Duhelo schreef:maar een bijtincident bij een kind kan gewoon gemakkelijk vermeden worden. Dat is echt enkel een kwestie van management (en de hond eventuele extra commando's aanleren. Bv een vaste plaats als het kind op de sofa zit / gevoed wordt, whatever. Net wat nodig is in die situatie.
Dat de hond nu niet lekker in zijn vel zit door de komst van het kind is iets anders uiteraard. Daarin zou ik de situatie eens goed evalueren om te zien wat de preciese oorzaak is dat die niet lekker in zijn vel zit (is het het kind an sich, of is het eerder het feit dat hij geen rustige plaats meer heeft voor zichzelf? of is de beweging veranderd? is de tijd dat hij voorheen alleen met jou of je man had veranderd (kind is deel van het gezin, maar kind hoeft ook niet OVERAL bij te zijn, het kan goed zijn dat bv man nu en dan es thuisblijft met kind en jij erop uit trekt met de hond alleen, of omgekeerd dat je man erop uit gaat met de hond.) Van daaruit zou ik kijken wat de oorzaak is en of die oorzaak kan opgelost worden. Het zou zonde zijn om hem te herplaatsen of in te slapen, als het grootste probleem kan opgelost worden door hem een eigen plek te geven en wat meer tijd specifiek met hem door te brengen).
Daarnaast is de peuterfase ook maar een korte periode (je bent nu enkele maanden verder, binnen een goed jaar is kind in die mate aanspreekbaar dat die kan leren om te gaan met de hond (dus vooral negeren en uit de buurt blijven, ik heb onlangs een goed stukje erover gezien, zal het straks eens zoeken) ).
edit:
https://cannondogtraining.com/blog/2018 ... 1t5ZJIqDicals je dan toch kiest voor herplaatsing, kan je contact opnemen met dierenthuis
zij vangen honden met een beperking of die niet herplaatsbaar zijn op.
https://www.facebook.com/Dierenthuis/
Heb jij kinderen?
Je kunt je hond wel zoooooo africhten dat ie nooit meer bijt maar een 1-2-3 jarig kindje is en blijft onvoorspelbaar.
In dit land mag je niet je kind laten inslapen of verkopen op MP, dus moet de hond eruit wil je niet
A strafbaar zijn
B op je geweten hebben dat de hond je kind kunt verminken of killen
C in de gevangenis eindigen
Bovendien is het kul om te zeggen hond was eerst, wil niet zeggen dat ie de meeste rechten heeft.
OMG ik zou maar bij mijn eerste vriend moeten blijven omdat hij eerst was en geloof mij zijn leven lag ook in puin toen ik wegging
Dit is leven, leven verandert constant.
Ts
Jij hebt de hond leuk leven gegeven ruim 7 jaar beter dan ie in Spanje kon krijgen.
Hem verplaatsen vind ik echt niet fair, neem je verantwoordelijkheid.
Doet pijn maar beest heeft geen besef van tijd, hij is nu op mooie leeftijd, mooi leven.... geef hem een mooi liefdevol einde