Wat voer jij je hond en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:53

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:55

Maartje1990 schreef:
_Roxanne schreef:
Tweemaal daags een portie gekookte aardappelen, groene groente, tofu en een schepje vitaminepoeder . Tussendoor broccolistammetjes of courgette...

Onze veganist :D

Hond is een kruising Viszla x Labrador en blijkt allergisch te reageren op alle soorten en merken voer die we geprobeerd hebben. In overleg met de dermatoloog staat ze op dit dieet.

Geen vlees voor een carnivoor? Ik kan me toch niet voorstellen dat dit gezond is voor de hond. :=

I know. Maar ze kan niet tegen rund, , kip , eend, varken, lam, hert, konijn, paard, en alle soorten vis die we geprobeerd hebben. Vandaar ook de vitamineaanvulling. Balou staat onder controle van de dierenarts en de dermatoloog, dus haar gezondheid wordt goed in de gaten gehouden.

Eventuele suggesties zijn zeker welkom, ook voor tussendoortjes.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:56

Simpsons premium eend en aardappel. Op zoek gegaan naar voer obv eend omdat ze daar bij eliminatie/provocatie goed op reageerde. Vers vlees zorgde dat onze andere hond aan de schijteritis ging, hier doen ze het beide goed op.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:16

_Roxanne schreef:
_Roxanne schreef:
Tweemaal daags een portie gekookte aardappelen, groene groente, tofu en een schepje vitaminepoeder . Tussendoor broccolistammetjes of courgette...

Onze veganist :D

Hond is een kruising Viszla x Labrador en blijkt allergisch te reageren op alle soorten en merken voer die we geprobeerd hebben. In overleg met de dermatoloog staat ze op dit dieet.

I know. Maar ze kan niet tegen rund, , kip , eend, varken, lam, hert, konijn, paard, en alle soorten vis die we geprobeerd hebben. Vandaar ook de vitamineaanvulling. Balou staat onder controle van de dierenarts en de dermatoloog, dus haar gezondheid wordt goed in de gaten gehouden.

Eventuele suggesties zijn zeker welkom, ook voor tussendoortjes.

Heb je al eens rendier geprobeert?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:42

marleen_usar schreef:
Als ik op internet voer zoek waar eend of konijn in zit dan zit er altijd nog veel bij. Waarom is dat want ik vind dat wel irritant, mijn hondjes mogen alleen voer met eend of konijn. Vaak doen ze er ook nog kip bij en daar krijgen ze jeuk van.

Ik ken wel een leverancier die kvv eend of konijn enkelvoudig kan leveren. En hij is ook niet duur. Online bestellen, wordt aan huis bezorgd. Heb je daar wat aan?

Oh trouwens, dat is omdat dat goedkoper is. Meestal zit er inderdaad kip bij.

Avalanche, wat zijn de verhoudingen bij het voeren volgens het prooidier principe?

HorseTopShop wauw respect Barf voor zeven honden!

Ik voer zelf een combinatie van kvv en Barf.
Kvv meerdere merken, zoveel mogelijk biologisch. Kvv voor de dagen dat ik vroeg naar mijn werk moet en weinig tijd heb, en om het mezelf iets makkelijker te maken dat ze alles binnen krijgen wat ze nodig hebben.
Barf omdat ze het superleuk vinden om iets te eten wat niet hap slik weg is, en omdat ze het heel lekker vinden uiteraard.

Ik ben van mening dat mijn honden carnivoor zijn en voer daarom vers vlees. Ze lusten alles, maar brokken vind ik toch een soort astronauten voeding haha
Met eerdere honden ook minder goede ervaringen met brok, maar deze twee zijn op vers vlees opgegroeid.

