Heb zelf een htk kat uit het asiel (€ 95,-) en een siberische kat (daar mocht ik € 950,- voor aftikken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Freggle_Edge schreef:Amanda schreef:Ik heb tot nu toe maar voor 1 kat betaald en dat was een raskat met stamboom. Verder nooit wat betaald voor htk kittens.
Ik zat net te kijken op MP bij de katten en ik kwam een heel nieuw ras tegen, de RagCoon. Moeder is kruising MainCoon/Ragdoll vader 100% MainCoon. Kittens mogen weg met 10 weken en kosten maar liefst 500 euro
Prachtige katten hoor, maar wat een geld
Een RagCoon is geen ras maar een dure kruising
leonie87 schreef:Bijna alle posts gelezen nav mijn zoektocht op mp voor 2 nieuwe kattenvrindjes. Eerst bij het asiel gekeken daar was nog niet veel aanbod nu dus op mp.Ik schrok me lam van de prijzen! Mijn vorige koppel heb ik voor niks meegekregen. Die vroegen ze wel 10tje om mensen af te schrikken idd
Ik zat nu ook beetje te kijken naar half ras half HTK maar daar vragen ze gewoon 350 voor zonder chip en enting! Als je er dan 2 wil omdat dat leuker is voor de katjes... En dan moet je ze nog laten helpen, chippen ed.
Denk dat ik na het lezen van dit topic gewoon bijhet asiel langsga en daar mijn nummer achterlaat zovan als er wat binnenkomt dan bel maar. We hebben geen haast dus als we oaar weken moeten wachten doen we dat.
Jessix schreef:leonie87 schreef:Bijna alle posts gelezen nav mijn zoektocht op mp voor 2 nieuwe kattenvrindjes. Eerst bij het asiel gekeken daar was nog niet veel aanbod nu dus op mp.Ik schrok me lam van de prijzen! Mijn vorige koppel heb ik voor niks meegekregen. Die vroegen ze wel 10tje om mensen af te schrikken idd
Ik zat nu ook beetje te kijken naar half ras half HTK maar daar vragen ze gewoon 350 voor zonder chip en enting! Als je er dan 2 wil omdat dat leuker is voor de katjes... En dan moet je ze nog laten helpen, chippen ed.
Denk dat ik na het lezen van dit topic gewoon bijhet asiel langsga en daar mijn nummer achterlaat zovan als er wat binnenkomt dan bel maar. We hebben geen haast dus als we oaar weken moeten wachten doen we dat.
Helaas is dat ook een kwestie van vraag en aanbod. Steeds meer mensen willen een ras look-a-like maar niet de prijs betalen voor een stamboomkitten. Die is namelijk minstens, eens zo duur. Dus deze kittens worden steeds meer gekocht. En ja zolang ze die kittens kwijt kunnen voor die prijs, gaat het natuurlijk maar door...
Dubbel jammer, want zo krijg je ook echt broodfok. En er is geen enkel zicht op de fokker.
Hutcherson schreef:Ik herken ook wat je zegt. Mijn moeder is ook opzoek naar een kitten en 'vroeger' kon je ze gratis of voor een eurootje of 20 ophalen. Nu zijn ze minimaal 50€ met uitschieters naar 100€ voor doodsimpele 'bengaalse katten' of 'europeese korthaar'.
Gewoon boerderij katten dus. Of gewoon zwanger gewonrden op straat haha.
Kittens blijven ontzettend leuk, maar zulke prijzen zijn echt absurt.
NatasjavE schreef:Europese kortharen zijn inderdaad raslose katten
Sclimpre schreef:NatasjavE schreef:Europese kortharen zijn inderdaad raslose katten
Maar ze zijn hoe langer hoe moeilijker te vinden.
NatasjavE schreef:Ik las een paar dagen terug op Facebook dat je een HTK kat nu ook verplicht geënt en ontwormt moet afleveren aan de nieuwe eigenaar.
Ik weet niet of dat ook waar is. Maar het zo wel kunnen verklaren waarom een gewone HTKer al geld kost.
NatasjavE schreef:Eindhoven.
Ik probeer de link nogmaals te plaatsten
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr
Jessix schreef:Zo ver ik weet ben je verplicht te chippen, verder niet.