Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bonna schreef:Ik vind soortgenoten ook veel waardevoller dan menselijk contact.
Er werd de vergelijking met paarden gemaakt, maar ergens is het natuurlijk vreemd... Paarden zien we als groepsdieren, maar daar gaan we ook niet 15u per dag bij zitten. Die zetten we in een groep met andere paarden. Bij honden vinden we ineens dat ze al die uren menselijk contact nodig hebben. Ik ben geen voorstander van ene hond alleen voor meer dan een uur of 5/6 achter elkaar, met soortgenootjes langer alleen heb ik echter totaal geen probleem
simongek schreef:Bonna schreef:Ik vind soortgenoten ook veel waardevoller dan menselijk contact.
Er werd de vergelijking met paarden gemaakt, maar ergens is het natuurlijk vreemd... Paarden zien we als groepsdieren, maar daar gaan we ook niet 15u per dag bij zitten. Die zetten we in een groep met andere paarden. Bij honden vinden we ineens dat ze al die uren menselijk contact nodig hebben. Ik ben geen voorstander van ene hond alleen voor meer dan een uur of 5/6 achter elkaar, met soortgenootjes langer alleen heb ik echter totaal geen probleem
Vind dat ook een behoorlijk verschil.
En ook of ze lekker de ruimte hebben en naar buiten kunnen.
In een bench vind ik het helemaal schandalig
Paloedie schreef:Drie of vier dagen zijn ze 8,5 uur alleen (met z'n tweetjes dus). De pup ligt dan in de bench, omdat ze laatst bedacht had dat alles kapot kan.
Maar puur omdat ze een paar dagen per week alleen zijn zou het egocentrisch zijn een hond te nemen?
SweetVanille schreef:Paloedie schreef:Drie of vier dagen zijn ze 8,5 uur alleen (met z'n tweetjes dus). De pup ligt dan in de bench, omdat ze laatst bedacht had dat alles kapot kan.
Maar puur omdat ze een paar dagen per week alleen zijn zou het egocentrisch zijn een hond te nemen?
Ik zou me compleet doodschamen.
Een pup 4x per week 8,5 uur opsluiten in een bench. Ben jij wel helemaal goed?
Ik snap heus dat er brood op de plank moet komen, maar neem dan alsjeblieft geen pup. Arm, arm diertje!
Ja, egocentrisch is het zeker weten, kan er met mn kop niet bij dat je dit doet en dan ook nog zo op Bokt durft te zetten. Bah.
Duhelo schreef:vinden jullie dat een hond ook alleen is als ze met 2 zijn? maw: is menselijk gezelschap essentieel voor de hond?
(laten we uitgaan van een situatie dat de honden een binnenruimte met tuin ter beschikking met speelgoed etc en ze savonds uiteraard ook gaan wandelen etc.)
Dus ze zijn niet afhankelijk van de mens voor hun behoefte te doen en kunnen bewegen, spelen en comfortabel slapen indien ze dat willen.
DatBenIkNou schreef:Sommige paarden doen het ook prima met 23/7 op stal. Maar of het nou wenselijk is.....
Duhelo schreef:vinden jullie dat een hond ook alleen is als ze met 2 zijn? maw: is menselijk gezelschap essentieel voor de hond?
(laten we uitgaan van een situatie dat de honden een binnenruimte met tuin ter beschikking met speelgoed etc en ze savonds uiteraard ook gaan wandelen etc.)
Dus ze zijn niet afhankelijk van de mens voor hun behoefte te doen en kunnen bewegen, spelen en comfortabel slapen indien ze dat willen.
Paloedie schreef:DatBenIkNou schreef:Sommige paarden doen het ook prima met 23/7 op stal. Maar of het nou wenselijk is.....
Appels met perenpaard 23/7 op stal met per dag een uurtje training of iets anders, of hond de helft van de week de werkdag alleen met daarbuiten gewoon lekker los, uitdaging, training, spelen, veel afwisseling.
maxie schreef:Elke hond is anders en het ligt ook aan de opvoeding en wat ze gewend zijn. Daarbij vind ik het jammer dat je als dierenbeul benoemd word als je je hond lang alleen thuis heb.
Sclimpre schreef:maxie schreef:Elke hond is anders en het ligt ook aan de opvoeding en wat ze gewend zijn. Daarbij vind ik het jammer dat je als dierenbeul benoemd word als je je hond lang alleen thuis heb.
Maar waarom zou je een dier dat van nature sociaal en actief is op een zodanige manier willen opvoeden dat het een eenzaat wordt die bijna de hele dag slaapt?
netjuh6 schreef:Wat ik mij oprecht afvraag, hoe doen sommige dat met hun werk.. Ik zal toch echt moeten werken. Bij ons zijn de op maandag, woensdag en Vrijdag van 7.30-12-30 en dan van 13.30-16.30 alleen. Tussen de middag kom ik even een uurtje thuis en wandel ik ongeveer een half uur met ze. Op dinsdag en donderdag zijn ze van 7.30-12.15 alleen.
Ik kan zien wat ze doen en dat is voornamelijk lekker slapen. Ik heb niet het idee dat ik ze tekort doe hiermee, in het weekend slapen ze ook de hele dag en op mijn vrije middagen ook.
Ik denk niet dat ze echt verschil merken met of ik wel of niet thuis ben, enige is dat de jongste in de bench gaat.