Overigens is het niet zoals iemand schreef alleen maar slachtafval, althans, dit suggereert dat het zou gaan om darmen, vet, kophuid, haren, veren en dat soort dingen (wat juist wel vaak in brokken zit onder de naam "dierlijke bijproducten")
Mijn honden eten bijvoorbeeld kalkoenbout geschikt voor menselijke consumptie, en grote stukken spiervlees van bijvoorbeeld ree.
Dat is het voordeel van Barf ten opzichte van kvv: je ziet zelf wat "erin zit"
Verder krijgen mijn honden regelmatig een rauw ei, wat biologische joghurt en vers gepureerde groenten. En soms een restje "met de pot mee" :D
(Afhankelijk van wat dat is, maar wij eten zelf vrijwel geen bewerkte producten en voegen weinig tot geen zout toe aan het eten).

Een wat minder gezonde, maar oh zo lekkere traktatie is een eierkoek Y)(^)

_Christina

Re: Wat voer jij je hond en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 19:42

Waar belonen jullie mee? Ik zit er namelijk mee dat de trainingsnacks die ik heb, blijkbaar niet lekker genoeg zijn om alle afleiding op cursus (en soms met uitlaten) te overwinnen. Mij werd zodoende door de trainer bijvoorbeeld kaas of worst aangeraden, maar dat lijkt mij veel te zout (in ieder geval kaas).

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 19:46

Ik beloon met gedroogde kipfilet/eendenfilet, kipvisstrips en Orlando vleessticks (die zachte van ong 75ct per strip) in kleine stukjes geknipt.
Maar je kunt ook frikandel ontdooien en in kleine stukjes snijden of een kipfilet koken en in stukjes snijden.

Overigens is het niet schadelijk om kaas of worst te voeren tijdens de training, als dat je hond meer motiveert.
Je geeft geen kilo's ervan maar kleine stukjes per keer.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 19:52

_Christina schreef:
Waar belonen jullie mee? Ik zit er namelijk mee dat de trainingsnacks die ik heb, blijkbaar niet lekker genoeg zijn om alle afleiding op cursus (en soms met uitlaten) te overwinnen. Mij werd zodoende door de trainer bijvoorbeeld kaas of worst aangeraden, maar dat lijkt mij veel te zout (in ieder geval kaas).

Met net wat de hond lekker vind. Zo thuis zijn simpele brokjes(gewoon van het voer) prima. Maar in spannende dingen heb je vaak iets lekkerders nodig. Dan ontdooi ik gewoon een frikandel en snijd die in mini stukjes. Kaas heeft het hier ook altijd goed gedaan. Gewoon in hele kleine blokjes snijden.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:07

Hier krijgen ze momenteel kivo afgewisseld met canex brok.
Vroeger was dat barf, maar wegens tijdgebrek overgestapt op kvv en brok.
Canex brok ken ik al heel wat jaren, alleen maar goeie dingen van gezien, ook bij allergische honden.

Darf (biologisch) en lotgering kvv was ik niet (meer) tevreden over.

Ik kijk naar mijn honden, doen ze het er goed op, dan prima, en anders stappen we over op iets anders.
Hondjes werken hard voor de kost, dan is het belangrijk dat ze goed eten, en dat is niet altijd het duurste. Als ik een brok van 7 of 8 euro de kilo moet voeren, dan geef ik normaal gezien liever een goede kwaliteit vlees.

Ik heb er nu eentje uitzonderlijk op een dieetbrok staan, op aanraden van de de DA, Calibra gastrointestial, voor een oudere herplaatser, die een aantal jaren van zijn leven heel slecht gevoerd is...en echt honger geleden heeft.
Die heeft een probleem met zijn spijsvertering waar we niet echt grip op kregen, test op giardia wordt nog gedaan, maar dat zal het niet zijn denkelijk, de rest heeft nergens last van.
Die doen het ook prima op de kivo en canex.

Voor Joe gaan we dit gewoon een aantal maanden voeren, kijken of het verbeterd.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:28

Waarom was je niet meer tevreden over Darf?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:37

stuur je een pb

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:40

Limoen schreef:
Inmiddels is de hondenvoer wereld alweer wat discussies rijker (graanvrij wel of niet goed ivm peulvruchten/taurine en vers vlees met de schildklierhormonen).

