Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Delphi schreef:ElviraKelan schreef:Het is mijn huis. Waar mijn honden wonen. Een begeleider is nog altijd te gast ook al werkt ze. Mijn honden doen niets, ze mogen niet voor niets mee naar de zorgboerderij. Dus ben je er dusdanig bang voor dat ze afgezonderd moeten worden dan ligt het toch echt aan de persoon zelf, de begeleidster in mijn geval dus. Deze persoon, begeleiding,komt bij mensen thuis en wist dit voordat ze deze functie aannam dat ze in verschillende thuissituaties zou komen waar dus ook huisdieren leven. Daarnaast juist voor deze doelgroep waarmee ze werken zijn juist huisdieren belangrijk. Denk ook aan hulphonden voor de autisme beperkten.
Waar ik al dan niet dood van ga, iemand gaat flippen kan jij mogelijk niet invoelen. Wat ik al heel goed kan voorstellen.
Maar we hebben niet voor een blauwe teennagel begeleiding geïndiceerd gekregen.
Overigens, ik zit niet in de situatie van TS, in tegendeel zelfs.
Ik vind bezoek dat zomaar langs komt ook echt iets anders dan iemand die voor een zakelijk iets komt, voor haar werk. Maar natuurlijk kan niemand jou verplichten de honden op te sluiten. Wel kunnen ze aangeven niet meer aan huis te komen en jou te vragen om naar hen op het werk te komen voor afspraak. En dan zonder hond. Dat is dan natuurlijk wel de consequentie.
Ik heb ook een hond en ben gek op dat beest. Hij gaat echt niet zomaar apart, maar wanneer iemand aangeeft echt bang te zijn gaat hij in de bench. Juist als ik een afspraak heb en weet wanneer iemand komt (die bang is voor de hond) zorg ik dat hij lekker moe is zodat hij gewoon lekker gaat slapen in de bench.
TinkerTreas schreef:Vanmiddag kwam mijn vader langs en toen heb ik gelijk even geoefend met de honden achter de tafel vastleggen.
Even uittesten of ze niet met tafel en al aan de wandel gaan![]()
En het ging best goed, de tafel is blijven staan en de honden gingen snel rustig liggen.
Ik ga het morgen en zondag ook nog even oefenen, dan is het voor de honden ook niet ineens heel gek om daar vast te liggen.
TinkerTreas schreef:Vanmiddag kwam mijn vader langs en toen heb ik gelijk even geoefend met de honden achter de tafel vastleggen.
Even uittesten of ze niet met tafel en al aan de wandel gaan![]()
En het ging best goed, de tafel is blijven staan en de honden gingen snel rustig liggen.
Ik ga het morgen en zondag ook nog even oefenen, dan is het voor de honden ook niet ineens heel gek om daar vast te liggen.
Witchcraft schreef:Bij mij kwam er ook altijd iemand aan huis die bang is van grote honden. Tjha, zij durfde niet binnen komen. Dan heeft ze pech, het is mijn hulphond. Heb dus vriendelijk bedankt en gevraagd of ze dit zelf nou niet kon bedenken dat ik een hulphond, die mijn paniekaanvallen aan voelt komen, niet apart weg ga steken.
_Aurora_ schreef:Witchcraft schreef:Bij mij kwam er ook altijd iemand aan huis die bang is van grote honden. Tjha, zij durfde niet binnen komen. Dan heeft ze pech, het is mijn hulphond. Heb dus vriendelijk bedankt en gevraagd of ze dit zelf nou niet kon bedenken dat ik een hulphond, die mijn paniekaanvallen aan voelt komen, niet apart weg ga steken.
Een hulphond vind ik zelf wel iets anders.
NoGo schreef:TS ik vind het echt top zoals je in je laatste 2 posts reageert.
Het feit dat je zelf goed terug reflecteert en nu oplossingsgericht met je honden aan de slag gaat is absoluut benoemenswaardig!
ElviraKelan schreef:_Aurora_ schreef:[qte="Witcraft"]
Bij mij kwam er ook altijd iemand aan huis die bang is van grote honden. Tjha, zij durfde niet binnen komen. Dan heeft ze pech, het is mijn hulphond. Heb dus vriendelijk bedankt en gevraagd of ze dit zelf nou niet kon bedenken dat ik een hulphond, die mijn paniekaanvallen aan voelt komen, niet apart weg ga steken.
Een hulphond vind ik zelf wel iets anders.
ElviraKelan schreef:Ook als ze niet officieel zijn erkend?
Want zelfs hulphonden voor autisten worden niet erkend door (alle)verzekeringsmaatschappijen en mag je zelf betalen.
Citaat:DE KOSTEN
Wij stellen de autismegeleidehond kosteloos
ter beschikking. Ook de instructie en nazorg
zijn kosteloos. KNGF Geleidehonden geeft de
autismegeleidehond in bruikleen op voorwaarde
dat aan alle genoemde criteria is voldaan.
Brainless schreef:ElviraKelan schreef:Ook als ze niet officieel zijn erkend?
Want zelfs hulphonden voor autisten worden niet erkend door (alle)verzekeringsmaatschappijen en mag je zelf betalen.
Je kunt er 1 gratis in bruikleen krijgen.Citaat:DE KOSTEN
Wij stellen de autismegeleidehond kosteloos
ter beschikking. Ook de instructie en nazorg
zijn kosteloos. KNGF Geleidehonden geeft de
autismegeleidehond in bruikleen op voorwaarde
dat aan alle genoemde criteria is voldaan.
Shadow0 schreef:NoGo schreef:TS ik vind het echt top zoals je in je laatste 2 posts reageert.
Het feit dat je zelf goed terug reflecteert en nu oplossingsgericht met je honden aan de slag gaat is absoluut benoemenswaardig!
Toch een kanttekening hierbij: dit kan (hoeft niet, maar kan) een van die dingen zijn die iemand op zich neemt om zich aan te passen. Daarmee lijkt het probleem dan van buitenaf wel opgelost, want de omgeving heeft er geen last meer van, maar dan kan het iets zijn wat eigenlijk ontzettend veel emotionele inspanning kost.
Er zijn bv veel vrouwen met autisme die uitvallen doordat ze overbelast zijn omdat ze zich altijd ontzettend aanpassen, dus dat is niet altijd een goed idee. Soms is het ook belangrijk om te leren wanneer je bij jezelf moet blijven en dat je niet altijd terugreflecterend oplossingsgericht bezig hoeft te zijn, maar juist je eigen grenzen aan mag geven.
Shadow0 schreef:Je hoeft de angst ook niet om te buigen maar de situatie.
(En als iemands angst zo groot is dat dat niet kan, dan denk ik echt dat ambulante begeleiding niet de juiste plek is.)
Delphi schreef:Super!!! Hun mandje dan even mee verhuizen naar die plek en een lekker bot zorgt er dan misschien nog meer voor dat ze zich dat op hun gemak voelen.
NoGo schreef:TS ik vind het echt top zoals je in je laatste 2 posts reageert.
Def van jouw bericht schrik ik best wel en ondanks dat het offtopic is vraag ik mij oprecht af hoe het mogelijk is dat je als begeleider niet veel keus hebt in welke persoon je begeleid?
Hoe handeld jouw organisatie dan op het moment dat je idd angst voor honden hebt als begeleider.
Ben je dan verplicht daar toch te blijven werken?