Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kuggur schreef:Ik ben er lang wat ambivalent over geweest. Er zijn inderdaad goede argumenten aan te dragen voor trainingssituaties waarbij een e-collar een goede en werkzame methode is. Er zijn al genoeg voorbeelden voorbij gekomen. En zoals velen al vermelden, als absolute voorwaarde, in bekwame handen.
CharmingS schreef:Ik ben zelf ook in bezit van een teletac, en ik ga die ook niet weg doen omdat er een verbod komt. Hetzelfde geld voor mijn prikband. Ik werk daarmee om het uiteindelijk rustig af te bouwen tot een ledere halsband en uiteindelijk los.
Ik train mijn honden dan ook voor andere doeleinden als een rondje los in het bos lopen.
Mijn honden worden getraind om te bijten en uiteindelijk als wapen te functioneren, zowel voor defensie als de politie.
imaudy schreef:Bizar dat er zoveel mensen in dit topic zo'n ding gebruiken.. Om een lab het vreten van straat af te leren, volgende keer een beagle kopen dan kun je helemaal je lol op...sorry het moet niet gekker worden.
Amyd schreef:imaudy schreef:Bizar dat er zoveel mensen in dit topic zo'n ding gebruiken.. Om een lab het vreten van straat af te leren, volgende keer een beagle kopen dan kun je helemaal je lol op...sorry het moet niet gekker worden.
Bedankt voor de vriendelijke reactie.
Als je mijn post goed had gelezen, zie je dat de hond er ook daadwerkelijk ziek van wordt en dat ik echt met trainingen bezig ben geweest om het op te lossen.
Moet ik dan maar mijn hond stront laten vreten en ziek laten worden, want dat is natuurlijk niet zielig.
En nee, ik wil geen beagle dank je.
Muilkorf heb ik ook geprobeerd, maar apporteren is dan een dingetje. En dat is nou net waar mijn hond blij van wordt.
8nnemiek schreef:Ik ben nu wel benieuwd of de koeien-schok-stokken ook verboden worden. En de andere mishandelingen in de vee-industrie, worden daar ook boetes opgelegd tot 20.000 per dier?
Op zich goed dat er flinke boetes op dierenmishandeling komen te staan hoor, maar trek dat dan ook door naar álle dierenmishandeling, en vooral échte dierenmishandeling.
pompadour schreef:Een prikband en een teļetac ken men zo kopen bij een hondensport winkel.Zo lang dat zij dit kopen kunnen er mensen aan komen.
Babootje schreef:Ben echt benieuwd of het verbod stand gaat houden....
8nnemiek schreef:Ik ben nu wel benieuwd of de koeien-schok-stokken ook verboden worden. En de andere mishandelingen in de vee-industrie, worden daar ook boetes opgelegd tot 20.000 per dier?
Op zich goed dat er flinke boetes op dierenmishandeling komen te staan hoor, maar trek dat dan ook door naar álle dierenmishandeling, en vooral échte dierenmishandeling.
Mijn hond is een enorme aansteller, die jankt bij de DA alsof haar laatste uur geslagen heeft bij elk prikje.. of als er een drol aan haar kont blijft hangenmaar bij de band zet ze hooguit een stapje achteruit, of schudt haar hoofd op een hogere stand. Voelt dan ook als een voorzichtig kneepje in je vel, want ja, ik test zo'n dingen altijd eerst op mezelf. Ik vind het, als een correctie echt nodig is, veel vriendelijker dan een ruk aan de lijn bv. En veel effectiever omdat de hond de correctie niet deels aan de eigenaar/baas koppelt, maar puur aan de actie of het dier/object waarbij het gebruikt wordt.
Het is natuurlijk geen noodzakelijk apparaat, maar ik verwacht dat we binnenkort weer heel veel meer getrek aan de lijn en gegil en andere methodes gaan zien om honden te corrigeren.
Babootje schreef:annibel schreef:Ik ben niet anti stroom band maar wel tegen de verkoop aan iedereen die er maar 1 wil hebben.. Geen idee hoe je kan voorkomen dat mensen zonder verstand het in handen krijgen maar goed..
Door het alleen te laten verkopen door trainers i.c.m. een training.