Ik ben benieuwd wat jullie nu met een gerust hart allemaal aan je hond voeren en waarom? :D :)

Er zijn nu 6 pagina's met antwoorden :D

Ben je iets opgestoken met dit topic, wat wilde je eigenlijk te weten komen?

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:33

lor1_1984 schreef:
Ik beloon met gedroogde kipfilet/eendenfilet, kipvisstrips en Orlando vleessticks (die zachte van ong 75ct per strip) in kleine stukjes geknipt.
Maar je kunt ook frikandel ontdooien en in kleine stukjes snijden of een kipfilet koken en in stukjes snijden.

Overigens is het niet schadelijk om kaas of worst te voeren tijdens de training, als dat je hond meer motiveert.
Je geeft geen kilo's ervan maar kleine stukjes per keer.
kiwiwitje schreef:
Met net wat de hond lekker vind. Zo thuis zijn simpele brokjes(gewoon van het voer) prima. Maar in spannende dingen heb je vaak iets lekkerders nodig. Dan ontdooi ik gewoon een frikandel en snijd die in mini stukjes. Kaas heeft het hier ook altijd goed gedaan. Gewoon in hele kleine blokjes snijden.

Bedankt voor de tips! Klopt, ik zou natuurlijk geen kilo's kaas voeren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:50

Mijn reu heeft alles wat ie in de puppytijd “moet” leren geleerd met kaas. Meneer wilde niks anders haha. Maar het werkte wel. Ik ben van mening dat het het makkelijkste werkt als het smaakvol maar wel “hap slik weg” is voor de hond. Anders duurt de beloning tijdens training te lang. Kaas is heel snel weg als je hele kleine blokjes maakt.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:15

Onze hond kreeg vanaf pup af aan royal canin brokken. Wel eens geprobeerd over te stappen naar een ander merk maar dan staakt ie helemaal met eten hoe lang je het ook probeert.
Vanaf pup af aan spuugde hij al regelmatig gal. Advies aan de dierenarts gevraagd na een onderzoek wat het kon zijn en zonder de boosdoener te vinden. Ging onze da er van uit dat dit kwam omdat een pup regelmatig moet eten en hij gewoon niet vaak at. Hooguit 1 per dag wat brokken. Als advies tja geef hem anders een geroosterde boterham met smeerworst dat eet ie vast wel smorgens en zit er tenminste wat in zn buik. Helemaal geen hondenvoer natuurlijk maarja eerste hond en dierenarts zegt het dus vast goed.

Maarja inmiddels bijna 7 en hij eet het nog altijd omdat hij in de ochtend anders niks eet en dus gal spuugd in de loop van de dag. We weten vanaf zn 4e ook waar dat vele spugen en slechte eten vandaan komt. Hij heeft slecht werkende nieren. Hoogstwaarschijnlijk al zn hele leven. Met royal canin Renal(niervoer dus) en medicatie is de nierfunctie redelijk onder controle.

Nog altijd eet hij slecht ook in de avond blijven zijn brokken vaak staan. Wel is hij sinds het aangepaste voer en zijn castratie toen ie 5 was beter op gewicht.
Als we hem weer aan het eten willen krijgen koken we vaak een stukje kip dit eet hij dan wel en daarna eet hii vaak nog wat brokken.
Maar nu ben ik wel benieuwd naar de tips van bokt om dit alles te verbeteren. Die boterham ga ik er waarschijnlijk niet uit krijgen gezien ik ook niet de enige ben die over hem beslist maar tips of vervanging hiervoor zijn welkom proberen kan geen kwaad.

Wie weet er verantwoorde en lekkere producten die ook nog eens makkelijk te kauwen zijn voor een hondje met vreselijke onderbite.

