Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Haloooww123 schreef:Even dacht ik dat z'n laatste dagen aangebroken waren. Hij begon vorige week weer af te vallen en hij kreeg opeens diarree. We hebben overlegd met de internist van het MCD en hij zei dat we konden ontwormen(hadden we gevraagd) en eventueel de prednison weer naar 1 pil ipv 3/4. Gelukkig hadden we toevallig afgelopen woensdag een afspraak met onze eigen dierenarts met onze andere kat Snoopy. De dierenarts zei dat het ook wel eens zo zou kunnen zijn dat de giardia terug is gekomen. Giardia is namelijk heel moeilijk te bestrijden dus er was best een grote kans dat dit nog ergens in huis zat.
Vrijdagmiddag hebben we gelijk ontlasting ingeleverd en laten testen, we werden later op de dag terug gebeld dat het inderdaad giardia is... Dit betekent dat onze andere drie katten ook weer helemaal behandeld moeten worden en dat er heel veel schoongemaakt moet worden in huis. Het plan is nu voor alle katten: 5 dagen panacur, 10 dagen rust en dat 3x herhalen.
Ik ben echt zo "blij" dat het giardia is. Ik dacht echt dat het nu afgelopen was. De enige reden waarom ik nog twijfelde is omdat Sjaakie gewoon heel vrolijk bleef. Toen we de kanker ontdekten was hij behoorlijk depressief. We hebben ook besloten dat mocht hij laten zien dat hij niet meer vrolijk is, dat we hem gaan laten inslapen. We hebben al overlegd met de dierenarts en zij kan gelukkig aan huis komen. Hopelijk duurt het nog een hele tijd, maar het is fijn om dat afgesproken te hebben!
Zo dit is een heel verhaal geworden, maar ik moest het gewoon even kwijt. De afgelopen week is erg stressvol voor me geweest![]()
Nog even een foto van Sjaakje:
[ [url=m/giDegV.jpg]Afbeelding[/url] ]