Designer Breeds, katten met extreme kenmerken

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:14

EDIT: Niet het juiste topic :')
Laatst bijgewerkt door Nicky91 op 17-02-20 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

TinkerTreas

Re: Designer Breeds, katten met extreme kenmerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:17

Heeft ze geen tandproblemen? Siamezen en oosters kortharen zijn daar gevoelig voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 13:53

Ik zie dit topic weer voorbij komen, wij hebben weer een kat erbij; Pepica. <3
Afbeelding

cariena1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:03

bobje26 schreef:
[ [url=m/h0rjTL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat is dit voor ras een Gremlin?
Veel zeker met hem.of haar

cariena1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:04

cariena1973 schreef:
bobje26 schreef:
[ [url=m/h0rjTL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat is dit voor ras een Gremlin?
Veel plezier met hem.of haar

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 16:34

Oosters korthaar zo te zien. :)
De oren zijn mij wat te extreem maar wat een moppie. <3

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 17:09

Ik herinner me nog toen ik opzoek was naar een ragdoll kitten vorig jaar dat ik enkele bezoeken had bij fokkers en er een bij was die meteen al zei aan de telefoon, maar als je deze graag wil, breng je dan al een voorschot mee als je komt bezoeken. Dat deed toch ook al enkele belletjes rinkelen dat er toch iets niet pluis was. Mamapoes had een stamboom maar de vader niet dus kittens ook niet. Maar die voorschot leek me toen al raar, ik wil niet als ik bij een kitten ga kijken al meteen 200 euro neerleggen zonder erover na te kunnen denken.

De mensen bij wie ik uiteindelijk mijn kitten ben gaan halen waren heel transparant hierover, hadden de stamboom van beide ouders thuis en ik kreeg tijd om na te denken. Als nu velen al zouden stoppen met doelloos te fokken buiten om kittens te hebben en goedkoper te kunnen verkopen zonder stamboom zou dat misschien ook al iets helpen om zo de gebreken eruit te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 17:43

Allemaal fout haha. :')

Het is een siamees, red point.<3

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 18:01

bobje26 schreef:
Allemaal fout haha. :')

Het is een siamees, red point.<3

hahaha :')

maar hoe komen die oren?
Want zowel mijne, als vroeger die van mijn tante, hadden niet zulke oren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 18:46

Waarschijnlijk waren dat Thai siamezen? Dit is de moderne... erin gefokt en sterke genen die het doorgeven..

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:13

Die bestaan toch ook in het zwart? Met die oren zo? Ik vind ze de max... Black Oriental of zoiets.
Laatst bijgewerkt door sevke op 17-02-20 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:19

De colourpoints (licht met gekleurde staart, poten, oren en neus) en de witte zijn Siamezen, de bonte en eenkleurige zijn Oosters kortharen, de pointed met aftekeningen op de neus zijn seychellois en de langharige variant is de balinees als ik het goed heb begrepen.
De ouderwetse types en Seychellois staan hoog op mijn favorietenlijst, samen met de tegenhanger: de Brits korthaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:21

Onze redpoint is een seychellois! Doorgegeven van haar vader die het overduidelijk draagt, bij haar zie je het wel maar minder. Het rood is sowieso nog wat zachter dan bij papa. <3

@sevke; ja, bestaan ook zeker in het zwart!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:39

Dat rood kleurt nog wel door. :)
Mijn sealpoint (vermoedelijk kruising Brits Korthaar) was met het jaar donkerder en in de zomer werd ze heel licht op het lijf.
En als je bedenkt dat ze wit zijn bij de geboorte. :wow:

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 08:49

bobje26 schreef:
Waarschijnlijk waren dat Thai siamezen? Dit is de moderne... erin gefokt en sterke genen die het doorgeven..

Uhm nee oosterse korthaar :Y)
Alleen mijne is een kruising siamees/oosterse korthaar.
Ik heb helaas geen foto van die van mijn tante, maar die is precies mijn kater alleen dan was ze grijs(al gaat al sinds ze dood is de discussie dat Mouse beige was, volgens mijn tante, iedereen anders zegt dat ze grijs was :') )

Afbeelding

Mijn brit is blauw,
Afbeelding

Hij is de grootste van zijn nest toen. :')

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:54

mijn mama heeft ook zo'n Brit. Maar wel blauw met wit. Een echte diva, trouwens... :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:50

Die points zijn allemaal toverballen. Denk dat onze 3 jarige nu wel op kleur is maar hij begon met een zwart neusje en nu heeft hij een compleet zwarte kop.

Ik vind deze Siamees toch wel leuk hoor!

Shavis91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 18:19

7ofhearts schreef:
Wat mij betreft mag de mens vanavond nog stoppen om voor god te spelen waar het fokken met designer breeds betreft.

Plofkippen, kistkalveren, mestvarkens e.d zijn intens triest maar over het algemeen leven die dieren dan niet zo lang ( wat niks af doet van de ernst van het verschijnsel )
Met Designer rassen loopt men over het algemeen "graag "nog even bij de dierenarts langs, met hun lijst van kwalen, afwijkingen en beperkingen.
Niet alleen zijn deze dieren al behoorlijk duur in aanschaf, zodat ze het wel de moeite waard zijn, maar als er mee gefokt en/of geshowd wordt kan de portemonnee helemaal getrokken worden.

Ja, natuurlijk zijn er slechte fokkers en goede fokkers, maar wat is bij deze rassen een "goede fokker "?
Indirect houd "een goede fokker "ook de run richting de slechte fokkers in stand.
Immers de goede fokker vraagt de hoofdprijs en zwaait met papieren en testresultaten......de slechte fokker weet hier handig op in te spelen door net zo een leuk gevraagd ras te fokken voor de helft van het geld of minder.
Met het geijkte praatje dat testen ook niet heilig zijn en geen garantie bieden en dat het beest zijn stamboompapieren toch niet kan lezen, dus waarom zou hij of zij papieren moeten hebben.
Helemaal als de aspirant koper toch geen ambities heeft om te gaan fokken/ showen.....dus waarom duur betalen??

Bij een "goede fokker " is de kreet; IK fok om het ras te verbeteren......
Ik geloof dat de laatste 30 tot 40 jaar de lijst van rasgebonden afwijkingen alleen maar groter en langer is geworden bij ras/ designer rassen, dus in welke zin kan men dan spreken van "verbeteren "?
( uitzonderingen daargelaten )

Ik ben ook niet heilig, en kan me bést voorstellen wat een ras aantrekkelijk maakt......maar ik weiger er aan mee te doen.

Ik ken gelukkig een aantal "goede fokkers" die door middel van uitkruizen met andere rassen en zelfs met een aantal HTKen het ras weer gezonder willen maken. Ook die worden dan helemaal gescreend voordat ze mee mogen doen in het fokprogramma. Ik heb de eerlijke vraag ook een aantal keren gevraagd, verdien je hier dan minder op? Ja, dit zijn kruisingen, dus de prijs voor de kittens is zeer zeker lager, terwijl de kosten zeker niet lager zijn. Maar deze fokkers hebben het ervoor over, zien hun ras graag.
In deze gaat het om: Maine Coon, Cornish Rex en Britse korthaar. Ik zou graag zien dat dit bij meer rassen wordt geïmplementeerd, dat zou de gezondheid van een hoop rassen ten goede komen.