Als ik het zo opschrijf klinkt die boterham alleen maar gekker nouja aldoende leert men zal ik maar zeggen. XD

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:45

Belonen doe ik op training en wedstrijden met kaas, salami, ham, rodi worst etc.
Tijdens gewone wandelingen in het bos heb ik meestal gewone droge trainers(die kleine botjes) of gedroogde runderlong ofzo.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 13:25

Hier een 2.5 jarige friese stabij.
Krijgt Biofood geperst.
Hiervoor cavom gevoerd maar daar deed ie het niet zo goed op.
Daarnaast is het een zeikerd met eten.
Biofood geprobeerd en dat eet hij met smaak. Ziet er goed uit. Goede ontlasting.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:19

Net 2 nieuwe zakken royal canin totaal 35 kg (15 en 20 kg zak) voor 35 euro van marktplaats geplukt. De komende maand eten ze voornamelijk royal canin dus haha. Volgende maand nieuwe ronde, nieuwe kansen
Al hebben ze nu ook nog cavom, almo nature, Eukanuba en smulti staan waar we nog aan bezig zijn maar hier gaat zo'n 60 kg in de maand aan brok er doorheen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:27

Kom ik aan met 2kg brok per maand. :+
Maar ik heb dan ook een Shih Tzu van 6,2kg en geen actieve grotere hond, dat zal allicht een hoop schelen. :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:52

Ik zal de 6 pagina’s opsomming nog wat aanvullen dan :)

Ik voer Acana en Carnilove, heel soms Purizon. Ik wissel af tussen merken en variëteiten (classic red, wild prairie, cobb chicken & greens ..)
1x/week krijgen ze vette vis, kippelever, -hart, -maag of rundshart. Tussendoor regelmatig een appel, peer of wortel. Grappig is wel dat de jongste zo gek is op fruit dat ze zich in het seizoen zelf bedient in de boomgaard :) . Dan komt ze terug met haar oogst _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:50

dierenfan schreef:
Net 2 nieuwe zakken royal canin totaal 35 kg (15 en 20 kg zak) voor 35 euro van marktplaats geplukt. De komende maand eten ze voornamelijk royal canin dus haha. Volgende maand nieuwe ronde, nieuwe kansen
Al hebben ze nu ook nog cavom, almo nature, Eukanuba en smulti staan waar we nog aan bezig zijn maar hier gaat zo'n 60 kg in de maand aan brok er doorheen

Ik heb nog een halve zak brok Renske Lam, Renske brok zalm, Renske brok Lam & rijst en een halve zak Prins procare croque lam/rijst staan. Indien je interesse hebt? Tegen verzendkosten mag je het hebben.

Mijn hond doet het nu prima op Wolfsblut Lambs range en het heeft een flinke tijd geduurd voordat we de juiste brok gevonden hebben, daarom heb ik de vorig genoemde soorten over.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:10

Mijn 9 jarige border terrier en duitse staande draadhaar krijgen hills youthfull vitality, een voeding voor senior honden, ze doen het er super op.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:44

Wij voeren voornamelijk raw. Wat in NL denk ik kvv word genoemd.

Ik heb een 1,5 jarige staffy en een 7 maanden Kelpie.

We halen het vlees bij de dierenwinkel die een slager er bij heeft specifiek voor honden. Ze krijgen meestal 2 soorten ‘gehakt’ of stukjes zoals kalkoen, kip, veal, bief, kangaroo, oxcheek.

Daarbij krijgen ze meestal een kippennek en een stuk lever en een paar van de volgende afgewisseld:
yoghurt of keffir, eigengemaakte bonebroth (weet het nlse woord hier niet voor), apple cider vinegar, kokos olie, kwartelei, turmeric paste etc.

Soms hebben we hart of ‘giblets’ ook of sardientjes of zalm.

Soms vervangen we een maaltijd voor een goed vlezig bot.

Ze krijgen af en toe black hawk brokken maar dat is meer voor de leuk in een kong ofzo.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 14:15

Raw is wat wij barf (Bones and raw food, oftewel zelf samengesteld uit stukken vlees, bot, orgaan etc) noemen denk ik, tenzij je het over van die worsten/bakjes gemalen vlees hebt, dan is het idd kvv. :)

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 19:34

Onze pup zit op dit moment nog op royal canin, dit kreeg ze namelijk bij de fokker ook. Wil zelf denk ik wel over straks, alleen naar wat weet ik nog niet. Wat een merken en keuzes bestaan er toch!