Rijdende Rechter en kat van buurvrouw.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 15:28

Vjestagirl schreef:
Schuur_ schreef:
Katten horen niet vrij rond te lopen. Ik baal er enorm van mijn chihuahua niet lekker in het zonnetje kan liggen op mijn balkon omdat er een bepaalde buurtkat hem in elkaar mept. En nee, die laat geen briefje achter bij welk huis hij hoort. Heb hem ook al een paar keer voor de open deur betrapt maar als hij mijn huis binnen komt is hij nog niet jarig maar dat betekent niet dat ik hem fysiek iets ga aan doen of ga proberen te laten inslapen. Wel gaat hij naar het asiel en hoop ik voor de eigenaars dat ze hem gechipt hebben zoals verplicht.

Een hond die een ree opschrikt moet nog net niet afgemaakt worden maar een kat die jarenlang zeldzame vogels/amfibien/kleine zoogdieren martelt en dan opeet of dood in je bed legt wordt beloond? Maar oh nee, de buurvrouw voert Sheba en dat is niet gezond voor mijn kat met blaasproblemen, nierproblemen, allergieen etc. Dat poeslief dus een hele dag vuilzakken opentrekt, knokt en myxomatose konijnen aanvreet doet er niet toe in verhouding tot de buurvrouw met haar schaaltje Sheba.

Kattenmensen die geen verantwoordelijkheid opnemen voor hun dier vind ik echt 1 van de meest hyprociete types die hier rondlopen. Hou je dier bij en dan is er niks aan de hand (en ja, hou aub ook je kind bij, als deze bij mij in de voortuin gaat poepen kom ik hem hoogstpersoonlijk terugbrengen).

PS: Recent voorbeeld uit de buurt: kat staat ter adoptie, wordt geadopteerd en 2 weken later zie ik hem los rond lopen. Op een drukke weg met oa 2 supermarkten en een kleine bouwmarkt. Terwijl ik dat zie (tijdens het lopen met mijn aangelijnde honden) denk ik, oh oh dit gaat nooit lang goed. Fast Forward 1 week later een oproepje, dode kat gevonden langs de weg. En weet je wat, die mensen hebben nu alweer een andere kat want wat zijn ze toch zielig dat ze hun geliefde huisdier hebben verloren...

Katten chippen is helemaal niet verplicht

In Belgie wel,in NL niet? Zijn we toch nog ergens vooruitstrevend in.Ze mogen zelfs niet verkocht of weggeven word als ze niet gechipt of gesteriliseerd zijn. Vraag me wel af wie de controlles doet trouwens.

Sjong

Re: Rijdende Rechter en kat van buurvrouw.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 16:31

Ik vond alle lui die meededen nogal gestoord.

Ik vind het echt idioot om de jaar van de buren in een pension te doen, maar ook idioot om te eisen dat de buren een hor in de schuifpui plaatsten om jouw kaart uit hun huis te houden.

Mijn buren hadden een kat die steeds binnen kwam door het kantelraam. Hij heeft zelfs ooit een dode muis op het bed van onze pasgeboren zoon gelegd. Ik vond dat echt niet tof en heb mijn hond en keer op hem afgestuurd. Daarna nooit meer gezien.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 16:43

Sjong schreef:

Ik vind het echt idioot om de jaar van de buren in een pension te doen, maar ook idioot om te eisen dat de buren een hor in de schuifpui plaatsten om jouw kaart uit hun huis te houden.

Mijn buren hadden een kat die steeds binnen kwam door het kantelraam. Hij heeft zelfs ooit een dode muis op het bed van onze pasgeboren zoon gelegd. Ik vond dat echt niet tof en heb mijn hond en keer op hem afgestuurd. Daarna nooit meer gezien.

Die kat kan er niets aan doen. Dode muis is bedoeld als cadeautje. Wat ook door mij niet gewaardeerd wordt overigens!Hond eropaf sturen vind ik niet kunnen. Spreek de buren erop aan!

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:03

anjali schreef:
Sjong schreef:

Die kat kan er niets aan doen. Dode muis is bedoeld als cadeautje. Wat ook door mij niet gewaardeerd wordt overigens!Hond eropaf sturen vind ik niet kunnen. Spreek de buren erop aan!

