Vjestagirl schreef:Schuur_ schreef:Katten horen niet vrij rond te lopen. Ik baal er enorm van mijn chihuahua niet lekker in het zonnetje kan liggen op mijn balkon omdat er een bepaalde buurtkat hem in elkaar mept. En nee, die laat geen briefje achter bij welk huis hij hoort. Heb hem ook al een paar keer voor de open deur betrapt maar als hij mijn huis binnen komt is hij nog niet jarig maar dat betekent niet dat ik hem fysiek iets ga aan doen of ga proberen te laten inslapen. Wel gaat hij naar het asiel en hoop ik voor de eigenaars dat ze hem gechipt hebben zoals verplicht.
Een hond die een ree opschrikt moet nog net niet afgemaakt worden maar een kat die jarenlang zeldzame vogels/amfibien/kleine zoogdieren martelt en dan opeet of dood in je bed legt wordt beloond? Maar oh nee, de buurvrouw voert Sheba en dat is niet gezond voor mijn kat met blaasproblemen, nierproblemen, allergieen etc. Dat poeslief dus een hele dag vuilzakken opentrekt, knokt en myxomatose konijnen aanvreet doet er niet toe in verhouding tot de buurvrouw met haar schaaltje Sheba.
Kattenmensen die geen verantwoordelijkheid opnemen voor hun dier vind ik echt 1 van de meest hyprociete types die hier rondlopen. Hou je dier bij en dan is er niks aan de hand (en ja, hou aub ook je kind bij, als deze bij mij in de voortuin gaat poepen kom ik hem hoogstpersoonlijk terugbrengen).
PS: Recent voorbeeld uit de buurt: kat staat ter adoptie, wordt geadopteerd en 2 weken later zie ik hem los rond lopen. Op een drukke weg met oa 2 supermarkten en een kleine bouwmarkt. Terwijl ik dat zie (tijdens het lopen met mijn aangelijnde honden) denk ik, oh oh dit gaat nooit lang goed. Fast Forward 1 week later een oproepje, dode kat gevonden langs de weg. En weet je wat, die mensen hebben nu alweer een andere kat want wat zijn ze toch zielig dat ze hun geliefde huisdier hebben verloren...
Katten chippen is helemaal niet verplicht
In Belgie wel,in NL niet? Zijn we toch nog ergens vooruitstrevend in.Ze mogen zelfs niet verkocht of weggeven word als ze niet gechipt of gesteriliseerd zijn. Vraag me wel af wie de controlles doet trouwens.