarna hij alle brokjes 1 voor 1 oppeuzelt. En hij weet echt veel in zn bek te stouwen. Die slimmerik weet dat hij maar 1 hap te pakken zal krijgen, dus die denkt gewoon; die hap zo groot mogelijk maken en ik heb alsnog meerdere happen brokken.

De zus van die zeer geduldige ex kater was dol op dozen...maakte niet uit hoe groot, of klein (zelfs gevuld was prima); mevrouw dook erin. Zelfs doosjes waar ze amper inpaste, kroop ze nog in. En legde je een krant open gevouwen op de vloer, dan dook ze er standaard onderdoor, want dat werd gelijk gebombardeerd tot mooiste speelgoed aller tijden door haar.

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 07:02

Waarom onze kat die een heerlijke zachte mand heeft in de gang continue ligt te slapen op de trap... waar je hem in donker amper ziet omdat hij zelf zwart is :')

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 07:07

Mijn kat zit 't liefst op schoot als ik op de wc zit :')

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 08:11

Veel gedrag wat ik lees is normaal dierengedrag. Katten die wachten op tot de kattenbak schoon is is normaal. Katten houden niet van een vieze bak.
Staand water heeft een andere smaak dan vers water. Onze hond heeft ook de voorkeur voor staand water of buiten water.
Katten zijn eigenlijk nachtdieren, dus dan zijn ze het actiefste.
Leuk ook om te lezen dat alle dieren een eigen karakter hebben.