Ik geef er niks om dat het een cadeautje was. Ik wil gewoon geen
katten in huis. En ik heb de buren er uiteraard op aangesproken, die zeiden dat ik hem maar nat moest gooien ( in huis!) Ik vind het gevaarlijk dat een kat op het bed van mijn zoon gaat liggen en ik wilde hem heel erg laten schrikken. Dat lukte. En hij is nooit meer terug geweest.
Laatst bijgewerkt door Sjong op 29-03-19 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:08

anjali schreef:
Gisteren was de Rijdende Rechter op de tv met een probleem over een kat die was ingepikt door de buurvrouw.Heeft iemand dit ook gezien ,en wat is jullie mening? Ik was het eens met de uitspraak van de RIjdende Rechter,dat de buurvrouw voortaan van de kat moet afblijven.

Ik vond het een hele rare situatie. Ik vind wel dat je van ander mans dieren af moet blijven, ongeacht of je het eens bent hoe er om gegaan wordt met de dieren/verzorging. Enige wat je zou kunnen doen is een melding maken bij de dierenbescherming.. Maar dat was hier helemaal niet van toepassing. Het dier kreeg gewoon eten en aandacht/nodige verzorging. Ook al was ik het ook niet eens met het niet enten en de voeding die het dier kreeg, de basis was er wel..

Ik denk dat het sowieso niet goed is als je kat op twee plekken eten krijgt. Ik vind het al helemaal ver gaan dat je naar de dierenarts gaat met het beestje en in een pension stopt, zonder dat de eigenaar er iets vanaf weet..

Ik ben het wel eens met de uitspraak van de rechter. Ik vind enerzijds dat mevrouw de kat buiten de deur moet houden, anderzijds vind ik dat de eigenaar er voor moet zorgen dat het dier niet overal naar binnen kan.. Ik heb mijn katten bewust binnen (ook omdat het raskatten zijn, maar ook om geen overlast te bezorgen).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:18

anjali schreef:
Sjong schreef:

Nee hoor huppetee, van je buren aanspreken leert zo'n kat het niet af.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:26

Schuur_ schreef:
Klopt MB,

Catnappende buurvrouwen zijn niet normaal en hebben een steekje los.

Katten chippen en steriliseren/castreren alvorens ze naar een nieuwe baas vertrekken is wel verplicht in Belgie.

Maar steriliseren doen ze pas vanaf een paar maanden (half jaar) ongeveer, blijven alle jonge dieren dan zo lang waar ze geboren zijn? En hoeft dat dan bij raskatten niet als je er mee wilt fokken?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:36

Mijn tante had ook een kat die weleens bij haar binnen kwam lopen. Haar buren vonden dat niet erg trouwens. Ze voerde hem ook niet.
Ze vond het wel gezellig, tot hij opeens haar meubels onder begon te sproeien := Toen was de pret snel over.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:59

flappie28 schreef:
Schuur_ schreef:
Klopt MB,

Catnappende buurvrouwen zijn niet normaal en hebben een steekje los.

Katten chippen en steriliseren/castreren alvorens ze naar een nieuwe baas vertrekken is wel verplicht in Belgie.

Maar steriliseren doen ze pas vanaf een paar maanden (half jaar) ongeveer, blijven alle jonge dieren dan zo lang waar ze geboren zijn? En hoeft dat dan bij raskatten niet als je er mee wilt fokken?

Nee hoor, worden veel eerder gecastreerd. Cattery mag alleen gecastreerde dieren verkopen tenzij het een transactie is naar een andere cattery. Helaas blijven mensen maar oh zo schattige htk kittens aanschaffen en buiten de deur houden.

Als hier een kat in huis komt geef ik ook geen garantie dat die er heelhuids uitkomt. Naast de Chi heb ik nog een grote hond. Levendige angst van katten door trauma's (ja meervoud) van aanvallen door katten op straat waarbij hij netjes aangelijnd was. Op eigen grond heb ik hem al eens flink achter een kat aan zien gaan.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 18:00

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 18:32

Er reageren nu mensen die GEEN buurtkat in huis willen. Maar het probleem waar dit topic over gaat is juist dat sommige mensen WEL de buurtkat van iemand anders in huis willen! En hem voor zichzelf willen houden!

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 18:55

anjali schreef:
Sjong schreef:

Lijkt mij juist een prima oplossing. De buren gaat het echt niet lukken hun kat uit te leggen dat hij daar niet naar binnen kan. Is de hond blijkbaar stukken beter in.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 19:08

Schuur_ schreef:
flappie28 schreef:

Nee hoor, worden veel eerder gecastreerd. Cattery mag alleen gecastreerde dieren verkopen tenzij het een transactie is naar een andere cattery. Helaas blijven mensen maar oh zo schattige htk kittens aanschaffen en buiten de deur houden.

Als hier een kat in huis komt geef ik ook geen garantie dat die er heelhuids uitkomt. Naast de Chi heb ik nog een grote hond. Levendige angst van katten door trauma's (ja meervoud) van aanvallen door katten op straat waarbij hij netjes aangelijnd was. Op eigen grond heb ik hem al eens flink achter een kat aan zien gaan.

Goed geregeld wat dat betreft in België,zouden ze in Nederland ook moeten doen. Zou een hoop zwerfkatten kunnen schelen. Mijn dierenarts wilde niet eerder chippen en steriliseren dan met 6 maanden, vond dat zelf heel vervelend vanwege ontsnappingsgevaar. Nu blijven die van mij ook nu ze geholpen zijn alleen in de tuin hoor, dus loop geen risico dat ze bij de buren binnen zitten. Had ik ook gedaan als ik de vrouw uit het programma was, gewoon in eigen tuin houden.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:21

Ik heb een kat vanuit NL naar BE verhuisd. Chip moest in NL vrijgegeven worden zodat ie in BE geïmporteerd kon worden. Het laten helpen kan al heel vroeg (vroegcastratie), hoeven ze dus geen half jaar voor te zijn.

Ik heb de aflevering ook gezien.. ik geloof dat ik mijn buurvrouw al lang aangevlogen was. Akkefietje speelde al een aantal jaar en Teunie bleef volhouden. Ik zou gek worden als mijn buurvrouw MIJN kat naar een pension brengt of naar een DA.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:43

Dit topic maakt mij wel heel nieuwsgierig, bedankt voor de tip ik ga hem terugkijken

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:03

Zoiets hebben wij ook eens gehad met een kat.
Kat was erg aanhankelijk en ging bij elk mens dat hij tegenkwam aaitjes halen.
Een vrouw verderop dacht dat ie honger had en ging hem steeds natvoer geven, wat hij eigenlijk niet mocht omdat hij speciaal dieetvoer had.
We hebben hem meerdere malen opgehaald, thuis opgesloten en thuis hetzelfde natvoer gegeven, maar meneer bleef ontsnappen en buurvrouw bleef voeren ondanks ons expliciete verzoek dat niet meer te doen. Zij had hetzelfde argument, dat de kat het bij ons niet fijn vond en dat we hem geen goed eten gaven.
Wel kwam ze vervolgens om de haverklap aan de deur omdat de kat dingen van haar kapot maakte. Hij krabte aan de deuren (ja duh, hij wil naar buiten) piste op het vloerkleed (ja duh, want geen kattenbak) en op een dag had hij de halve muur van het behang gestript. Kwam buurvrouw boos aan de deur dat we dat maar even moesten betalen, want het was ónze kat. 8)7
Ik heb dr verteld dat ze gewoon moest stoppen met voeren, dat ie dan echt niet terug kwam.
Uiteindelijk is ze gestopt met voeren nadat wij onze dierenarts contact met haar hebben laten opnemen omdat katlief steeds meer lichamelijke problemen kreeg door het gebrek aan dieetvoeding.
Beest heeft nooit meer een poot in de tuin van de buren gezet :)

Een paar jaar later, inmiddels verhuisd gebeurde er weer zoiets met dezelfde kat, alleen waren het toen niet Nederlands sprekende gastarbeiders die hem hele blikken knakworst gaven omdat hij ze schattig en hongerig keek.
Ik heb maar één keer goed boos hoeven worden en in mijn allerbeste (google translate) pools (bar slecht dus) uitgelegd dat dat niet gezond was voor hem, en toen stopte het.
Maar echt, ik zweer je, dat beest was echt een charmeur. Als die wist dat er ergens extra eten of aandacht was.... :=